اجتماعی

گاز رومیزی بخریم یا فردار

بهترین گاز مدلی است که امکانات آن مطابق با نیاز شما باشد. یک اجاق گاز رومیزی یا گازی خوب برای چندین سال دوام می آورد و در آشپزخانه شما عالی به نظر می رسد. همچنین می توانید انواع غذاها را بدون هیچ مشکلی با آن بپزید.

با این حال، بزرگترین سوال برای اکثر مردم این است که آیا گاز رومیزی بخرند یا فردا. بنابراین ما مزایا و معایب هر کدام را مقایسه و بررسی می کنیم تا در نهایت با این اطلاعات بتوانید مدل مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

گاز رومیزی

گاز رومیزی که در بازار با نام گاز رومیزی نیز شناخته می شود، مدتی است که جای مدل های مجهز به گاز را گرفته است. این مشکل به دلیل ویژگی های مهم آنها از جمله مزایای مهمی است که برای مصرف کنندگان ارائه می کنند.

یا فردا گاز رومیزی بخر

مزایای گاز رومیزی

مزایای اصلی گاز رومیزی در این پنج نکته مهم خلاصه می شود:

  • اشغال فضای کمتر بدیهی است با داشتن تنها یک صفحه و قرار دادن آن بر روی کابینت، فضای اشغال شده توسط اجاق گاز رومیزی در مقایسه با اجاق گاز بسیار کمتر است. همچنین اندازه کوچک آنها به معنای وزن سبک تر است. در نتیجه می توانند گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه های کوچک امروزی با این ابعاد باشند.
  • تنوع طرح و اندازه بسیار زیاد. با توجه به تقاضا و استفاده بیشتر در اکثر خانه های نوساز، انواع اجاق گاز به طور گسترده توسط برندهای بزرگ و کوچک تولید می شود. با این اوصاف، افراد با سلیقه های مختلف می توانند از مدل های متعدد موجود در بازار مدل استفاده کنند. علاوه بر این، تنوع در اندازه و ابعاد این گازها به شما این امکان را می دهد که برای هر آشپزخانه ای با متراژ کوچک یا بزرگ، مدل مناسبی پیدا کنید.
  • نظافت و نظافت سریعتر. هر نوع اجاق گاز فقط از یک صفحه شیشه ای یا فولادی با چندین شعله تشکیل شده است. بنابراین تمیز کردن آنها به خصوص مدل های شیشه ای در مقایسه با گاز آسانتر است. علاوه بر این، نداشتن فر و اندازه کوچک آنها باعث می شود تا تمیز کردن سریعتر انجام شود.
  • طراحی جدید و مدرن. طراحی و تولید گاز رومیزی توسط برندهای معتبر در این زمینه به صورت مدرن و لوکس انجام می شود و البته تاثیر زیادی در ظاهر آشپزخانه خواهد داشت.
  • امکان استفاده از فضای زیر گاز به دلخواه. به دلیل اینکه انواع صفحات گاز فقط روی کابینت قرار می گیرند و فضای زیر را اشغال نمی کنند، می توانید به دلخواه از کابینت یا این فضا استفاده کنید.

این مزایا اصلی ترین مواردی است که هر فردی که به فکر خرید گاز رومیزی است باید از آن آگاه باشد. اما معایبی نیز وجود دارد که بهتر است درباره آنها بدانید.

معایب گاز رومیزی

گاز قلع دار اگرچه مزایای مفید زیادی برای مصرف کنندگان خود دارد، اما در مقایسه با گازهای معمولی دارای معایبی نیز می باشد.

  • روشن نبودن اجاق گاز اگر بخواهیم به بزرگترین تفاوت و مقایسه گاز رومیزی با فردار اشاره کنیم، اتصال نداشتن اجاق گاز در مدل های رومیزی مهم ترین موضوع است. اما علاقه مندان به اجاق گاز می توانند با خرید اجاق گاز توکار آن را جبران کنند.
  • حرکت کردن سخت تر یا حتی غیرممکن است. اتصال و نصب گاز رومیزی کمی دشوارتر از گاز است. همچنین در برخی از مدل ها امکان جابجایی آنها بدون کمک متخصصان وجود نخواهد داشت.
  • قدرت شعله نسبتا کمتر در برخی موارد که تعداد شعله های گاز صفحه ای زیاد باشد، قدرت هر شعله در مقایسه با گاز کمتر خواهد بود.
  • شعله کمتر از گاز مبله. در گذشته اکثر اجاق گازهای تخت با مشعل های کمتر مانند سه شعله تولید می شدند، اما اکنون به دلیل تقاضای زیاد، مدل های چهار و پنج شعله رایج شده است. .

اینها مهمترین معایبی است که در برخی از مدل های میز گاز به مدل محصول و سازنده بستگی دارد. البته اگر انتخاب شما گاز رومیزی است بهتر است مقاله ای را مطالعه کنید که در خرید گاز رومیزی به چه نکاتی توجه کنید.

گاز فردا

از دیگر مدل های گاز آشپزخانه که برای بسیاری از افراد مزایای زیادی دارد، انواع گاز فردار وجود دارد که برای ارائه اطلاعات بیشتر به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم.

مزایای گاز فردار

یا فردا گاز رومیزی بخر

برای مزایای گاز فردار می توان به پنج عامل اصلی اشاره کرد که هر کدام موارد بیشتری را پوشش می دهند.

  • اجاق گاز داشتن مهمترین مزیت این اجاق گازها داشتن اجاق توکار است که به شما امکان پخت انواع غذاها را می دهد. همچنین خرید این محصول به معنای خرید محصول دو منظوره است.
  • تحمل وزن بالا. معمولا طرح های گاز فردار در مقایسه با گاز صفحه ای به دلیل ساخت متفاوت، ظرفیت بارگذاری بیشتری برای انواع دیگ های سنگین و بزرگ دارند.
  • صرفه جویی در هزینه. این محصولات در مقایسه با فرهای توکار برقی مصرف انرژی پایینی دارند که باعث صرفه جویی در مصرف می شود. همچنین با خرید گاز فردار در واقع دو محصول را به قیمت تمام شده یک محصول خریداری می کنید. در نتیجه در هزینه های کلی صرفه جویی می شود.
  • کیفیت بدنه جامد اکثر مدل های گازی فردار از بدنه و متریال مرغوب ساخته شده اند. البته اگر در حین حمل و نقل به آنها ضربه وارد شود، در این صورت یک صفحه شیشه ای در مقایسه با گاز کمتر آسیب می بیند.
  • قابلیت حمل آسان تر در اکثر مدل های گازی فردار به دلیل نبود متخصص و نیاز به کار خاصی برای نصب، تعویض محل نسبت به گاز رومیزی راحت تر است. بنابراین می توان آنها را گزینه ای مطلوب برای آن دسته از افرادی دانست که نیاز به جابجایی زیاد دارند.

البته لازم به ذکر است که این مزایا و ویژگی ها مختص مدل گازی فردار است و خرید هر نوع گاز آشپزخانه مستلزم اطلاع از نکات مهم آن است.

معایب گاز فردار

اگرچه معایب گاز فردار زیاد نیست، اما کسب اطلاعات کلی به شما کمک می کند تا بین مدل های فردار و رومیزی انتخاب کنید.

  • فضای بیشتری را اشغال کنید. مشخص است که مدل های مختلف این اجاق گاز به دلیل داشتن فر، فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال خواهند کرد. در نتیجه، قبل از تصمیم گیری، فضای موجود در آشپزخانه را در نظر بگیرید.
  • به زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارید. اندازه بزرگتر این گازها و وجود کوره به این معنی است که پاکسازی آنها زمان بیشتری می برد.
  • وزن سنگین. انواع گاز فردار به دلیل داشتن اجاق گاز سنگین تر از گاز رومیزی است که در برخی موارد می تواند مشکل ساز شود.
  • تنوع نسبتا کمتر با مقایسه این دو مدل می توان گفت که گاز فردار آشپزخانه تنوع کمتری نسبت به گاز صفحه ای دارد. بنابراین گاهی اوقات یافتن نمونه مورد نظر دشوار خواهد بود.

در عین حال باید توجه داشت که این ایرادات در مورد انواع گازهای آشپزخانه صدق نمی کند و بسیاری از سوالات به مدل و برند گاز بستگی دارد.

خرید گاز آشپزخانه

حال با توجه به مزایا، معایب و مقایسه های انجام شده می توانید شخصاً در مورد انتخاب هر کدام تصمیم بگیرید. اما در پایان، هر کدام را که ترجیح می دهید، حتما قبل از خرید به این نکات کلی توجه کنید:

  • اندازه و ابعاد متناسب با فضای آشپزخانه
  • داشتن نرخ های منصفانه
  • برند سازنده
  • امکانات و تجهیزات ویژه
  • جنس بدنه، رنگ و ظاهر
  • تعداد و قدرت شعله های آتش
  • اعتبار فروشگاه

این محصولات به شما کمک می کنند تا خریدهای مرتبط تری داشته باشید. البته همیشه از نظرات دیگران استفاده کنید. معمولا پلاک های گاز پرفروش یا پرفروش ترین گاز فردار با توجه به اینکه توانسته اند نظر افراد بیشتری را جلب کنند بهترین گزینه برای خرید محسوب می شوند. در نهایت با در نظر گرفتن تمامی جوانب می توانید به نسخه دلخواه خود برسید.