اجتماعی

آلودگی هوا کرونا را کشنده‌تر می‌کند/شیر و ماست مصرف کنید

سرگرمی برای همه / البرز: معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز در مورد خطر آلودگی هوا هشدار داد. “شهروندان باید به طور جدی از انجام فعالیت های بدنی سنگین ، استعمال دخانیات خودداری کنند و استفاده از شیر کم چرب ، ماست ، میوه و سبزیجات تازه را در برنامه های خود بگنجانند.”

دکتر شهاب مستوفی در مصاحبه با سرگرمی برای همه گفت: “مطالعات قابل اعتماد نشان می دهد که به ازای هر 1 میکروگرم آلودگی هوا در هر متر مکعب ، ممکن است 11 درصد افزایش مرگ و میر ناشی از Covid-19 طی سالها داشته باشد.” از آنجا که آلودگی هوا خطر بیماری تنفسی را افزایش می دهد ، Covid-19 اساساً یک بیماری تنفسی است و افرادی که در مناطقی با هوای آلوده زندگی می کنند ، بیشتر در معرض Covid-19 هستند.

او اضافه کرد. “پس از استنشاق هوای آلوده از ریه ها ، خطر بیماری های مزمن تنفسی ، سرطان ریه ، بیماری انسدادی مزمن ریوی ، آسم ، ذات الریه و غیره افزایش می یابد.” ذرات معلق در هوا فشار خون را بالا می برند ، که بر سیستم قلبی عروقی و سایر سیستم های بدن تأثیر می گذارد ، بنابراین بسیاری از بیماری ها از جمله Covid-19 می تواند برای افراد آلوده کننده هوا کشنده تر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در کاهش آلودگی هوا و حفره مطب ، خرید و غیره در صورت آلوده نبودن هوا ، کاهش ترافیک اتومبیل شخصی ، کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، به طور نامناسب از خانه خارج نمی شوید ، به ویژه بیماری های قلبی عروقی افراد دارای لنزهای تماسی و لنز ، هنگام آلودگی هوا و نیاز به بیرون رفتن از خانه ، حتماً ماسک مناسب N95 بزنید ، از انجام فعالیت های بدنی شدید خودداری کنید ، از کشیدن سیگار (سیگار و قلیان) خودداری کنید ، از شیر و ماست کم چرب مانند میوه های تازه ، میوه های کامل استفاده کنید دوش بگیرید و سپس بدن و لباس های خود را بشویید. به دلیل جذب ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا در بدن ، توصیه می شود هر بار از خانه خارج شوید.

مستوفی اشاره کرد. “در صورت تنگی نفس ، سیستم قلبی عروقی ، شهروندان باید بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی یا بیمارستان مراجعه کنند.

وی گفت: “وی به مردم توصیه كرد كه از سوزاندن هرگونه زباله ، سوزاندن پلاستیك یا چوب ، سوزاندن مزارع و زباله های حیوانی ، مشاركت در مشاركت مردم در فعالیت های غیر ساختمانی جلوگیری كنند.” آنها در هوا هستند (پرسنل خدمات شهری ، پلیس راهنمایی و رانندگی و غیره) باید از تجهیزات محافظت شخصی ، به ویژه ماسک مناسب استفاده کنند. کارفرمایان موظفند این تجهیزات را در اختیار کارمندان خود قرار دهند.

وی در پایان خواستار محدودیت حرکت خودروهای شخصی در شهرهای آلوده شد.

انتهای پیام: