علمی و پزشکی

دلار بخریم یا نه؟ – سرگرمی برای همه

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای اصلی از جمله طلا ، سکه ، دلار و آپارتمان به حد قیمت رسیده اند ، گفت: نرخ واقعی دلار 20 هزار درام بود که تغییرات آن می تواند از 17 هزار درام به 23 هزار درام باشد.

او ادامه داد. بودجه بسته سال آینده 11 هزار و 500 درام است و بازار آزاد آن 20 درصد بیشتر از این نرخ بهره است. برای دلار زیر 15000 درام بهانه ای وجود ندارد.

وی گفت: “با پایان یافتن پایان سال مالی چین در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه ، سال نو نزدیک می شود ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. علاوه بر این ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود. “ما باید انتظار داشته باشیم که قیمت طلا و سکه و دلار تا پایان امسال کاهش یابد.” به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران از افزایش دلار در پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

او ادامه داد. “در حال حاضر ، قیمت آپارتمان بالا است ، مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که پیش بینی روند همه سهام در بازار سرمایه غیرممکن است.

کریم زاده در پایان گفت. “خرید دلار قبل از پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که 4200 ارز دارند در حال حاضر حذف می شوند. تنها محصول نفتی که قیمت آن افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این محصول نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بورس سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین شاهد تورم خواهیم بود.

223224: