اقتصادی

یک پیشنهاد اقتصادی به رئیس جمهور آینده

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید اولویت را به تولید فن آوری و ایجاد شغل بدهند. وی گفت: “در شرایط فعلی ، نامزدهایی كه می خواهند سود دلالان را كنترل كنند تا از تولید حمایت كنند ، می توانند چشم انداز امیدوار كننده ای داشته باشند.” منتقل کردن

به گزارش سرگرمی برای همه ، علی دینی ترکمان در جلسه موسسه مطالعات دینی و اقتصادی درباره حاکمیت متناقض ، انباشت ناکارآمد و تشدید بحران های اقتصادی و اجتماعی گفت. “اولین ویژگی اقتصاد سیاسی ایران رشد اقتصادی ناپایدار ، بحرانی در اقتصاد ناشی از اقتصاد ساختاری ، رکود ، بیکاری ، تورم زیاد است.

او افزود. “بحران دیگر در اقتصاد ایران فقر و محرومیت اجتماعی است. “در سالهای اخیر ، طبقه متوسط ​​در ایران به مرز فقر کاهش یافته است.”

چگونه دولت در حال توسعه است؟

این اقتصاددان ، با بیان دیگر بحران های اجتماعی و اقتصادی در کشور ، ادامه داد. “گزارش های اخیر نشان می دهد که ایرانیان بزرگترین خریدار خانه و سرمایه گذار در ترکیه هستند که این امر بر تراز پرداخت ها و بازار ارز تأثیر می گذارد.”

وی گفت ، دینی ترکمان دولت متناقض را یکی از ویژگیهای احتمالی اقتصاد سیاسی ایران دانست. “این مسئله هیچ ارتباطی با شر مطلق دولت ندارد.” برای کاهش هزینه های دولت باید هزینه های آموزش و بهداشت و درمان کاهش یابد. مشکلی که در این زمینه وجود دارد در دسترس بودن بسیاری از دستگاه های بودجه جویی است که تعداد آنها باید به عنوان بخشی از منابع رایگان تنظیم شود تا در برنامه های توسعه ای که زمینه را برای دولت توسعه گرا فراهم می کند ، هزینه شود.

راه نجات اقتصاد ایران

در ادامه جلسه فرشاد مومنی گفت. “دولت متناقض به این معنی است که می تواند قوی ترین نیروی محرکه تولید باشد ، می تواند قوی ترین عامل در کاهش تولید باشد.” وقتی تولید فناوری امکان پذیر نباشد ، کشور با انواع بحران های اجتماعی و اقتصادی روبرو است.

او افزود. “در شرایط فعلی ، اگر نامزدهای ریاست جمهوری بر اشتغال موثر و ریشه کن کردن فقر از این طریق تأکید کنند ، مشخص خواهد شد که آنها قصد خدمت به کشور را دارند.”

به گفته این تحلیلگر اقتصادی ، تنها راه برون رفت از اقتصاد ایران یافتن کانون اصلی بحران ، یعنی رویگردانی از تولید فناوری ، تلاش غیر سنتی برای تقویت روابط مزدی است.

تورم تولید را ضعیف می کند

مومنی ادامه داد. “با نادیده گرفتن تولید ، بدترین شرایط از نظر فقر در مناطق مرزی کشور وجود دارد که نشانگر یک بحران کوچک یا بزرگ است.”

وی گفت: “طی 50 سال گذشته ، ایران طی 50 سال گذشته تورم دو رقمی 47 ساله را تجربه کرده است.”

فروشندگان فولاد 20 برابر بیشتر از تولید کنندگان سود می برند

وی با بیان اینکه سود فروشندگان فولاد 20 برابر بیشتر از تولیدکنندگان است ، افزود: راه نجات ایران از تولید فناوری افزایش قیمت احتمالی مواد غذایی رایگان است. در شرایط فعلی ، نامزدهایی که کنترل سود و حمایت از تولید کارگزاران را در اولویت قرار می دهند ، می توانند چشم اندازهای امیدوار کننده ای را برای آینده ارائه دهند.

مومنی در پایان سخنان خود گفت كه وقتی ما به تولید پشت می كنیم ، ریشه كن كردن فقر غیرممكن است ، ما باید در اختصاص دلارهای نفتی برای اولویت بندی خلاقیت و تولید تجدیدنظر كنیم ، كه با اصلاحات حاصل خواهد شد. توزیع نیرو.

انتهای پیام: