حسینی: دولت مشکلات ناشران درخصوص تهیه کاغذ با قمیت مناسب را پیگیری می کند

تهیه | کاغذ

معاون امور مجلس رئیس جمهور بعدازظهر چهارشنبه از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) بازدید کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، در این بازدید که حدود 5 ساعت به طول انجامید، ناشران به سید محمد حسینی اطلاع دادند.

در این بازدید ناشران نیز طی گفتگویی گرم، نظرات و دغدغه های خود را با نایب رئیس مجلس در میان گذاشتند.

حسینی در گفت و گو با خبرنگاران و ناشران در چارچوب نمایشگاه کتاب، با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در رشد و شکوفایی مناسب جامعه گفت: جامعه ای که اگر کتاب خواندن رواج داشته باشد، در مسیر سعادت و سعادت قرار می گیرد.

نایب رئیس مجلس بر تشویق جوانان به مطالعه تاکید کرد. بی شک با گرایش جوانان، نوجوانان به کتابخوانی، شاهد کاهش برخی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
حسینی سپس بر تعهد دولت برای حمایت از گسترش و ترویج فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: «البته با افزایش وام های حوزه فرهنگ، درآمدهای آن به جامعه برمی گردد، دولت سعی می کند توجه ویژه ای به آن حوزه داشته باشد. رشد و ارتقای آثار فرهنگی «به ویژه در حوزه نشر کتاب.

معاون رئیس جمهور افزود. وی افزود: به دلیل مشکلات انباشته اقتصادی، هدف اصلی دولت بهبود وضعیت معیشتی مردم و حل مشکلات اقتصادی است، البته به این معنا نیست که این دولت نسبت به فرهنگ بی تفاوت است. یکی از اولویت های اصلی حل مشکلات ناشران است. در زمینه ساخت کاغذ با قیمت مناسب و رفع دغدغه های ناشران و فعالان فرهنگی.

وی با توجه به ترجمه آثار اندیشمندان کشورمان به زبان های خارجی گفت. «امروزه قدرت فکری و علمی بالایی در کشور وجود دارد که می توان آن را به زبان های خارجی ترجمه کرد و در اختیار علاقه مندان قرار داد. تا سایر ملل نیز همین کار را بکنند.» از امکانات فکری و فرهنگی ایرانیان استفاده کنید.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در بازدید از غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر آثار شهید سلیمانی، جایگاه این شهید بزرگوار را عالی ارزیابی کرد و گفت: اعمال و فداکاری های آنها را بشناسید.

وی همچنین در غرفه امام خمینی (موسسه تنظیم و نشر آثار جمهوری ارمنستان) با اشاره به لزوم تداوم روحیه تحول امام خمینی(ره) به حسینی اعلام کرد. محدود به یک دوره زمانی خاص است و نمی توان مدت زمان خاصی را برای آن تعیین کرد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد. «امروز باید به سمت آرمان های امام راحل از جمله تغییر طلبی، توجه به محرومان، استکبار و تکیه بر توان داخلی حرکت کنیم. خوشبختانه قدرت مردم در این مسیر است. افتخار می کند که در مسیر امام حرکت می کند و رهبری محبوبش عزم خود را جزم کرده اند تا اندیشه های متعالی خود را در همه عرصه ها پیاده کنند، لذا امروز فرصت های مناسب و شرایطی برای اندیشه های امام ایجاد شده است. به طور کامل تجلی می یابد و در جامعه ظهور می کند امام گفتمان غالب در کشور است.

در پایان گفت. «عمل دولت مردمی در توجیه یارانه ها این است که محرومان و مستضعفان در فقر نمی مانند، یارانه ها مستقیماً به دهک های پایه می رسد، فقر مطلق از کشور رفع می شود، فساد و رانت از بین می رود. جلوگیری شده است.» تاکید رهبر فرزانه انقلاب در بیان گام دوم انقلاب، ادامه همان آموزه امام عزیز است.

انتهای پیام: