فرهنگ و هنر

اعتراض به حذف مجسمه رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده

کارگران محافظ در مقابل موزه تاریخ طبیعی ایالات متحده جمع شدند تا مجسمه رئیس جمهور پیشین آمریکا تئودور روزولت را بردارند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، به نقل از نیویورک پست ، خبر تکمیل نهایی طرح حذف مجسمه رئیس جمهور پیشین آمریکا ، تئودور روزولت از موزه هفته گذشته اعلام شد ، اما روز یکشنبه حدود 150 نفر در جلوی موزه تدی شعار دادند تا از برداشتن مجسمه جلوگیری شود. “صرفه جویی.”

این مجسمه بیست و یکمین رئیس جمهور ایالات متحده تئودور روزولت را با اسب سوار ، کنار مردی هندی-آفریقایی-آمریکایی نشان می دهد.

معترضان روز یکشنبه شعارهایی از جمله “از بناهای ما محافظت می کنند” و “اگر تاریخ را پاک کنیم ، نمی توانیم از گذشته بیاموزیم” سر دادند.

تصمیم برای برداشتن مجسمه از نیویورک توسط مقامات موزه گرفته شد و شهردار نیویورک موافقت کرد.

پیش از این ، بیل دبلاسیو ، شهردار نیویورک اظهار داشت: “موزه تاریخ طبیعی در ایالات متحده خواستار حذف مجسمه تئودور روزولت شده است ، زیرا تصویری از هندی ها را مستعمره و ناکافی نشان می دهد. من از این درخواست حمایت می کنم “این تصمیم صحیحی است و اکنون زمان مناسبی برای خلاص شدن از این مجسمه مشکل ساز است.”

خبر حذف مجسمه این است که کشته شدن جورج ارک فلید ، شهروند جوان آمریکایی توسط پلیس ، اخیراً باعث اعتراضات جدید علیه نژادپرستی در ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی شده است. پس از این اعتراضات ، معترضین تندیس هایی را با سابقه استعمار و نژادپرستی هدف قرار دادند.

انتهای پیام