رکوردهای تمام نشدنی یک خلبان

من خلبان هستم ، نمی توانم صدمه زدن یا کشتن مردم را تحمل کنم. اما ما این کار را با عراقی ها نکردیم. ما می توانستیم به جاهای زیادی ضربه بزنیم ، اما نشد. زیرا ما فکر می کردیم در جنگ حق داریم ، اما با سربازان می جنگیم نه با مردم.

به گزارش سرگرمی برای همه ، نخبگان نیروی هوایی ارتش توانستند عملیات زیادی را علیه دشمن بعثی برنامه ریزی و انجام دهند که احتمالاً قبلاً در جهان وجود نداشت. این نوابغ و نخبگان موفق شدند با این همه اقدام دشمن بعث را شکست دهند ، اما کارشناسان نظامی جهان را نیز متحیر کردند.

در میان همه خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شجاعت و شجاعت زیادی از خود نشان داده اند ، فعالیت برخی از آنها ویژگی های خاصی دارد. زنده یاد امیر سرتیپ خلبان منوچهر محقق، که اخیراً به دوستان شهیدش پیوست.

به امیر محقق ، خلبان تاپوگان او همچنین به عنوان نیروی هوایی ارتش شناخته می شود که دارای سوابق درخشان بسیاری در گزارش خدمات خود ، به ویژه در دوران دفاع مقدس است.

در دوران دفاع مقدس ، دارای رکورد 182 پرواز خارجی است که از این نظر در ایران و خاورمیانه (غرب آسیا) رکورد محسوب می شود. در طول جنگ اجباری ، 1000 ساعت پرواز رزمی ، بیش از 200 ماموریت خطرناک (ماموریت ویژه) ، حضور م duringثر در عملیات مروارید برای شکستن ستون فقرات دشمن شرور ، فرماندهی اسکادران 40 نفره در 144 عملیات معروف به “کمان 99” “و دارنده رکورد پرواز رزمی با جنگنده فانتوم یکی از مهمترین رکوردها در خدمت منوچهر محقق خلبان امیر سرتیپ است.

زنده یاد محققوی با اشاره به بخشی از حضور خود در دفاع مقدس گفت: “من قبل از شروع جنگ اجباری در تهران بودم ، اما از ابتدای جنگ به بوشهر آمدم ، تا پایان جنگ اینجا بودم.” دو یا سه تصادف در خوزستان رخ داد ، جایی که عرب های مقیم استان مرا نجات دادند و اجازه ندادند به دست عراقی ها بیفتم … ؛ وقتی جنگ شروع شد ، خلبانان آماده جنگ شدند. “

وقتی رژیم بعث عراق حمله خود را آغاز کرد ، باید پاسخ می داد ، زیرا اگر این کار را نکرد ، ما مردم را از دست می دهیم. مردم عادی وقتی ارتش دیر می کند صدمه می بینند. بی مهرگان باید از آسیب های انسانی جلوگیری کنند. من خلبان هستم ، نمی توانم صدمه زدن یا کشتن مردم را تحمل کنم. اما ما این کار را با عراقی ها نکردیم. ما می توانستیم به جاهای زیادی ضربه بزنیم ، اما نشد. “زیرا ما فکر می کردیم درست است که در حال جنگ هستیم ، اما ما با سربازان می جنگیم ، نه با مردم.”

پیکر امیر سرتیپ خلبان منوچهر محققی ، که یکی از خلبانان نابغه دفاع مقدس و جنگنده فانتوم بود ، دیروز شنبه ، 30 اکتبر 1400 ، با حضور فرمانده سابق نیروی هوایی امیر سرتیپ حبیب باغایی به چند خلبان و دوستان مرحوم امیر محققی در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش دفن شدند.

انتهای پیام: