استان ها

اختصاص اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله‌زده بندرلنگه

به گزارش سرگرمی برای همه، شهریار نوری زاده با تشریح این خبر افزود: وی ادامه داد: دولت وام احیای مناطق زلزله زده بندرلنگ (سایه خوش) را تصویب کرده و اکنون منتظر ارسال وام بانک مرکزی هستیم. بانک‌های عامل هرمزگان».

وی خاطرنشان کرد: هیات وزیران در جلسه ۲۰ آبان ماه ۹۳ با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب سازمان برنامه و بودجه و اصل ۱۳۸ مبلغ ۹۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به این منظور اختصاص داد. قانون اساسي.

مدیرکل صندوق مسکن هرمزگان افزود. این پول برای جبران خسارات ناشی از زلزله 1 و 20 تیرماه سال جاری در محور مرکزی شهرستان بندرلنج و مهران و پارسیان مصرف می شود. با تمرکز بر سایه خوش.

نوری زاده گفت: این مبالغ شامل کمک‌های بلاعوض برای ساخت 156 واحد مسکونی شهری تا سقف 500 میلیون ریال در هر واحد، کمک‌های بلاعوض برای ساخت 1450 واحد مسکونی روستایی تا سقف 400 میلیون ریال در هر واحد، کمک‌های بلاعوض برای نوسازی 142 منطقه تجاری، شهری و روستایی است. هر واحد تا سقف 200 میلیون ریال.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای بهسازی راه های روستایی و زیرساخت های حیاتی (تعمیر پل ها و راه ها، کانال روستایی) از محل وام تملک دارایی های سرمایه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان هزینه می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان خاطرنشان کرد. مبلغ 3 هزار و 814 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی کم هزینه با سود و کارمزد 4 درصد در روستاها و 5 درصد در شهرها با هدایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران. ایران از طریق بانک‌های فعال با سرمایه‌گذاری دستگاه‌های اجرایی به منظور جبران خسارات زلزله‌ای که در روزهای 1 و 20 تیرماه سال جاری در بخش مرکزی بندرلنج و بخش مرکزی مهران و پارسیان رخ داد. سایه خوش با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

نوری زاده عنوان کرد. بدهی ها، بدهی ها و چک های برگشتی احتمالی قربانیان به بانک ها مانع از دریافت این سود نخواهد شد و بازسازی 15 ساله مناطق مسکونی شهری و روستایی شامل سه سال مشارکت مدنی و 12 سال بازپرداخت است.

وی از بازپرداخت موضوع نوسازی اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی (142 واحد) به مدت پنج سال و بازپرداخت تامین کالاهای خانگی (کالاهای خانگی و سرمایه ای) در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده (هزار و 606 واحد) به مدت هفت سال در نظر گرفته شد که براساس مصوبه هیات وزیران که در پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور نیز موجود است. یارانه سود (که بر اساس سود سهام متقاضی و مابه التفاوت نرخ های مصوب هیئت پولی و اعتبار و مانده مطالبات معوق تعیین می شود) شامل اصل مبلغ و سود وجوهی که از طرف نهاد به زیان دیدگان داده می شود را پرداخت خواهد کرد. تضمین این تاییدیه

نوری زاده خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز متعهد می شود پس از ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هزینه های مذکور را در لایحه بودجه سال های آینده پیش بینی و تصویب کند و این ضمانت نافی مسئولیت نیست. وی خاطرنشان کرد: بانک هایی که در وصول مطالبات خود دخیل هستند. صندوق مسکن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان متعهد شده اند گزارش عملکرد این تصویب نامه را به صورت فصلی به سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کنند.