اجتماعی

۹۰ درصد تجارت جهانی در محدوده اقیانوسی انجام می شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت دریایی خود را خودمان تامین می کنیم.

به گزارش سرگرمی برای همه، امیر دریادار امیرشرام فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه پنجمین همایش اقیانوس شناسی خلیج فارس به ایران گفت: می گویند نیروی دریایی مانند نگینی در خلیج فارس می درخشد.

او اضافه کرد. فرمانده کل قوا گفت: نیروی دریایی، سیاسی، بین‌المللی، علمی، نظامی است، ما سعی کرده‌ایم این چهار ویژگی را حفظ کنیم، سعی کنیم در همه عرصه‌ها تا حد امکان نقش آفرینی کنیم. خوب

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد. ما در کشوری هستیم که امنیت دریایی کشتی‌هایمان را بدون توجه به اقیانوس مدیریت می‌کند، اما در صورت لزوم، ما نیز با هم هستیم – ما عملیات مشترک انجام می‌دهیم. «اما در کل مهم این است که ما فعالیت خود را مستقل انجام دهیم.

«اگر می‌خواهیم یک ایده کلی از ویژگی‌های کلی داشته باشیم، اقیانوس هند کلید ارتباطات بسیار قوی است. 37 کشور در اطراف اقیانوس هند وجود دارد، 17 کشور که مستقیماً به اقیانوس هند متصل نیستند. این اقیانوس استراتژیک در این زمینه رتبه سوم را دارد.اقتصاد را قلب اقیانوس جهانی می نامند.

امیرشرام به ایران ادامه داد. 90 درصد تجارت جهانی از این منطقه به اقیانوس ها انجام می شود، 80 درصد کشورها در اطراف اقیانوس ها و 70 درصد به اندازه اقیانوس ها قرار دارند. یعنی ابعادی که به هم پیوسته اند.

وی درباره توسعه امنیت دریایی گفت. در سال‌های 2019-2020، افزایش جدی در بحث‌های امنیتی داشتیم.» از یک منظر ناامنی افزایش یافته و از منظر اصلی ترافیک بیشتر شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به اینکه دریا وسیله ارتباطی مردمی است که امروز به عنوان مزیت ورود آن را می بینیم، گفت: در حال حاضر دریا به عنوان یک وسیله ارتباطی مردمی استفاده می شود. رعایت ضوابط و مقررات و در کشور محصور در خشکی اگر نتوان امنیت دریایی برقرار کرد امنیت داخلی برقرار نمی شود و کشورهای محصور در خشکی به نظر می رسد در زندان هستند.
انتهای پیام: