عمومی

۳۳ درصد از جمعیت استان آذربایجان غربی در مناطق روستایی ساکن هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار “آنلاین” ، آیدین رحمانی شامگاه سه شنبه در مراسم تکریم خیرین توسعه روستایی استان که در یک کنفرانس تصویری با معاون اول رئیس جمهور برگزار شد ، افزود. “مهاجرت روستایی به شهرها ، حاشیه نشینی مهمترین موضوعات است.” میرود افزود. در هشت سال گذشته ، بیش از 670 میلیارد درام وام به مناطق روستایی منطقه برای توسعه مناطق روستایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تأسیس انجمن خیرین توسعه روستایی در سال 1998 ، افزود: فعالیت های اهدا کنندگان از جوامع روستایی به شکل سرمایه گذاری در توسعه امکانات آموزشی و ورزشی ، مراقبت های بهداشتی ، ساخت و ساز ، راه سازی ، کشاورزی ، آبخیزداری ، محیط زیست ، عشایر ، اماکن مذهبی ، مساجد ، اشتغال و سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رحمانی با اشاره به مشکلات اهالی روستا ، کوچ برخی از آنها به شهر و ایجاد پدیده حاشیه نشینی ادامه داد. “بدون شک فعالیت های عمرانی دولت در مناطق روستایی ، مشارکت و حمایت خیرین و خیرین در مناطق روستایی. توسعه شرایط لازم را ایجاد می کند زندگی روستایی که از شهرها به روستاها تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد. “33٪ از جمعیت استان آذربایجان غربی در مناطق روستایی زندگی می کنند که این باعث افزایش ظرفیت دولت برای توسعه مناطق روستایی شده است.”

وی شامل بهسازی 34000 واحد روستایی ، اجرای 305 طرح آزمایشی ، احداث 90 مرکز بهداشت روستایی ، 27 مرکز بهداشت جامعه در مناطق شهری و روستایی ، گازرسانی به 924 روستای منطقه و تکمیل منبع برق بود. به همه. روستاهایی با بیش از 10 مزرعه. دولت تدبیر و امید را در توسعه مناطق روستایی آذربایجان غربی ابراز داشت.

در این مراسم که با حضور معاون استاندار آذربایجان غربی با حضور معاون اول رئیس جمهور در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شد ، از 14 خیر در حوزه توسعه روستایی منطقه تجلیل شد.

این خیرین در مناطق روستایی در زمینه های مختلف از جمله آموزش ، بهداشت ، صنعت ، کشاورزی و محرومیت در مناطق مختلف روستایی استان آذربایجان غربی فعال هستند.