استان ها

حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش سرگرمی برای همه انزلی، مهندس علی اوسط اکبری مقدم مدیرعامل سازمان با اشاره به اینکه این منطقه در ایام نوروز میزبان بیش از یک میلیون گردشگر بود، گفت: از 25 اسفند تا پایان 22 اسفند سال گذشته، فروردین سال 1401. مرحله تجارت و گردشگری این منطقه حضور و گذر از اولین تعطیلات نوروزی قرن پانزدهم توسط یک میلیون و 15 هزار و 516 نفر بود که در نوع خود تا کنون بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه علیرغم هوای سرد و بارانی هفته اول نوروز، حضور گردشگران 26 درصد نسبت به 750 هزار و 643 گردشگر ورودی در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، افزود: تنوع خدمات در منطقه آزاد تجاری انزلی مرحله گردشگری و خدمات اوقات فراغت، گردشگری و ورزش را باید یکی از مهمترین دلایل افزایش حضور گردشگران ورودی به این منطقه دانست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از کنترل میدانی اعضای ستاد هماهنگی خدمات گردشگری و سفر، رعایت استانداردهای لازم برای تحویل کالا، کالا و خدمات و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد. ستاد ملی کرونا تعطیلات نوروز و اضافه شد. به منظور آشنایی گردشگران، گیلانی ها با تاریخ، فرهنگ و میراث فرهنگی غنی این ایالت در فاز گردشگری تجاری و گردشگری، برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی در منطقه اجرا شده است. دستور کار «جشنواره نوروز» در دستور کار است.

اکبری مقدم مهمترین برنامه این جشنواره توسط گروه های نمایشی استان را با محوریت نمایش های آیینی بهاری- سنتی مردم نقاط مختلف گیلان اعلام کرد. گروه های هنری گاور از دیگر بخش های مهم این جشنواره فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای تجاری سازی این محصولات فرهنگی، دو نمایشگاه مرتبط با صنایع دستی و سوغات را به منظور معرفی انواع صنایع دستی و بازاریابی برگزار کرد، گفت: این نمایشگاه در سال 1394 به صورت رسمی برگزار شد. که آموزش های اولیه و تخصصی را در منطقه گذرانده اند، همراه با فعالان این حوزه در منطقه، محصولات خود را در نمایشگاه سوغات برای معرفی سوغات به مسافران مناطق مختلف نوروز، به نمایش گذاشته و به فروش رساندند. نوروز برای مسافران.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: با همکاری فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، گمرک و سایر ساختارهای منطقه، مشکلات خرده‌فروشان و تولیدکنندگان در تامین کالاهای تولیدی در مراکز تجاری منطقه افزایش یافته است. به منظور تکمیل خدمات امنیتی و بهداشتی برای گردشگران ورودی، فاز گردشگری تجاری و گردشگری منطقه با مشارکت شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی، شاهد ارائه خدمات رایگان فعالیت پزشک عمومی بود و لحظات امنیتی را برای مسافران و فعالان اقتصادی در ایام نوروز فراهم کرد. تعطیلات

وی رویکرد سازمان متبوع خود را برای استفاده حداکثری از فرصت های مختلف در حوزه گردشگری منطقه بیان کرد تا به حامی اصلی فعالان این هنر- صنعت یعنی هنرمندان تبدیل شود. اشتغال مؤثر”؛ حمایت از بخش های مختلف صنعت گردشگری از اوقات فراغت، سرگرمی، خدمات هتلداری و هتلداری گرفته تا بوم گردی و همچنین تثبیت و تنوع صنایع دستی مختلف در منطقه را می توان بر اساس تجربیات گذشته تعریف، برنامه ریزی کرد، فرصت های جدیدی که به دنبال آن هستیم. در توسعه کسب و کار با ارائه بسته های حمایتی و تشویقی برای حمایت از شرکت های صادراتی دانش بنیان در کنار ترانزیت بین المللی.

حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در منطقه آزاد انزلی

حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در منطقه آزاد انزلی