استان ها

حرکتی ماندگار برای خدمت به مردم گیلان/ از ایجاد پردیس 50 هکتاری «غذا و امنیت غذایی» تا تبدیل منطقه آزاد انزلی به «‌دانش‌شهر»

به گزارش گروه استان های ایالتی آنا ، صبح روز چهارشنبه ، 3 سپتامبر 1999 ، دکتر محمد مهدی تهرانی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ؛ : وی در طی یک سفر یک روزه به استان گیلان سفر کرد.

در آغاز ورود رشت ، تهران با ارسلان آر آرئل استاندار گیلان دیدار کرد.

رشته های پزشکی و پیش پزشکی را در استان گیلان ایجاد کنید

در جلسه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در ایالت گیلان ، آر آرن گفت که این دانشگاه در گسترش تحصیلات تکمیلی ، انتشار مقالات ISI ، انجام تحقیقات فن آوری ، توسعه کشور و غیره موثر است. اکنون یکی از خواسته های مردم دانشگاه آزاد اسلامی است. ایجاد موضوعات پزشکی و پیش پزشکی در منطقه.

فرماندار گیلان گفت. “دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با استفاده از توانمندی های منطقه آزاد تجاری انزلی و پیوندهایی که با همسایگان شمالی داریم ، در پیشرفت علوم پزشکی جهشی به جلو ایجاد کند.” این مسئله برای مردم گیلان ارزشمند خواهد بود و برای رسیدن به این هدف ، استاندار ، مقامات محلی ، مدیران منطقه آزاد صنعتی انزلی ، دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه گیلان و نخبگان با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری خواهند کرد.

وی در این جلسه ظرفیت های استان گیلان را برای تهران برشمرد و گفت: “بندرانزلی یک منطقه استراتژیک در کشور است که می توان از مزایای آن برای توسعه شهرستان-استان استفاده کرد. رویکرد و جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مدیریت زمین و فعالیتهای تقاضا محور است.

ترسیم نقشه راه برای شروع یک حرکت محلی در خدمت مردم گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درخواست فرماندار گیلان برای ایجاد رشته علوم پزشکی در استان گفت: “جای خالی آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان احساس می شود. البته ، برای دستیابی به آن ، ما باید توافق نامه های چندجانبه ای را در ایالت امضا کنیم ، تا برای تهیه نقشه راه بر اساس آن ، یک حرکت محلی را برای خدمت به مردم گیلان آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی همکاری با استاندار دیگر با سایر مناطق استان گیلان برای کاهش نرخ بیکاری در استان را دارد و زمینه ها به عنوان کشور با نیازهای منطقه سازگار می شوند. برای حل مشکلات منطقه ای به دانشجویان و فارغ التحصیلان کمک کنید.

تهرانی بلافاصله سفر خود را به گیلان ادامه داد و در آنجا با آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار کرد.

حوزه علم و دانش نباید مورد هجوم گروهها یا احزاب سیاسی قرار گیرد

در این جلسه ، فلاحتی اقدامات اخیر رهبری دانشگاه آزاد اسلامی را ستود. “انتظار از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این است که حوزه علم و علم به زمینه تهاجم گروه ها یا احزاب سیاسی تبدیل نشود. بنابراین این رشته باید از افرادی گرفته شود که بدنبال آن مشکلات هستند. ما باید در برابر افراط گرایی بایستیم ، همه آنچه را که به علم و مراقبت کمک می کند ، بپذیریم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد. “همکاری خوبی بین روسای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. ما از این واقعیت که دکتر تهرانی در این نشریه حضور دارد و از نزدیک ایالات را رصد می کند ، قدردانی می کنیم.”

ما مطالبات مقام معظم رهبری را دنبال می کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: “این دانشگاه نگاه جدیدی به آینده آموزش دانشجویان دارد تا بتواند خواسته های مقام معظم رهبری را از جامعه علمی ، از ویژگی های علمی کشور برآورده کند.”

تهرانی با اشاره به پیشنهادات نماینده ولی فقیه در استان گیلان در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی گفت: “نکات مطرح شده موضوعات دقیقی است که باید مورد توجه جدی مسئولان دانشگاه قرار گیرد. از آنجا كه مقام معظم رهبري توجه و حساسيت ويژه اي به دانشگاه آزاد اسلامي دارند ، وي خواستار سه وظيفه: ارتقاي علمي ، گسترش جو انقلابي و حفظ دانشگاه آزاد اسلامي شد. ما به عنوان سربازان دانشگاه با جدیت پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری هستیم.

وی با تشریح جزئیات ترم آینده در دانشگاه آزاد اسلامی ، خاطرنشان کرد: ما با تأکید بر توجه اساتید و اساتید به مسئولیت افراد مشهور ، بحث فرهنگ ، فضای مجازی ، ادغام ، انسان سازی را به طور جدی مورد بحث قرار داده ایم. وی گفت که طرد و ایجاد یک جنبش اجتماعی در میان آنها برای انجام این وظیفه اجباری ، آموزش و ساخت نسل جوان ، آموزش دانشجویان و مهارت های اشتغال فارغ التحصیلان از دیگر برنامه های جدی دانشگاه آزاد اسلامی است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد که این دانشگاه نشان داده است که از فضای سیاسی دور است. البته ، به عنوان یک دانشگاه اجتماعی ، با مقامات استانی و محلی ارتباط و ارتباط دارد. اما موضوع سیاست زدگی و مطالبات غیر سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نشده است.

آینده کشاورزی به دلیل نبود تکنسین های نخبه تهدید می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان گیلان ، وی پس از دیدار با امام جمعه رشت ، از بخشهای مختلف مجموعه 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید و با اساتید اداره کشاورزی این واحد دیدار کرد.

در این جلسه ، طهرانچی با بیان اینکه متأسفانه امروزه مزارع و دانشکده های کشاورزی بیشتر تحت ستم قرار گرفته اند ، افزود: آینده کشاورزی با کمبود تکنسین های نخبه تهدید می شود. کشاورزی از یک قاتل دانش به یک قاتل فناوری تبدیل شده است ، علی رغم اینکه کشاورزی مستقیماً با معیشت 5 میلیون خانوار در ارتباط است و 18 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و به دلیل کمبود فناوری مدرن کشاورزی برای تأمین نیاز کشاورزان ، کشاورزی در حال کاهش است.

وی متذکر شد. “دانشگاه آزاد اسلامی ، از آنجا که به بدن انسان متصل است ، سریع واکنش آنها را نسبت به تحولات درک می کند ، به دنبال پرداختن به مسائل کشاورزی است ، قصد دارد نیازهای فناوری کشاورزی را تأمین کند ، از این نظر منابع خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی دارد. اصفهان (خراسان) آغاز شده است.

تدوین مدرک دکترای تخصص کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای اصلاح روند موجود ، ایجاد تغییراتی در زمینه کشاورزی ، این دانشگاه رشته کشاورزی ، امنیت غذایی را آغاز کرده و بنابراین یک دوره دکترا را تدوین کرده تا دانشجویان رشته های کشاورزی مانند دانشجویان پزشکی و دامپزشکی دارای دو سال تحصیل باشند. : و در یک محیط عملی کار کنید. ما در این پروژه با وزیران کشاورزی و علوم رایزنی هایی داشته ایم که امیدواریم موفقیت آمیز باشد.

تبدیل مجموعه 50 هکتاری زیر مجموعه رشت به دانشگاه ایمنی غذا و غذا

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که باید در زمینه کشاورزی حل شود بحث بذر است ، گفت: “ما آزمایشگاه هایی را در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ایجاد خواهیم کرد تا صنایع دام ، دام و صنایع غذایی را احیا کنند. در همین راستا ، مجموعه 50 هکتاری زیر مجموعه رشت به یک دانشگاه ایمنی غذا و غذا تبدیل می شود. این مجموعه دانشگاهی چشمگیر با بسیاری از فعالیتهای آموزشی و فناوری خواهد بود.

تهرانی خاطرنشان کرد: برای اطمینان از اشتغال فارغ التحصیلان در کنار دانشگاه ایمنی غذایی رشت خانه ابتکاری ساخته می شود. به این ترتیب علاوه بر افزایش درآمد دانشکده و کارکنان ، از منافع دانشجویان نیز اطمینان حاصل خواهد شد.

حل چالش های ملی و کمک در زمینه های مختلف

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه با بازدید از سازمان منطقه آزاد بندرانزل ، با مدیرعامل محمد ولی روزبهان دیدار و در مورد همکاری های مشترک علمی-پژوهشی گفتگو کرد.

وی در این جلسه گفت که این دانشگاه رویکرد خود را از دانش بنیان به هدف تغییر داده است. “ما در حال تلاش برای توسعه شبکه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که شامل 22000 دانشکده ، 10،000 دانشجو در مقطع دکترا و 85،000 مدرک کارشناسی ارشد است.” از آن برای رسیدگی به چالش های ملی و پشتیبانی از بخشهای مختلف از جمله منطقه آزاد بندرانزلی استفاده کنید.

بیش از 20 پایان نامه را در سیستم های نظارت بر مناطق آزاد بارگذاری کنید

طهرانچی خاطرنشان کرد که تاکنون بیش از 20 مقاله در سیستم نظارت – پایان نامه های مربوط به مناطق آزاد بارگذاری شده است که در قالب آنها دانشکده های مختلف ، گروه ها جنبه های مختلف مسائل مربوط به مناطق آزاد را مطالعه می کنند.

یکی از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک واحد بین المللی در بندرانزلی دارد ، ما سعی داریم با توجه به رویدادها و تحولات اجتماعی ، در آینده از منطقه آزاد بندرانزلی در منطقه پشتیبانی دانش کنیم. برای دستیابی به این هدف ، ما باید مشاغل مورد نیاز در منطقه را بشماریم ، فن آوری یادگیری مبتنی بر شغل را با استفاده از پتانسیل منطقه ارائه دهیم.

پیش بینی ایجاد یک خانه ابتکاری خلاق در منطقه آزاد بندرانزال

وی با اشاره به برنامه های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در نظر داریم خانه خلاقانه و ابتکاری برای منطقه آزاد بندرانزال ایجاد کنیم و امیدوارم با حمایت مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی انزال بتوانیم به پروژه های پیش بینی شده دست یابیم.

طهرانچی با بیان اینکه ایده تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق شمالی ایران جالب توجه است ، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای خارجی مانند امارات ، افغانستان ، لبنان ، آکسفورد و انگلستان تجربه موفقی دارد. با کشورهای همسایه ، این می تواند درگیر کردن فناوری و در توسعه علمی ما موثر باشد: پیشرفت.

منطقه آزاد بندرانزلی را به “دانش شهر” تبدیل خواهیم کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد ایجاد “دانش شهر” در منطقه آزاد بندرانزل را مطرح کرد. وی افزود: “علم ، ثروت و فناوری از دانش شهرها ناشی می شود نه از دانشگاه ها ، بنابراین می توانیم از تجربه منطقه رشید برای تبدیل منطقه آزاد بندرانزل به دانش شهر استفاده کنیم.” بیایید علم ، تجارت و زندگی مشترک داشته باشیم.

وی ذکر کرد. دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً آماده است تا همراه با سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان یک بازیگر فعال در توسعه هوشمند بندرانزلی حضور داشته باشد.

منطقه آزاد انزلی آماده همکاری جدی با دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری انزلی با ارائه قابلیت ها و ویژگی های منطقه آزاد انزلی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم تحقیقات ، پشتیبانی از پایان نامه ها ، ایجاد شرکت های دانش بنیان ، ایجاد نمایشگاه های دائمی ، معرفی محصولات علمی – فناوری دانشگاه را ارائه دهیم. : با دانشگاه آزاد اسلامی سخت کار کنید.

روزبهان از آمادگی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی برای احداث بیمارستان جامع با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. “منطقه آزاد انزلی” آماده تأمین هزینه ها ، تأسیس کارخانه ها ، دپارتمان های دانش بنیان مورد نیاز کشور ، حمایت از دانشجویان بی بضاعت ، تأمین م institutionsسسات فرهنگی و … همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی است.

تهران با همراهی مدیر عامل منطقه آزاد تجاری انزلی از شرکت توسعه صنعت مارپیچ خزر بازدید کرد.

وی پس از بازگشت از منطقه آزاد تجاری انزلی ، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی ، تعداد دیگری از گروه های دانشگاه ، مزار شهدای انزلی بازدید کرد و یکی از شهدای وی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

شرکت در جلسه هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بعدازظهر سفر خود به گیلان ، در سی و سومین جلسه دانشگاه آزاد اسلامی این ایالت شرکت کرد که با حضور روسای گروه ها و مراکز دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش آنا ، تبدیل مجتمع 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی رشت به دانشگاه “غذا و ایمنی” ، ایجاد موضوعات پزشکی و پیش پزشکی در استان گیلان دو پروژه مهم دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در این راستا بود. دارو ، منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و … با توجه به نیاز برنامه ریزی منطقه انجام می شود.

در سفر اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به رشت ، این احتمال وجود دارد که این مسیر نقطه عطفی در توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در این استان باشد ، دستاوردهای این مسیر می تواند تحولی اساسی در فعالیت های دانشگاه باشد.

مجموع بازدیدها ، جلسات و مذاکرات در این راستا منجر به ارائه برنامه ها و توافق نامه های مختلفی شد که اجرای آنها تحولی اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ایجاد می کند.

20 دستاورد سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان گیلان

دستاوردهای سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان گیلان را می توان در 20 دستاورد خلاصه کرد. توافق نامه افتتاح “دانشگاه ایمنی غذا” در دانشگاه آزاد اسلامی رشت ، موافقت با شروع “رشته دامپزشکی” در واحد رشت و رشته های مرتبط. در زیرمجموعه رشت و زیرمجموعه های دیگر ، بخشی از این دستاوردها توافق نامه شروع دوره های دانشگاهی در مورد محیط گیلان ، مانند غذا و صنایع دستی ، دوره های دریایی و غیره است.

توافق بر سر توافق در مورد تولید بذر هیبرید ترکیبی ، سموم دفع آفات ، بانک بذر ، تحقیقات بیوتکنولوژی ، ایجاد مراکز نوآوری مناسب برای بوم شناسی گیلان ، برنامه ریزی علوم استانی و توافق در مورد برگزاری دوره های دیگر. ادغام در گروه های دانشگاهی اساس مهارت های ایجاد دانشگاه های کارآفرینی.

من موافقت می کنم بزرگترین مرکز داده ملی را ایجاد کنم

موافقت برای همکاری با منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در زمینه تأسیس رشته پزشکی ، توافق برای پیگیری رشته های پزشکی در سایر بخشهای استان گیلان ، توسعه بخش بین المللی انزلی ، موافقت با راه اندازی برنامه درسی دانشگاهی با پروژه تحقیق دریای خزر. موافقت نامه ایجاد بزرگترین مرکز ملی داده دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد انزلی را می توان از دیگر دستاوردهای این مسیر دانست.

با راه اندازی دانشکده خدمات بندری در منطقه آزاد انزلی موافقم ، با راه اندازی صنعت نوآورانه خلاق دیجیتال در منطقه آزاد انزلی موافقم ، با تأسیس بیمارستان جامع دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری منطقه آزاد تجاری انزلی موافقم : نقطه عطف دیگری در سفر دکتر تهرانچی در استان گیلان در این دوره است.

راه اندازی مطالعه و طراحی “دانش شهر” در منطقه آزاد انزلی

Գիտելիք-տեխնոլոգիա-առևտուր առանցքով «Դանեշշահրի» նախագծման և գործարկման աշխատանքները ՝ դպրոցների, համալսարանների, հիվանդանոցների և նորարարական կենտրոնների գործարկում Գիլանը Իսլամական ազատ համալսարանի նախագահի Գիլան կատարած այցի ձեռքբերումներից մեկն է:

Համաձայնելով պլանավորել և հիմնել ատամնաբուժական դաշտ Լահիջանի մասնաճյուղում և հարակից ոլորտներում, Համաձայնել են պլանավորել և հիմնել մշակույթի և մշակույթի ուսումնասիրությունների կենտրոն Թալեշի բաժանմունքում և համաձայնվել են պլանավորել և հիմնել բուսասանիտարական կլինիկա Ռաշտի և Աստարայի մասնաճյուղերում, համալսարանի խորհրդի երեք այլ նվաճումներ: Իսլամական Ազադը Գիլանում է:

Ինչպես ասում է Գիիլանի իսլամական ազատ համալսարանի և Ռաշտի մասնաճյուղի ղեկավար Մոհամադ Դոստարը. Որոշում է կայացվել, որ այդ պլաններից և առաջարկներից յուրաքանչյուրի իրականացման համար համալսարանում համատեղ աշխատանքային խմբերը `այլ կազմակերպությունների անդամակցությամբ, կպատրաստեն և հետևում են դրա իրականացմանը մարզում և ամսական և եռամսյակային կտրվածքով առաջընթացի զեկույցներ ուղարկեն Իսլամական ազատ համալսարանի կենտրոնական կազմակերպությանը և Նախագահի աշխատակազմին: بودن.

Հաղորդագրության վերջը / 4062 /