فرهنگ و هنر

اعلام جزئیات آماده‌سازی مصلی برای میزبانی نمایشگاه کتاب

مدیر کمیته اجرایی حمایت از نمایشگاه کتاب تهران گفت: وی افزود: تا 15 اردیبهشت تمامی تجهیزات مورد نیاز نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تکمیل شده است و از این روز ناشران می توانند کتاب ها را به غرفه منتقل کرده و نسبت به برگزاری آن اقدام کنند. آنها

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشست اعضای شورای سیاست گذاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در خانه کتاب برگزار شد، علی رمضانی، معاون کتاب کتاب. وی با بیان اینکه وقفه دو ساله از نمایشگاه کتاب باعث شده تا درخواست ناشران برای شرکت در نمایشگاه کتاب با دوره های قبل غیرقابل مقایسه باشد. در سه سال گذشته ناشران جدیدی وارد عرصه نشر شده اند.» با توجه به شرایط کرونری و این که قصد داریم همه کیوسک ها را در قسمت پشت بام مسجد قرار دهیم، جلب توجه همه ناشران برای محوطه کیوسک دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای نمایشگاه بر اساس تقویم و برنامه ریزی صورت گرفته است، افزود: می گویند امسال نمایشگاه نسبت به دوره های قبل با تاخیر شروع می شود، باید گفت چنین چیزی وجود ندارد. این نمایشگاه طبق روال قبل شروع به کار می کند و در نزدیکی روزهای نمایشگاه به جز مواردی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ترجیح می دهیم برگزار می شود.

نقشه غرفه ناشران داخلی تحویل داده شد

در بخشی دیگر از این نشست محمد اللهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه گفت: روند کار با سرعت بالایی در حال انجام است. اسامی صادرکنندگان کارت و اطلاعات مورد نیاز برای چاپ زیرنویس راهنمای بازدیدکنندگان ارسال شده است.
وی افزود: با وجود اینکه این روزها بزرگ‌ترین چالش مساحت کیوسک‌ها است، اما موضوع این است که نسبت به دوره‌های گذشته تعداد راهروها را عریض‌تر و عریض‌تر در نظر گرفته‌ایم، با در نظر گرفتن شرایط و پروتکل‌های اعلام‌شده، ما را وادار به پرداخت می‌کند. . کمی به مساحت کیوسک ها توجه کنید.”

حضور بیش از 170 ناشر خارجی

اسماعیل جانعلی پور مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه در این نشست گفت. «تا به امروز اطلاعات 178 ناشر برای حضور در بخش ناشران خارجی تکمیل و تایید شده است، 14 ناشر هنوز اطلاعات خود را بارگذاری نکرده اند.
اسماعیل جانعلی پور با اشاره به اینکه تحویل کتاب از عمان، روسیه، قطر از گمرک ترخیص شده است، تا امروز از گمرک ترخیص می شود و به نمایشگاه منتقل می شود. غرفه ها تمام شده است. او آماده استقرار است.

ناشران کتاب های خود را از 15 اردیبهشت به غرفه خواهند برد

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه در این نشست گفت: کیوسک ها از کشتی اصلی شماره 15 تا “شماره 67” شروع شده و به صورت جزئی در حال اجرا هستند. کیوسک های غیر خانگی در قسمت ناشران آموزشی تهیه شده است، کار تعیین کیوسک های دانشگاه تا 50 درصد و قسمت ویژه کودکان تا 70 درصد انجام شده است.

حسین صفری تاکید کرد: کارها در تمامی بخش‌ها طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود و تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله برق، دوربین، تجهیزات مخابراتی، کارتخوان، اینترنت و غیره تا ۱۵ اردیبهشت تکمیل می‌شود. تفرجگاه ها، مناطق رفاهی با شهرداری تفاهم شده است، هفت امتیاز به نمازخانه و شش نقطه در سالن شبستان در سراسر محوطه نمایشگاه برای اطلاع رسانی به مخاطبان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ناشران درخواست کننده غرفه های دست ساز می توانند با توجه به زمان آماده سازی غرفه ها از روز سه شنبه 13 اردیبهشت در مصلی کار خود را آغاز کنند، از این نظر مشکلی وجود ندارد.

آزاد نظربلند مدیر کمیته پاسخگویی مشتریان و راهبری نیز به فعالیت های این کمیته اشاره کرد. مسائل مربوط به کد مالیاتی ناشران و حساب کاربری مورد نظر است. به زودی اعلام می شود که ناشران برای شرکت در بخش مجازی کتاب های خود را بارگذاری خواهند کرد.

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 31 تا 30 فروردین ماه 1401 در دو بخش در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در سامانه مجازی ketab.ir برگزار می شود.

انتهای پیام: