استان ها

آغاز عملیات مرمت تزئینات کاروانسرای گمرک بازار کاشان

سرگرمی برای همه / اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاشان از آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازسازی زیور آلات کاروانسرای گمرک بازار بزرگ کاشان خبر داد.

مهران سرمدیان در مصاحبه با سرگرمی برای همه اظهار داشت. “کاروانسرای گمرک” یا “شریف خان” یکی از بناهای ارزشمند مجموعه تاریخی بازار کاشان است که تاریخچه آن از نظر معماری ، تزئینات مربوط به آن ، از جمله تختخواب ، کاشی کاری ، آجرچینی ، نقاشی ، از دوره صفویه می گذرد. به دوره قاجار.

او افزود. “این کاروانسرا شبیه گودال باغی است که در سه طبقه ساخته شده است ، در زمینی به مساحت تقریبی دو هزار متر مربع در سری اصلی بازار کاشان ، به میدان سنگ متصل است ، ثبت شده است. در فهرست آثار ملی با شماره 3626. می رسد

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاشان اشاره کرد. از خرید و فروش فرش به عنوان میخانه گمرک یاد می شود.

او گفت. “بیشتر نقاشی های این ساختمان در راهروی متصل به بازار قرار دارد كه شامل نقوش روستایی-اسلامی ، ترنج ، ساخته شده در رنگ های مختلف: طلایی ، اوچر ، زنگار سبز لاجوردی است. “در بعضی جاها می توانید تصاویری مانند شکارچی و خرس مشاهده کنید.

سرمدیان افزود. اولین مرحله ترمیم تصاویر راهرو ورودی کاروانسرای بازار گمرک بازار بزرگ کاشان شامل تمیز کردن ، تثبیت ، تقویت و متعادل سازی شیلنگ های ورودی ترنج کی است که توسط استاد مرتضی شعبانی انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت. “کاخ یا آداب و رسوم شریفخان در ضلع غربی میدان فیض واقع شده است که ورودی اصلی آن با یک راهرو طولانی به بازار بزرگ در نزدیکی ضرابخانه قدیمی کاشان باز می شود.

وی ذکر کرد. “کاروانسرای گمرک یکی از اشرافی ترین بناهای عربستان است. این ساختمان سه طبقه دارد. طبقه اول شامل زیرزمین های تابستانی ، غرفه ها – انبارها و طبقه دوم که یک متر بالاتر از کف حیاط کاروانسرا است ، از آلاچیق های تجاری با یک «راهرو» مطمئن و یک غرفه بلند ساخته شده در جلوی غرفه ها تشکیل شده است. چهار طرف

انتهای پیام: