عمومی

قیمت‌گذاری هفتگی در رستوران‌ها! – سرگرمی برای همه

مشتریانی که از منوی کاغذی در خانه یا محل کار برای سفارش غذا استفاده می کنند ، شگفت زده می شوند. با تغییر قیمتها به صورت هفتگی ، و آنها غذا را با قیمتهای قبلی سفارش می دهند ، اما وقتی هزینه پیک رستوران را پرداخت می کنند ، با قیمت جدیدی روبرو می شوند که ممکن است برخی از مشتریان به اشتباه پیک موبایل را در رستوران یا مرکز غذا در نظر بگیرند. بیشتر مطالبه می کند. البته ، کسانی که سفارش خود را از طریق برنامه های سفارش غذا سفارش می دهند ، می توانند تغییرات قیمت مواد غذایی را به صورت آنلاین مشاهده کنند و قبل از انتخاب غذای مورد نظر خود ، قیمت فعلی را بدانند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، روزنامه “دنیای اقتصاد” سپس نوشت: در همین حال ، کالاهای مصرفی بالاتر مانند برنج ، مرغ و گوشت که سهم قابل توجهی در ارزش هر پرس دارند ، ماه گذشته بازار ناآرامی داشتند. علاوه بر این ، برخی از محصولات در مقادیر زیاد توزیع می شوند ، که تهیه مواد اولیه برای رستوران ها را دشوار می کند. مهمترین این محصولات مرغ است که با نرخ ثابت نیاز به ایستادن در صف های طولانی دارد که طبیعتاً رستوران ها فاقد آن هستند. از سوی دیگر ، قیمت واقعی بازار حدود 70 درصد بیشتر از نرخ مصوب است که تأثیر قابل توجهی بر هزینه دارد. ما همین وضعیت را در مورد محصولات نیمه تمام مشاهده می کنیم. مدتی است که کنسرو مرغ در بازار موجود نیست و فقط ماهی قوطی کنسرو شده در قفسه فروشگاه ها یافت می شود. از سوی دیگر ، کنسرو مرغ به دلیل قیمت آن ، شیشه ای جذاب برای برخی بود که تقریباً نصف کنسرو ماهی برای کار با نان یا برنج بدون بوی کار بود.

برنج اورن برن ؛ پیشرو در افزایش قیمت

قیمت پلو جو با مرغ قیمت ثابتی ندارد و قیمت بازار در هر نقطه از شهر متفاوت است. برخی از رستوران ها در مناطقی واقع شده اند که تمایل کمی به افزایش قیمت دارند و رستوران ها با کاهش کیفیت محصولات ، افزایش هزینه ها را جبران می کنند. به عنوان مثال ، اگر این غذا را با دارچین ، مقدار مناسب زعفران ، برنج جو ارائه می کردند ، مقداری از آن را برداشته یا به شدت کاهش می دادند.

قیمت پرس جو با مرغ از میانگین ماهانه 46000 درام در این هفته به 59000 درام افزایش یافت. صاحب رستوران در این مورد گفت. ماه گذشته برنج را کیلویی 37 هزار درام خریداری کردیم ، اما امروز همین برنج به ازای هر کیلو 44 هزار درام شده است.

ما از 29000 درام برای هر کیلو مرغ برای ساخت پرس توت استفاده کردیم که این هفته به 40000 درام به ازای هر کیلوگرم رسید. همه اینها منجر به افزایش 30 درصدی قیمت جو پلو با مرغ در یک ماه گذشته شده است.

سید علی اصغر میرابراهیمی با ذکر موارد فوق دلایل افزایش قیمت غذای ارائه شده در رستوران ها را افزود. آنها یکی از دلایل افزایش قیمت غذا در رستوران ها هستند. “

رستوران های میان رده و سرگرمی

اگرچه رستوران ها یکی از خطرناک ترین مراکز در کرونا هستند ، اما به ندرت اجازه دارند برای چند هفته در داخل خانه خدمت کنند ، این تنها موضوعی نیست که رستوران را از لیست مکان های تفریحی طبقه متوسط ​​حذف کرده است. در این بخش ، افزایش قیمت در چهار سال گذشته حدود 3 تا 5 برابر بوده است. به عنوان مثال ، یک پرس بخار ، که در سال 1996 حدود 12000 درام هزینه داشت ، اکنون به حدود 40000 درام رسیده است.

در همان دوره ، قیمت خورش فسنجان بسته به نام رستوران و سبک از 18،000 به 70،000 به 150،000 درام افزایش یافت.

همچنین ، اگر می خواستید یک غذای نسبتاً لوکس بخورید و انتخاب شما لوبیا پلو با گوشت گوسفندی بود ، چهار سال پیش باید 38000 AMD را کنار می گذاشتید تا بتوانید آن را سفارش دهید ، اما اکنون ، اگر چنین قصدی دارید ، این برای شما. 150 هزار درام هزینه می شود.

تفاوت این قیمت برای چلوکباب سلطانی نیز قابل توجه است ، به عبارت دیگر ، اگر می توانستید 35000 درامد بپردازید تا در مدت یاد شده مهمان این غذا باشید ، اکنون باید مبلغی در حدود 200،000 AMD برای آن بپردازید ، البته غذا در رستوران های معروف گران تر است. نکته دیگر این است که اگر شما از جمله افرادی بودید که به صورت هفتگی با خانواده خود به رستوران می رفتید ، در سال 2009 با هزینه ای در حدود 100 تا 120 هزار درام ، شما توانستید شب را در یک رستوران برای یک خانواده چهار نفره بگذرانید .. اما اکنون این رقم با احتساب وعده های غذایی مشابه به 100 تا 120 هزار درام برای هر نفر رسیده است.

انتهای پیام: