استان ها

لزوم استمرار برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی در کرمان

سرگرمی برای همه / تغذیه: دادستان کل ایالت کرمان گفت.

وی افزود: “دادخودسالاری” امروز ، اول ماه مه ، از چهارمین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شهرداری کرمان بازدید کرد و خاطرنشان کرد که تاریخچه مجسمه سازی در کرمان از 8000 سال پیش آغاز می شود. دکتر یوسف مجیدزاده ، باستان شناس ، کنر صندل مطالعه مطالعات تمدن خلیل اعتقاد بر این است که ساخت مجسمه ها با مواد مختلف ابتدا در Uniroft ، Kunarsandal انجام شده است.

او ادامه داد. دکتر مجیدزاده تحقیقات گسترده ای در مورد پیش از تاریخ و تمدن بین النهرین انجام داده و معتقد است که تاریخ مجسمه سازی حتی از صندل های بین النهرین کمتر است.

دادستان کل مرکز استان کرمان یادآوری کرد. در دوران معاصر ما همچنین یک استاد در کرمان داشتیم ، علی اکبر صنعت ، یک استاد سبک و یکی از نقاشان برجسته کشور.

سالاری افزود. پیش از تاریخ تاریخی کرمان در مجسمه سازی امروزه جایگاه ویژه ای در استان و در جهان مجسمه سازی به استان داده است.

وی ذکر کرد. مهمترین مواد اولیه مجسمه سازی و مواد ، از جمله آهن ، مس و سنگ ، در استان کرمان وجود دارد و همه این پتانسیل ها ، همراه با استادان با استعداد و مجسمه های کرمان ، می توانند کرمان را به یکی از اصلی ترین ها تبدیل کنند. اساس مجسمه سازی تبدیل در کشور.

دادستان کل کشور کرمان با تشکر از شهردار ، برگزارکنندگان این رویداد ملی ، اقدامات شهرداری کرمان را برای احیای سمپوزیوم مجسمه سازی بسیار ارزشمند توصیف کرد. برگزاری چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی در کرمان فعالیتی بسیار ارزشمند است. باید ادامه پیدا کند.

لازم به ذکر است که چهارمین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی ملی کرمان پس از 10 سال وقفه ، با حضور 12 هنرمند ملی-استانی ، از 4 آوریل در منطقه باز پردیسام ، نزدیک دریاچه مصنوعی آغاز می شود . 2 مه پایان می یابد.

انتهای پیام: