بین الملل

آمریکا: دولت جدید ایران چیزی بیشتر از دولت قبلی در مذاکرات بدست نمی‌آورد

به گزارش این پایگاه خبری ، این مقام مسئول در مذاکرات وین گفت که دولت بایدن رئیس جمهور آمریکا از بحث عمومی در ایران حمایت می کند ، اما هیچ چیز واضح در مورد موضع دولت آینده نشنیده است.

در حالی که ایالات متحده اولین کشوری بود که به طور یکجانبه از توافق هسته ای صرف نظر کرد و تحریم های غیرقانونی علیه ایران وضع کرد ، یک مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که این توافق روی میز است و اگر ایرانی ها بخواهند تحریم ها لغو شوند راهی وجود دارد. ،

وی ادامه داد که پنجره رسیدن به توافق برای مدت طولانی باز نمی شود و ایران باید فوراً به میز مذاکره بازگردد.

آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت. ما امیدواریم که آنها فکر نکنند که بیشتر از دولت قبلی به دست آورند ، زیرا دشوارتر هستند.

قبل از خروج ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل ، بی میلی اروپایی ها از استفاده از توافق هسته ای موانع اصلی اجرای این توافق بودند ، اکنون واشنگتن در تلاش است با چنین مواضعی پیش برود و به اتفاق آرا تروئیکای اروپایی را تهدید کرد. اگر ایران به مذاکرات باز نگردد:

در آخرین جلسه کمیسیون مشترک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در وین ، هیئت ها از پیشرفت های صورت گرفته در احیای کمیساریای عالی پناهندگی ابراز رضایت کردند و عزم خود را برای بازگشت به روند گفتگو برای یافتن راه حل برای تعدادی از مسائل حل نشده اعلام کردند.

در پایان این نشست ، هیئت ها برای دریافت دستورالعمل های سیاسی در مورد مسائل باقی مانده به پایتخت ها رفتند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.

علی ربیعی ، سخنگوی دولت گفت که مذاکرات برجامی تا پس از انتقال کامل دولت به تعویق افتاده است و مسئولیت آن را یک تیم مذاکره کننده جدید بر عهده خواهد داشت.

311311