فرهنگ و هنر

یادواره شهدا در ۴۰۰ مدرسه قم برگزار می شود

سرگرمی برای همه/قم مشاور فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در مدارس گفت: همزمان با شهادت حضرت معصومه (س) در تمام مدارس استان.

حسن مالکی نژاد، مشاور فرهنگی مجمع شهدای استان قم امروز 20 آبان ماه در نشست خبری یادواره شهدا در شهید سلیمانی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. سالن اجتماعات این اداره کل، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را نقطه عطفی برای آغاز بزرگداشت شهدا دانست و گفت:

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در مدارس گفت. این بزرگداشت ها از جمله فعالیت های اجلاس سراسری شهدای ایالت غم است که در روز شنبه همزمان با شهادت حضرت معصومه (س) توسط همگان برگزار می شود. مدارس استان

رایزن فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به اینکه این یادواره با یادواره های سالانه مدارس متفاوت است، بیان کرد:

وی با اشاره به اینکه برگزاری همزمان این مراسم هم محاسن و هم معایبی دارد، تصریح کرد: همه مدارس و یاد و خاطره شهدا به صورت یکپارچه زنده نگه داشته می شود، اتفاقی مطلوب و تاثیرگذار است.

ملکی نژاد ادامه داد. ما نمی‌توانیم پیام شهدا را در یک روز منتقل کنیم، بنابراین نقطه شروع این انتقال باید یادواره‌ها باشد و در طول سال دنبال شود.

وی هنر را یکی از زیباترین راه های انتقال پیام شهدا به دانش آموزان دانست و اظهار داشت: یکی از راه حل های اصلی استفاده از هنر است چرا که هنر تاثیر زیادی روی مخاطب خود دارد.

مشاور فرهنگی کنگره ملی شهدای قم با اشاره به اینکه دانش آموزان جامعه هدف هدف جهاد تبیینی هستند، یادآور شد: ما باید تجربه جنگ اجباری و میزان خصومت آمریکا را به دانش آموزان بگوییم. .

وی با اعلام اینکه سیر و تاریخ انقلاب باید برای دانشجویان تبیین شود، گفت: این انقلاب حرکت کرده و به راه خود ادامه خواهد داد و قطعاً به قیام حضرت حجت (عج) می انجامد.

انتهای پیام