علمی و پزشکی

۲ عامل مهم اپیدمی چاقی در اروپا

«سفارش و ارسال مکمل های غذایی» و همچنین «بازی های آنلاین» دو عامل اصلی چاقی در اروپا هستند.

به گزارش سرگرمی برای همه، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که دستور دادن به کودکان برای استفاده از اپلیکیشن های تحویل غذا و همچنین محبوبیت روزافزون بازی های آنلاین می تواند عامل اصلی شیوع چاقی در اروپا باشد.

به گفته این سازمان، مکمل های سفارش و ارسال غذا نقش مهمی در افزایش مصرف غذاهای چرب حاوی قند و نوشیدنی دارند. بازی های آنلاین که در بین کودکان بسیار محبوب هستند، با رژیم غذایی نامناسب، رفتارها و عادات ناسالم مانند نشستن بیشتر از فعالیت همراه است.

در این گزارش آمده است: «هیچ کشور اروپایی قرار نیست تا سال 2025 از افزایش چاقی جلوگیری کند.

نزدیک به 60 درصد از بزرگسالان در اروپا و یک سوم کودکان یا اضافه وزن دارند یا چاق هستند و بیماری ایسکمیک قلب بدتر می شود.

گزارش چاقی سازمان جهانی بهداشت برای اروپا 2020 نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی در اروپا به “نسبت اپیدمی” رسیده است، به این معنی که اکنون فقط آمریکا دارای نرخ بالاتری از افراد دارای اضافه وزن نسبت به اروپا است.

این گزارش می‌گوید که این مشکل سالانه 1.2 میلیون نفر را در اروپا می‌کشد، یا 13 درصد از کل مرگ‌ها و باعث حداقل 200000 مورد جدید سرطان در سال می‌شود.

این گزارش می گوید چربی بیش از حد در بدن خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله 13 نوع سرطان، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و ریوی و همچنین علت اصلی ناتوانی را افزایش می دهد.

به گزارش بی بی سی، سیاست های ضد چاقی در بریتانیا معرفی شده است، از جمله این واقعیت که رستوران ها و کافه های بزرگ طبق قانون موظف هستند اطلاعات کالری را در منو نشان دهند.

این کشور همچنین قصد دارد تبلیغات تلویزیونی غذاهای غنی از قند، نمک و چربی را تا ساعت 9 شب در سراسر کشور ممنوع کند.

انتهای پیام: