استان ها

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی برای احیاء منطقه تاریخی توس

سرگرمی برای همه / خراسان رضوی: مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گردشگری خراسان رضوی گفت: “اقدامات انجام شده در گور فردوسی در منطقه توس 105 میلیارد درام هزینه داشت که 45 میلیارد آن از اداره کل میراث فرهنگی هزینه شده است.

ابوالفضل مکرمی فر در جریان مراسم بهره برداری از پروژه اتصال جلوی مقبره فردوسی به بنای یادبود هارونیه اعلام کرد. بسته نشده ادامه داره؟

او افزود. “اقدامات انجام شده در مقبره فردوسی در منطقه توسی 105 میلیارد درام هزینه داشت که 45 میلیارد درام آن برای وام های اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و مابقی توسط شهرداری هزینه شده است.

خراسان رضوی ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ، ادامه داد. رهبر معظم انقلاب در سال 1996 در ماه ژوئیه ، وی به دولت متعهد شد كه اقدامات گسترده تری را در این زمینه انجام دهد ، كه متناسب با تأكید وی انجام شد

ماکرامی فر گفت. وی افزود: امیدوارم اقدامات شورای شهر مشهد ، شهرداری كه اقدام به توسعه اماكن فرهنگی و تاریخی مشهد كرده اند ، ادامه داشته باشد و بدون تردید ، اقدامات انجام شده باعث خوشحالی مشتاقان محققان فردوسی خواهد شد. «

وی درباره اقدامات انجام شده در قبر مشهد فردوس گفت. “جلوی مقبره فردوسی با مساحت 7.5 هکتار مرمت شده است ، محور عابر پیاده آرامگاه فردوسی تا ارگ خانداج توس ، راهپیمایی عابر پیاده به مقبره هارونیه” یک منطقه تفریحی برای گردشگران و زائران ایجاد کرده است. مایل باشید برج توس و قلعه در حال ساخت است که مساحت آن 7000 متر ، 4 دروازه و 76 برج است.

برنامه های باغ خون برای اجرا به شهرداری اعلام شده است

خراسان رضوی ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ، در رابطه با وضعیت پروژه باغ خون گفت: نقشه های منطقه باغ خون تهیه شده و شهرداری در مورد نحوه اجرا به آن اطلاع داده شده است. وی توضیحاتی در مورد خدماتی که باید هنگام احیای باغ خون ارائه شود به شهرداری منطقه 8 گفته است.

مکرمی فر در خصوص مرمت اماکن تاریخی و فرهنگی مشهد گفت. کاروانسرای عزیزالله نیز با بودجه 2 میلیارد و 200 میلیون درام ، با مشارکت ستاد بازسازی شهرداری ثامن در شرایط اضطراری قرار گرفت.

او افزود. حیاط کاروانسرای عزیزالله اف که شامل 35 دروازه مغازه است به زودی مرمت می شود و پس از مرمت این بخش ، مرحله مرمت حیاط دوم آغاز می شود.

خراسان رضوی ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بر اساس مصوبات میراث فرهنگی ، هیئت امنای خانه Coze Canan نامه متولیان اعتبار 65 میلیارد برای این خانه تاریخی اختصاص داده اند تا بخش های فروریخته را بازسازی کند.

انتهای پیام: