فرهنگ و هنر

یادکردی از عملیات آفندی شرهانی

امروز ، 30 تیرماه ، سالگرد حمله ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، یازدهم ژوئیه 1985 ، یگان های پیاده ، نیروی هوایی و توپخانه ارتش با هدف آزادسازی مواضع نیروهای ایرانی در منطقه شاهانا عملیاتی را علیه نیروهای عراقی آغاز کردند. در 7 ژوئیه 1964 ، نیروهای عراقی توانستند با نفوذ به مواضع ایران در منطقه شهرانی ، منطقه محدودی را اشغال کرده و بخشی از خط مقدم جبهه را در این منطقه اشغال کنند. با توجه به اهمیت این موضوع ، یگانهای ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران حمله ای را علیه این حرکت نیروهای عراقی آغاز کردند.

بدین ترتیب ، لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش بلافاصله برنامه عملیاتی خود را با همکاری گروهی متشکل از 33 گروه توپخانه ای – هوایی – توپخانه ای اجرا کرد و موفق شد موقعیت های اشغالی را بدست آورد و به دشمن خسارات زیادی وارد کند. گشت سنگین عراقی. روز بعد ، در 12 ژوئیه ، آتش سنگین توپخانه را با پشتیبانی هوا دفع کنید.

در نتیجه این عملیات ، تعداد زیادی از نیروهای عراقی کشته یا زخمی شدند و 50 نفر از آنها به اسارت ارتش کشورمان درآمدند.

منطقه شهران واقع در قله اب اباال الحمرین در استان ایلام و در حوالی شهر دهلران واقع شده و شاهد اقدامات مختلفی در طول جنگ بوده است. این منطقه عملیاتی از مرز غربی کشور برای هشت سال از دوران دفاع مقدس سرزمین عمل بوده است و طی آن حدود 10 برابر به بسیاری از مفقودان مفقود تحویل داده شده است. جنگ با این منطقه و اطراف آن در ارتباط است.

انتهای پیام: