عمومی

آزمون و خطاهای آزمون متمرکز؛ با رویکرد تأمین حقوق دانشجو

برای آشنایی دانشجویان با آزمون متمرکز و برای بهبود عملکرد سیستم ، دانش آموزان مجبور به انجام یک آزمون اجباری از این آزمون بودند. طبق برنامه اولیه ، مانوری که از روز چهارشنبه 8 دسامبر 2016 آغاز شده بود ، در بیست و یکم همان ماه ، نیمه شب یکشنبه پایان یافت. و بنابراین به نظر می رسید که آزمون متمرکز کار می کند.

با این حال ، کمبودها و ایرادات این سیستم و نحوه استفاده دانشجویان از آن و هنوز هم ناچیز است ، که باید توسط مسئولان سیستم آموزش عالی کشور مورد توجه قرار گیرد.

1. به عنوان مثال ، در همان دوره اجباری ، از دانش آموزان خواسته شد که موارد زیر را پس از ورود به سیستم آزمون متمرکز بررسی کنند:

ایجاد رمز ورود دانشجو در سیستم

ب اطلاعات شخصی دانش آموز را بررسی و تأیید کنید

. بررسی کنید و توضیحات دوره دانش آموز را تأیید کنید

D مقدمه ای در روش انجام آزمون از طریق راهنمای سیستم

H. مدل سازی آزمون (پاسخ دادن به سquالات دانشجویی)

لازم به ذکر است که نکات “b” ، “c” موضوعاتی نیستند که باید مورد مطالعه و تأیید دانشجو قرار گیرند ، اما بهتر است اگر سیستم ، تأیید نهایی خصوصیات فردی دانش آموز ، تأیید دقیق آنها باشد. عناوین درسی که دانشجو باید به صورت متمرکز در این آزمون شرکت کند.

2. در مرحله بعد ، بدون هیچ توضیحی ، پاسخ دانشجو به س questionsالات نظر سنجی در آزمون سیستم قرار گرفت ، در واقع دانش آموزان با آزمون شبیه سازی شده آشنا شدند. البته پاسخ به سالات دانشجو نیز کاملاً اجباری بود.

3. اما یک نقص عمده این واقعیت بود که مشخص نبود دانشگاه جامع به چه دلایلی ، ساختار رشته اجباری را تأیید می کند. بنابراین اگر بنا به دلایلی دانشجو در دوره مذکور از تاریخ 17 لغایت 21 دسامبر سال 1399 نتواند در مانور اجباری شرکت کند ، به ترتیب غیبت محسوب می شود ، دانشجوی غایب مجاز به شرکت در آزمون دوره متمرکز نخواهد بود. . به نظر عجیب می رسد ، دانش آموز باید مسئولیت حل مشکلات ناشی از غیبت را بر عهده داشته باشد.

4- پیشنهاد شد که: دانش آموزان در صورت بروز مشكلات ، اطلاع رسانی به مركز آموزش مربوطه ضروری است.

5- در اینجا این سال مطرح می شود که اگر دانشجو هنگام شرکت در مانور اجباری مشکلی داشته باشد ، مشکل چیست؟ آیا هنوز مسئولیت رفع مشکل بر عهده مرکز آموزش مربوطه است؟

6. نکته ای که علاوه بر بحث در مورد توضیح کاستی های سیستم ، یک ملاحظه اساسی است ، تمرکز دروس آزمون است که شباهت کمتری به یکدیگر دارند.

دانشیار اندیشه اسلامی 1 ، اخلاق اسلامی ، دانش خانواده و جمعیت ، اخلاق حرفه ای ، کارآفرینی ، خلاقیت در هنر ، مهارت های شغلی و قوانین ، کاربرد فناوری های اطلاعات و ارتباطات ، فرهنگ عمومی.

لیسانس اندیشه اسلامی 2 ، انقلاب اسلامی ایران ، تاریخچه تحلیل اسلامی اولیه ، تفسیر موضوعی اورانیوم ، مدیریت بازرگانی و بهره وری ، حل مسئله و مهارت های تصمیم گیری.

ما می بینیم که ، به جز “خلاقیت در هنر” البته ، دوره های “کنترل مستندات” کنترل برنامه کنترل برنامه (1) “، که نمی تواند دوره های آزمایشی باشد و به اصطلاح چهار پاسخ ، دوره های دیگر برای تست متمرکز ، دارای خصوصیات نسبی دوره های آزمون و چهار گزینه است.

7. البته ، درست است ، سایت آزمون با دو URL موجود بارگذاری شده است.

https://examuast.ir:

https://exam-uast.ir:

8- عجیب است که یکی از ابزارهای تعیین شده به دانشجویان این بود که اگر بین عناوین دوره های امتحان داده های شخصی و متمرکز و آنلاین مغایرت وجود داشته باشد ، دانشجو باید مرکز آموزشی مربوطه را از وضعیت آگاه کند. حالت ابهام. باقی؛ از طریق سیستم یا بصورت حضوری یا تلفنی.

9. یکی دیگر از تخلفات اساسی قانون و اصول مشترک حقوقی الزام دانشجو به داشتن خط و تلفن همراه است که دانشجو موظف به ثبت شماره تلفن همراه در سیستم بود.

10. اگر به هر دلیلی دانش آموز اطلاعات مورد نیاز را وارد نكرد ، مجازات وی سلب حق شرکت در آزمون متمرکز بود.

11. خوشبختانه اگر دانش آموزی به دلایلی قادر به برقراری ارتباط رایانه و اینترنت نباشد ، می تواند با رعایت قوانین امتحانات ، رعایت فاصله اجتماعی ، از فرصت های مرکز یادگیری خود استفاده کند. رضایت قبلی

12. یکی دیگر از معایب جدی آزمون متمرکز این است که “هر س questionال زمان پاسخ مشخصی دارد”. با این وجود ، مانند امتحان غیرمتمرکز حضوری ، دانشجو باید بتواند در صورت لزوم به س previousال قبلی یا س ofالات انتخابی خود بازگردد و در صورت لزوم آن را اصلاح کند. ممکن است محقق در آزمون متمرکز از حق داشتن دانشجوی جامع دانشگاه محروم شود.

13. از ویژگیهای آزمون متمرکز این است که اگر دانش آموز پس از پایان مهلت هر س questionال پاسخی را وارد کند ، نمره آن س toال به او داده نمی شود. از طرف دیگر ، القاعده نباید دانش آموز را از پاسخ دادن به سوالی که نمیتواند نمره دریافت کند ، منحرف کند. یعنی برنامه سیستم باید دقیقاً تنظیم شود تا به محض انقضای جواب سوال ، خود سیستم به شما اجازه ورود جواب آن سوال را ندهد. و در واقع دانش آموز را به سمت س questionال یا س nextالات بعدی سوق دهید.

14. ویژگی دیگر این آزمون این است که در پایان هر س questionال ، اگر دانش آموز بخواهد بدون ثبت جواب به س nextال بعدی پیوند دهد ، به دانش آموز اخطار داده می شود ؛ در صورت تأیید دانش آموز ، سیستم س questionال ثبت می شود و سوال بعدی را نشان دهید. اعتراض قانونی به این دارایی این است که دانشجو از پاسخ دادن به س questionال در دوره قانونی سلب صلاحیت می شود:. در صورتی که مهلت قانونی پاسخگویی به س’sال هر دانش آموز ، در واقع زمان انتظار برای پاسخ است ، و دانشجو حق دارد هنگام انتظار به س answerال پاسخ دهد. دقیقاً مانند حالت آزمایشی آنلاین غیرمتمرکز و رو در رو.

15. متأسفانه ، طراحان آموزشی سیستم بی دلیل اظهار داشته اند: پس از پرداختن به س nextال بعدی امکان بازگشت ، بررسی یا ویرایش س questionsالات قبلی وجود ندارد. و در واقع ، حق اساسی از محقق و دانشجو سلب شد.

16. مزیت این آزمون تصادفی بودن س theالات و پاسخ ها است.

۱ case- مورد دیگری که سیستم امتحان متمرکز دانشجو را از حقوق وی محروم می کند ، گویا هیچ تفاوتی برای دانشگاه ، دانشجو و … ایجاد نمی کند ، مشخصه ای است که به طور واضح تحت مشخصات امتحان بیان شده است. پس از ثبت پاسخ به هر س timeال ، وقت اضافی برای س questionsالات باقیمانده لحاظ نمی شود. یعنی دانشجو نمی تواند وقت اضافی را صرف سوالات بی پاسخ خود کند و همچنین حق استفاده از آن را برای س questionsالات دیگر ندارد.

18- مشخص نیست که در کجا ، بر چه اساسی پیش بینی شده است که در صورت خاموش شدن سیستم ، حداکثر فقط 10 دقیقه به زمان آزمون اضافه شود. البته عدالت آموزشی ایجاب می کند که در چنین مواردی استاندارد مشخص و دقیق محاسبه شود.

19. عجیب است که اگر دانشجویی نتواند در امتحان اول شرکت کند ، یا اگر شرکت او به امتحان دوم منتقل شود ، نمی تواند بار دوم را انجام دهد ، مسئولیت و عواقب آن به عهده دانشجو است. و دانشگاه برخلاف اصول کلی حقوق ، اصل برابری م institutionsسسات آموزشی ، عملاً دانشجو را از امتحان محروم می کند.

20. نکته دیگر این است که برای اعلام پایان آزمون ، سیستم از عبارت “پایان آزمون” استفاده می کند ، که باید از همان عبارت برای توضیح موضوع در راهنمای آزمون متمرکز استفاده کند ، نه همان عبارت “پایان” ” امتحان. “

21. س Theالی که مسئولان آموزش دانشگاه باید به آن پاسخ دهند ، به شرح زیر است. چرا امکان بازبینی واحد آزمون متمرکز مانند سایر آزمونها وجود ندارد؟ اما چه چیزی در مورد یک آزمون متمرکز وجود دارد که مانع از تجدیدنظرآوری دانش آموز از نمره خود می شود؟ با این حال ، حتی دقیق ترین ماشین آلات نیز می توانند به عنوان یک کاربر انسانی اشتباه شوند.

همه این کاستی ها و ایرادات نشان می دهد که سیستم امتحان متمرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی دور از تأمین حقوق دانشجویان دوره آزمایشی را پشت سر می گذارد.

* استاد حقوقی کلاس مدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران.
1. البته همه دوره های آزمایشی ذکر شده متمرکز بر آزمون نیستند. R.K. https://cdn.examuast.ir/exam/examList.jpg: