بین الملل

ابراز تمایل السیسی برای همکاری مشترک با رئیس جمهور چین در دوره آینده

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با شی جین پینگ همتای چینی خود در عربستان سعودی دیدار کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از روسیه الیوم، بسام رازی سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: السیسی مجددا انتخاب اخیر شی جین پینگ به عنوان دبیرکل حزب کمونیست چین برای سومین دوره را تبریک گفت و ابراز نگرانی کرد. وی نسبت به فعالیت های مستمر چین برای پیشبرد مسیر توسعه تحت رهبری خود ابراز اطمینان کرد.

رئیس جمهور مصر ابراز امیدواری کرد که همکاری مشترک با رئیس جمهور چین موجب بهبود روابط دو طرف به ویژه با توجه به دوستی تاریخی و گسترده دو کشور و مردمان آنها شود.

السیسی بر تمایل مصر برای توسعه همکاری های مشترک در سطوح مختلف، هم در چارچوب جمعی عربی و هم در چارچوب دوجانبه، از طریق “مشارکت راهبردی جامع” که دو کشور را به هم نزدیکتر می کند، تاکید کرد.

رازی تصریح کرد: در این دیدار جنبه‌های همکاری دوجانبه بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در آن السیسی طرح «کمربند و جاده» چین را با تلاش‌های توسعه مصر به‌ویژه تلاش‌های مربوط به توسعه کانال سوئز و نیز همسو کرد. ; وی به توسعه زیرساخت های کشور به ویژه در حوزه راه، بنادر و انرژی اشاره کرد.

رئیس جمهور چین همچنین با تبریک به رئیس جمهور مصر به دلیل سازماندهی عالی و موفقیت بزرگ اجلاس جهانی آب و هوا COP 27 در شرم الشیخ، تاکید کرد که کشورش برای روابط خود با مصر ارزش قائل است و همواره برای بهبود مشارکت خود تلاش می کند. با این کشور در همه زمینه ها، به ویژه با گسترش و تنوع بخشی به حوزه های مختلف همکاری و همچنین با حمایت از مصر در روند توسعه کنونی به رهبری السیسی.

انتهای پیام