اجتماعی

آبله میمونی، بیماری ناشناخته با علائمی خفیف

سرگرمی برای همه/ لرستان این فوق تخصص عفونی گفت: آبله مرغان میمون معمولا کشنده نیست اما با ناشناخته هایی همراه است، علائمی شبیه آبله مرغان دارد اما خفیف تر است.

علی امیر در گفت وگو با سرگرمی برای همه، با اشاره به اینکه گل میمون یک بیماری ویروسی نادر است که علائم خفیفی مانند آبله مرغان ایجاد می کند، گفت: شخص و غیره منتقل می شود.

وی ادامه داد: دوره کمون این بیماری 21 روز است، برای درمان نیاز به داروی خاصی ندارد، معمولا کشنده نیست، بنابراین زیاد نگران نباشید.

امیر با اشاره به اینکه گل میمون اخیراً ترس و اضطراب زیادی را در همه مردم دنیا به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: این گل همچنان با ابهامات و ناشناخته هایی همراه است که اغلب در تخم های ملایم تر یافت می شود.

این فوق تخصص عفونی گفت: یکی از مهم ترین علائم این بیماری، بثورات پوستی همراه با تاول در صورت، دست ها، پاها، دهان و اندام تناسلی است.

او ادامه داد. علائم دیگری که ممکن است نشان دهنده بیماری باشند عبارتند از سردرد، بثورات پوستی، تب، بدن درد، لرز، تورم غدد لنفاوی و خستگی.

امیر خاطرنشان کرد: این بیماری بین 5 تا 21 روز دوره کمون دارد. علاوه بر این، البته، گل میمون اغلب در عرض دو تا چهار هفته ناپدید می شود.

وی گفت: موارد شدید آبله مرغان با علائم بسیار شدیدتر نیز در افراد دارای نقص ایمنی زمینه ای یا کودکان خردسال شایع است.

وی گفت: زنان باردار نیز در معرض خطر ابتلا به آبله مرغان شدید میمون هستند.

حیواناتی مانند جوندگان آفریقایی یا نمونه‌های شبیه انسان مانند میمون‌ها حامل ویروس هستند و در پاسخ به نحوه انتقال گل‌های میمون می‌توانند انسان را آلوده کنند.

متخصص عفونی ادامه داد. عفونت و انتقال از انسان به انسان از طریق تماس نزدیک با سطوح آلوده، تماس جنسی با بیمار، مایعات بدن، قطرات تنفسی یا مواد آلوده در رختخواب رخ می دهد.

وی با بیان اینکه آبله میمون معمولا علائم خفیفی دارد پس از مدتی بدون نیاز به درمان بهتر می شود اما واکسن هایی وجود دارد، گفت: افرادی هستند که می توانند این بیماری را کنترل و کاهش دهند.

امیری اکیداً به شما توصیه می کنیم در صورت داشتن علائم مرتبط با آبله میمون با پزشک متخصص بیماری های عفونی یا متخصص داخلی مشورت کنید. در طول این بیماری استفاده نکنید.

انتهای پیام: