علمی و پزشکی

هوای تهران «ناسالم» برای تمام گروه‌ها/ احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تهران را برای همه گروه ها ناسالم اعلام کرد و گفت: وضعیت پایدار به دلیل افزایش غلظت هوا، تشکیل خواهد شد.

دکتر عباس شاهسون در گفت و گو با سرگرمی برای همه. او گفت. بر اساس گزارش های ایستگاه سنجش آلودگی هوا، در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تهران بالای 150 و برای همه گروه ها ناسالم است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شاخص کیفیت هوا 251 و بسیار ناسالم مربوط به ایستگاه منطقه 3 تهران است، گفت: رایزنی اضطراری آلودگی هوا بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و در صورت باقی ماندن شرایط جوی برگزار می شود. به دلیل هوا پایدار است افزایش غلظت هوا شده است

شاهسونی تاکید کرد. مردم باید در این شرایط آلودگی هوا حداقل تردد در فضای باز داشته باشند و از ماسک های مناسب استفاده کنند. گروه های آسیب پذیر به ویژه کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، قلبی عروقی و …، افراد چاق، افراد دیابتی و سایر بیماری های زمینه ای کمترین تردد در فضای باز را دارند و ورزشکاران نیز در فضای باز ورزش می کنند. در این شرایط این کار را انجام ندهید و اگر خارج از منزل ورزش می کنید، مدت و ساعات آن را کاهش دهید.

او گفت. با ادامه آلودگی هوا، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان افزایش قابل توجهی خواهد داشت و علائم تنفسی در کل جمعیت افزایش می یابد.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت نیز خاطرنشان کرد. بیماران قلبی و تنفسی، مادران باردار، سالمندان و دیابتی ها از خانه خارج نشوند و افراد عادی نیز از انجام فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند. .

انتهای پیام