فرهنگ و هنر

اکونومیست چندپاره شدن اروپا را با یک کاریکاتور پیش‌بینی کرد

بحران انرژی در اروپا و پنجمین سالگرد بازگشت حاکمیت چین بر هنگ کنگ موضوع روزنامه های امروز جهان است. اکونومیست همچنین در این گزارش از احتمال تکه تکه شدن اروپا می نویسد.

به گزارش سرگرمی برای همه، آلبرت کوچوی مجری پیشکسوت رادیو با نگاهی به روزنامه های بزرگ دنیا در تشریح مهمترین اخبار روز می نویسد:


هنگ کنگ با دو سیستم

اکونومیست با یک کاریکاتور فروپاشی اروپا را پیش بینی کرد

شی جین پینگ برای نشان دادن جهان، از بیست و پنجمین سالگرد بازگشت حاکمیت چین بر هنگ کنگ صحبت می کند. کشوری با دو سیستم برای هنگ کنگ مناسب است. این اولین خبر روزنامه انگلیسی گاردین است.

موشک روسی که به ساختمان اودسا اوکراین اصابت کرد در تیتر اول روزنامه های جهان قرار گرفت.

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: 21 نفر بر اثر این تیراندازی جان باختند. از سوی دیگر، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که پذیرش عضویت اوکراین از سوی اتحادیه اروپا نباید سال‌ها طول بکشد.

جنگ انرژی

اکونومیست با یک کاریکاتور فروپاشی اروپا را پیش بینی کرد

اولین خبر هفته نامه اکونومیست در وب سایت به روز شده خود چنین است: آیا اروپا می تواند چراغ های خود را در این زمستان روشن نگه دارد؟ آیا غرش برق در اروپا نشان دهنده درماندگی اروپا خواهد بود؟ عکس اکونومیست خانه ای را در شب نشان می دهد که نور کمی از پنجره ها می گذرد. G7 از درد و رنج اروپایی ها به دلیل کمبود سوخت و برق خبر داد. جنگ انرژی در اروپا آغاز شده است.

اروپا تقسیم خواهد شد…

اکونومیست با یک کاریکاتور فروپاشی اروپا را پیش بینی کرد

در کارتون امروز پیتر سرنک در هفته نامه اکونومیست، دست هایی از هر گوشه ای یورو را به سمت خود می کشند. به دلیل این تنش، علامت یورو شکل خود را از دست داده است. در این گزارش آمده است که اوکراین به طور موقت اروپا را متحد کرده است. اما پاره کردن مقداری از آن در پیش است. اپیدمی کرونا و جنگ در اوکراین اروپا را متحد کرد. اما آنها اینطور نخواهند ماند. بحران یورو در سال 2012 قابل توجه بود، اگر کرونا و اوکراین نبود و البته دراگی در آن زمان رئیس بانک مرکزی اروپا نبود، معلوم نبود چه بلایی سر اروپا می آمد.

در حاشیه خبر امروز آمده است.

خواب راحت

اکونومیست با یک کاریکاتور فروپاشی اروپا را پیش بینی کرد

جمهوری نوشت: «ساعت زمان» درک جدیدی از ساعت بدن، کتاب راسل فاستر در مورد خواب خوب است. نگرانی و اضطراب دشمنان بزرگ خواب هستند. اکنون دانشمندان در تلاش هستند تا ریتم ساعت بدن را به گونه ای تنظیم کنند که اضطراب را از محیط خواب انسان دور کند. یکی از دشمنان دیگر خواب کار در شیفت شب است که ساعت بدن انسان را مختل می کند قبل از خواب هیجان زده نشوید. دنیای مدرن تاثیر مخربی بر ساعت بدن انسان گذاشته است.

انتهای پیام