بین الملل

امیرعبداللهیان در جمع ایرانیان فرهیخته مقیم آلمان چه گفت؟

بر اساس گزارش های آنلاین ، وزیر امور خارجه در این دیدار با یادآوری اربعین حسینی ، یاد و خاطره شهدای امام حسین (ع) در کربلا ، شجاعت آنها را نقطه عطفی در رویارویی با حق و باطل در طول تاریخ بشریت خواند. به

امیرعبداللهیان در توضیح دستور آقای رییسی مبنی بر ایجاد راه حل اساسی برای ایرانیان خارج از کشور و تسهیل امور آنها ، یادآور شد که رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع تأکید دارند.

او اضافه کرد. به عنوان مثال ، پزشکان واجد شرایط ایرانی از کشورهای مختلف دارای موقعیت بسیار بالایی هستند ، در زمینه کاری خود نفوذ دارند ، آنها در سطوح بالا مراجعه می کنند.

وزیر امور خارجه گفت: اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت ایرانیان در فرایند تصمیم گیری در داخل کشور. اقدامات حقوقی به شیوه ای قانونی انجام می شود تا همه ایرانیان خارج از کشور بتوانند با تعیین یا انتخاب سرپرستان نقش اساسی در تصمیم گیری داشته باشند. این ابتکار ممکن است اهمیت ویژه ای در تعیین سازوکار اجرایی و عملی برای پاسخگویی به درخواستها و جامعه ایرانی داشته باشد و الزامات در برآوردن درخواستهایی که مشکلات آنها را حل می کند مثر باشد.

وزیر امور خارجه اعلام کرد.

لازم به ذکر است که گروهی از ایرانیان حاضر نکات و پیشنهاداتی داشتند که وزیر امور خارجه به آنها توجه ویژه ای کرد و تصمیم گرفت آنها را دنبال کند.

311311