بین الملل

چین قانون ضد تحریم‌ تصویب کرد

قانونگذار عالی چین قانونی ضد تحریم تصویب کرده است که به اقدامات چین برای مقابله با تحریم های خارجی کمک حقوقی می کند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، به نقل از South China Morning Post ، این لایحه در جلسه غیرعلنی کمیته دائمی کنگره ملی خلق به تصویب رسید ، اما جزئیات این لایحه هنوز منتشر نشده است. این قانون امروز لازم الاجرا است.

تم یو چونگ ، نماینده تنها هنگ کنگ در کمیته دائمی کنگره ملی خلق ، گفت که طبق قانون ، شورای ایالتی و نهادهای آن مسئول هماهنگی پاسخ خواهند بود.

او افزود. “این اقدامات می تواند برای سازمانها و همچنین افراد و همچنین همسران ، اقوام و سازمانهای افرادی كه به آنها تعلق دارند اعمال شود.”

به گفته این مقام مسئول ، طبق ماده 6 قانون جدید ، اقدامات تلافی جویانه پکن ممکن است شامل لغو ویزا یا ورود به چین باشد. حتی برای دارندگان ویزا ، مقامات ممکن است سند را باطل کرده و آنها را اخراج کنند.

اموال منقول یا غیر منقول افراد ممکن است مصادره شود و م institutionsسسات از تجارت با این افراد یا سازمانهای هدف منع شده اند.

این قانون همچنین تصریح کرده است که هیچ کس در این کشورها در انجام اقدامات تبعیض آمیز به کشورهای خارجی کمک نمی کند. در عوض ، آنها باید به مقامات پکن کمک کنند تا پاسخ دهند. این مقام همچنین گفت که افراد و سازمان هایی که تحت تأثیر این تحریم ها قرار دارند می توانند در دادگاه های سرزمین اصلی شکایت کنند.

رسانه های دولتی چین گزارش دادند که این اقدام به منظور فراهم آوردن مبانی قانونی برای پاسخ چین به تحریم ها صورت گرفته است. چین در پاسخ به تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، انگلیس و کانادا به دلیل سرکوب سیاسی پکن در هنگ کنگ و گروه های اقلیت قومی در سین کیانگ تحریم هایی را اعمال کرده است.

انتهای پیام: