استان ها

منطقه آزاد انزلی به مرکز ثقل مراودات بین المللی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل می شود

به گزارش سرگرمی برای همه انزلی؛ کوچکیان ، سرکنسول ایران در جمهوری آستاراخان روسیه ، با رئیس سازمان ، رئیس اجرایی دکتر محمد ولی روزبهان ، در مورد مکانیزم های بهره برداری از ظرفیت های دو طرف برای توسعه روابط ما با روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفتگو کرد.
رئیس و مدیر کل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست اظهار داشتند که افزایش ظرفیت روابط جدید صادرات و ترانزیت مهمترین استراتژی این منطقه در رابطه با روسیه است. این استراتژی بخشی از فعال سازی دولت است. می توان کریدور شمال به جنوب را تعریف کرد ، که این منطقه را به خط راه آهن ملی ایران متصل می کند ، سواحل خلیج فارس ، سواحل دریای عمان و دریای خزر را به منطقه آزاد انزلی متصل می کند.
وی با اشاره به برنامه های توسعه سازمان متبوع خود در زمینه بازسازی زیرساخت های راه آهن بندر ، از ایجاد بندر خبر داد که تخلیه بار و بار مستقیماً با قطار را فراهم می کند و افزود: با توجه به تغییر در ژئوپلیتیک منطقه خزر ، دریای خزر به عنوان یک مسیر عبور از کریدورهای بین المللی ، امکان تبدیل شدن به بزرگراه اتصال جنوب و جنوب شرق آسیا به اروپا را دارد ، نقشی که در منطقه آزاد ایران-انزلی متمرکز است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به فعالیت سازمانهای متبوع خود در حوزه های مختلف ، خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک منطقه آزاد انزلی به مرکز ثقل روابط بین الملل کشورهای منطقه و بین منطقه تبدیل خواهد شد. و روابط استراتژیک بین دو رئیس جمهور ، عزم برای توسعه روابط ایران و روسیه ، باید حداقل 10 درصد از 500 میلیارد تن کالای حمل شده از طریق اروپا و آسیا از طریق کانال سوئز در امتداد دالان شمالی باشد. از بندرهای انزلی آزاد در جنوب آستاراخان آزاد مناطق آزاد :.
وی گفت: علاوه بر تکمیل زیرساخت های ترانزیتی ، باید از توسعه یک شهر صنعتی در منطقه سوم به عنوان حلقه های مکمل یاد کرد که منجر به چند برابر شدن منطقه مناسب برای گسترش مناطق صنعتی منطقه خواهد شد. ما از توان بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت استفاده می کنیم ، در حال حاضر سه بندر در بندر خزر وجود دارد ، سه بخش توسط بخش خصوصی ساخته می شود تا همزمان با مشارکت بخش 5 بندر ساخته شود. ما در حال گفتگوهای خصوصی هستیم.
در این دیدار سرکنسول ایران در آستاراخان روسیه با ابراز خرسندی از فرصت ها و زیرساخت های موجود در منطقه آزاد انزلی ، دشمن را در تمام تحریم های کشورمان منزوی کرد و بر دشواری تحریم ها علیه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان تأکید کرد. ما در مسیری دشوار قرار داریم اما آینده متعلق به ایران اسلامی است.
وی با ارائه گزارشی از برنامه های توسعه روسیه برای افزایش ظرفیت حمل و نقل بندر دریایی در آستاراخان ، افزود: “یک نکته اساسی در توسعه روابط با فدراسیون روسیه علاقه و عزم کشور برای توسعه مبادلات است. در حالی که روسیه از نظر سیاسی و اقتصادی برای کشور ما مهم است.
سرکنسول روسیه در آستاراخان روسیه اظهار داشت که وجه تمایز منطقه آزاد انزلی مزایای قانونی است – تهیه امکانات زیرساختی لازم. این طرح ها به بهره برداری می رسند و در این میان می توان از فرصت های خانه بازرگانی ایرانی در آستاراخان استفاده کرد.

48: