اجتماعی

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید در دولت تصویب شود

وزیر بهداشت گفت. «قانون تعرفه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شده است، این قانون باید در دولت تصویب شود، امیدواریم سال آینده اجرایی شود، مجلس تصمیم می گیرد. ابزاری برای اجرای آن.»

به گزارش سرگرمی برای همه، دکتر بهرام عین الله وی در چارچوب جلسه شورای اداری شهرستان نور اعلام کرد. ما برای ارائه خدمات بهداشتی به منابع مالی پایدار نیاز داریم و دو منبع مالی پایدار داریم. یکی وام یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و دیگری مالیات بر سیگار.

او اضافه کرد. مجلس برای امسال حدود 17 هزار میلیارد تومان وام یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کرد که سازمان برنامه و بودجه 12 هزار میلیارد آن را تخصیص داده است اما تاکنون تنها هزار و 300 میلیارد تومان تخصیص داده شده است. و 400 میلیارد تومان نیز با خرید واکسن همراه بوده است. برای خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر، تقویت شبکه بهداشت و درمان نیاز به منابع داریم و امیدواریم در بودجه سال آینده بر اساس مصوبه مجلس منابع تامین شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد. تصادفات مشکل اصلی کشور به ویژه استان مازندران است که متاسفانه همه ساله به ویژه در ایام نوروز تعداد زیادی از مردم بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و مرگ و میر ناشی از تصادفات است. از کورونا مازندران است که از مردم به ویژه مسافران این منطقه بیشتر تقاضا داریم قوانین رانندگی را رعایت کنند. 99 پایگاه تصادفات جاده ای در استان مازندران وجود دارد اما باید از تصادفات جلوگیری کرد.

عین الله ادامه داد. وی ادامه داد: برنامه های مفصلی برای رشد و تقویت مراکز بهداشتی درمانی مازندران داریم که در سفر منطقه ای رئیس جمهور اعتبارات قابل توجهی برای آن تخصیص داده شد که در جلسه شورای اداری منطقه گزارش مطالعات میدانی را ارائه خواهم کرد. بیمارستان شهر جدید فرسوده است و تکمیل بیمارستان جایگزین امام خمینی (ره) با قدمت 60 ساله باید تسریع شود و در حال حاضر حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش وب دا، وی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی سواحل در یکی دو ماه اخیر خاطرنشان کرد. «مهمترین مرحله رهایی، وجود سواحل زیبا، سالم، تمیز و بدون آلودگی است. مردم و مسافران انتظار دارند که سواحل عاری از زباله، مواد غیربهداشتی باشد، که ما باید انجام دهیم، و باید به داشتن سواحل تمیز و آلوده عادت کنیم که وزارت بهداشت با توافق با رئیس جمهور می خواهد. دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنامه های نظافت ساحل داریم. در مناطق ساحلی که زباله، آلودگی وجود دارد، سازمان های محیط زیست، شهرداری ها نیز نقش مهمی ایفا می کنند. وجود زباله در کنار دریا برای ما کاملا غیرقابل قبول است، زیرا منبع آلودگی و بیماری است.

انتهای پیام: