استان ها

مجموعه تاریخی کردشت منطقه آزاد ارس به بخش خصوصی واگذار میشود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس ، هادی میرزایی اظهار داشت: در چارچوب سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس ، وی از مجموعه کوردشت بازدید کرد. مقرر شد معاون وزیر فرهنگ ، جهانگردی و امور اجتماعی منطقه آزاد ارس به بخش خصوصی مجموعه کوردشت واگذار شود و امیدواریم که اقدامات موثری در واگذاری این ساختمان به سازمان های مردم نهاد برداشته شود.

میرزایی منطقه آزاد ارس را از دیگر مناطق آزاد کشور متمایز کرد و افزود: “در ارس احترام به مذاهب و مذاهب مختلف و همسایگان مرزی با احترام فراوان برای حفظ مرزهای ملی و پرستیژ مشاهده می شود ، که این یکی از شاخص ها و شاخص های توانایی های ویژه ارس است.” با همه مناطق کشور فرق می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: احیای آثار تاریخی فرهنگی پلی است برای آینده ارزشهای “زنده” تاریخی؛ او گفت. “با وجود همه محدودیت های مالی ، آثار تاریخی ارزشمند متعلق به همه مذاهب موجود در منطقه آزاد ارس به بهترین نحو بازسازی شده است تا به عنوان یک دستاورد برای همه دوره ها و گردشگران ارائه شود.”

معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس همچنین توجه به آثار تاریخی و درگیر شدن گردشگران در این زمینه را به عنوان یکی از راهبردهای منطقه آزاد ارس جلب کرد. منطقه آزاد ارس تمام تلاش خود را برای حفظ ، حفظ و احیای بناهای تاریخی انجام داده است. در منطقه استفاده می شود تا این ثروت به یک نقطه قوی و با ارزش تبدیل شود تا بتواند گردشگران محلی و خارجی را به خود جلب کند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف توجه ویژه به حفظ بناهای تاریخی در ارس ، انتقال آینده ارزشهای تاریخی و تثبیت ارزش ها است ، گفت: وی ادامه داد: لازم است با این صندوق کار کنیم تا سرمایه گذاران متعهد و متعهد در این زمینه شناسایی شوند. این موارد حفظ شده است.

مجموعه تاریخی کوردشت پس از عبور از مرز بین روستاهای نوردوز و دوزال ، در 80 کیلومتری شهر اولف اولفا ، در دهکده تاریخی کوردشت واقع شده است.

این مجموعه شامل هشت بنای تاریخی است که شامل یک حمام بزرگ ، یک عمارت ، یک حمام کوچک ، یک مسجد عجیب ، یک دادگاه ، یخچال ، یک قلعه کردی و یک “پادگان نظامی” است که قدیمی ترین آن “مسجد عجیب” از منطقه زندی است.

48