علمی و پزشکی

سوء تغذیه؛ از مهمترین دلایل رشد نامناسب جسمی و روانی کودکان

یکی از اعضای متخصص تغذیه-استاد گروه تغذیه بالینی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی “شهید بهشتی” گفت:

به گزارش سرگرمی برای همه ، احسان حجازی اظهار داشت: سوrition تغذیه یکی از دلایل اصلی رشد جسمی و روحی ضعیف در کودکان است. دنیا به هم پیوسته است. سوnut تغذیه در کودکان باعث افزایش مرگ و میر و تأثیرات منفی بر توانایی های ذهنی می شود.

او اضافه کرد. “سو mal تغذیه حاد باعث بیش از 50٪ مرگ و میر در کودکان زیر 5 سال در سراسر جهان می شود که نشان می دهد سالانه 3.5 میلیون کودک به دلیل سوnut تغذیه می میرند.

مدرس کلاس تغذیه ، مدرس ، کرسی تغذیه بالینی ، دانشکده تغذیه ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. و او اقدامات بد سلامتی را کشف کرد که کودکان را درگیر یک چرخه معیوب عفونت و سو mal تغذیه می کند.

حاجازی اظهار داشت. از طرف دیگر ، مصرف بیش از حد مواد غذایی باعث چاقی می شود. چاقی در کودکان در سراسر جهان به یک مشکل بهداشت عمومی تبدیل شده است. میزان انتشار Ob از 2.4 درصد در سال 1990 به 7.6 درصد در سال 2010 و 1 مورد در سال 2020 افزایش یافت. به 9٪ برسید. در ایران ، مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه ، شیوع چاقی کودکان در حال افزایش است.

وی گفت: چاقی اوب ، به ویژه چاقی مرکزی ، نقشی اساسی در ایجاد سندرم متابولیک دارد. بلوغ و بلوغ مرتبط هستند. به دلیل تفاوت در موقعیت جغرافیایی و رفاه اقتصادی ایران ، هم سو mal تغذیه و هم چاقی در ایران وجود دارد و در بعضی موارد علاوه بر ایجاد Ob ، چاقی باعث کمبود مواد مغذی در کودکان مانند سو mal تغذیه می شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات صنایع غذایی و غذایی کشور ، حجازی گفت:

انتهای پیام: