فرهنگ و هنر

کمیسیون مشترک طرح صیانت نگرانی کاربران را رفع می کند؟

یک ماه پس از انتخاب اعضای کمیته دفاع مشترک ، اعلام اینکه “اولین جلسه کمیته دفاع مشترک هفته آینده برگزار می شود” این روزها دوباره هشتگ را به موضوعی داغ تبدیل کرده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، در آبان 97 ، ریاست مجلس دهم دریافت برنامه ای با عنوان سازمان رسانه های اجتماعی را اعلام کرد که یکی از طراحان آن ، حجت الاسلام نصرالله پیمان فر ، هدف از این برنامه را ساماندهی فضای مجازی عنوان کرد. پژمان فر ، این برنامه شامل 28 مقاله است. این می تواند به ایجاد مشاغل آنلاین ، ایجاد محیط ایمن تر برای کاربران محلی کمک کند ، در حالی که از رسانه های محلی پشتیبانی می کند ، اما ریاست جمهوری در آن زمان به دلیل کاستی های شناخته شده با برنامه مخالفت کرد. به کرد.

مدتی بعد ، این برنامه برای تحقیقات بیشتر به مرکز تحقیقات مجلس ارسال شد. علاوه بر این موضوع ، کمیته فرهنگی مجلس یازدهم ، پس از برگزاری اولین جلسات خود ، به عنوان اولویت های اصلی خود ، پس از اتمام پرونده جمعیت ، پس از تکمیل طرح جوانان جمعیت ، فعالیت می کند. او بلافاصله برنامه حفاظت از کاربر را روی میز گذاشت و پس از بررسی و چکش زدن ، پیش نویس اولیه را برای محافظت از کاربران مونتاژ کرد. حقوق اصلی خدمات اساسی برنامه های فضای مجازی.

اما به تدریج ، با اعلام چنین برنامه ای در پارلمان ، گمانه زنی هایی مبنی بر تلاش توسعه دهندگان این برنامه برای محدود کردن دسترسی آزاد به اطلاعات کاربران فضای مجازی آغاز شد. در عین حال ، هر بار که رسانه ها سعی کردند این برنامه را مرور کنند ، توسعه دهندگان و اعضای کمیته فرهنگی تأکید کردند که این برنامه با برنامه اصلی بسیار متفاوت است زیرا به دنبال محدودیت فضای مجازی نیست. ، حجت الاسلام مجید نصیرایی ، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی ، حجت الاسلام حسین میرزایی ، سید علی یزدی خواه از جمله کسانی بودند که به طور مداوم از برنامه دفاعی در برابر خبرگزاری های محلی و بدون احتساب هرگونه محدودیت در فضای مجازی تحت این برنامه دفاع کردند.

سیدعلی یزدی خواه ، یکی از اعضای کمیته فرهنگی مجلس گفت که این کمیته 1500 ساعت کار تخصصی در این پروژه انجام داده است که حدود سه ماه در مرکز تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام مجید نصیری ، سخنگوی کمیته فرهنگی مجلس نیز گفت که برنامه حفاظت از فضای مجازی ، سازماندهی رسانه های اجتماعی ، پس از بررسی ها و نظرات کارشناسی ، 70 درصد با طرح اولیه متفاوت است: و یک سوء تفاهم وجود داشت که مجلس یا برنامه کمیته فرهنگی مجلس بر موضوع فیلترینگ تأکید دارد. این امر در مورد “واقعیت” نیست ، پروژه نهایی ما اولویت را به موضوع فیلتراسیون نمی دهد ، بیش از 2000 ساعت کار تخصصی روی این پروژه انجام شده است ، نظرات دستگاه ها و مجموعه های مختلف به دست آمده است.

اگرچه ممکن است چنین بحثی نتواند اضطراب مردم را کاهش دهد ، اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرانجام در جلسه علنی روز ششم مرداد از برخی نمایندگان خواستند در برنامه حفاظت از کاربران تجدید نظر کنند. سریع سازماندهی پیام رسان ها در فضای مجازی. وی این لایحه را مطابق اصل 85 قانون اساسی مورد بررسی قرار داد و در نهایت با 121 رأی با این درخواست موافقت کرد. سالن باز مجلس را بررسی نکنید.

این تصمیم مجلس در همان روز مورد انتقاد بسیاری از نمایندگان دیگر قرار گرفت ، به عنوان مثال ، معین الدین سعید پس از تأیید این درخواست در صحن مجلس از مردم عذرخواهی کرد و خاطرنشان کرد که امروز (چهارشنبه ، روز بحث برنامه) یک روز تلخ برای مجلس او اعلام کرد که از دوستان خود از دشمنان مارک شکایت می کند ، زیرا او دوست دشمن است ، از کجا باید شکایت کنیم؟ روح الله حضرت پور نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر به تصمیم مجلس پاسخ داد. مردم از تصمیم پارلمان استقبال نکردند ، آنها در حساب های خود در بسترهای مختلف به شدت مخالف بودند. در کمیسیون مشترک پارلمان حتی رئیس مجلس شورای اسلامی ، محمد بکر خالیباف ، به مردم وعده داد که مذاکرات کمیسیون مشترک دفاع برای مردم علنی خواهد شد. این کار پشت درهای بسته انجام نمی شود.

از نیمه دوم سپتامبر ، کمیته های تخصصی مجلس اولین قدم را یکی پس از دیگری برای پیوستن به کمیته ویژه بررسی برنامه دفاعی برداشتند و نمایندگان خود را در این کمیته بر اساس انتخابات برگزار شده در کمیته ها انتخاب کردند.

از کمیته فرهنگی مجلس: هوعلامرضا منتظری ، نماینده گیلان ک آک کالا بیژن نوباوه ، نماینده تهران ، حجت الاسلام مجید نصیرای ، نماینده فردوسی و سید علی یزدی خواه ، نماینده مردم تهران.

رضا تقی پور انوری از تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر مدرن پردیس ، لطف الله سیاهکلین از آزوین ، آبیک و البرز ، علی ادی ماینده از شیروان ، مصطفی طاهر از زنجان و مشاور شورای صنعتی طارم.

احمد حسین فلاحی نماینده همدانی ها و مهرداد ویسی کرمی نماینده مردم خرم آباد از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم کومی و رضا باقری بناب نماینده مردم بناب از کمیته اقتصادی مجلسی.

در نهایت الیاس نادران نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر ، پردیس و مهرداد گودرزوند چگین نماینده رودبارها در تصمیم گیری ها نقش آفرینی خواهند کرد. کمیته مشترک بررسی کمیته دفاعی

اما این روزها ، یک ماه پس از آنکه نگرانی مردم در مورد موفقیت چنین طرحی به تدریج فراموش شد ، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی به سرگرمی برای همه گفت که کمیته تحقیق مشترک رسانه های ک اولین جلسه خود را یکشنبه آینده (10 اکتبر) برگزار کرد. ” در این جلسه اعضای هیئت مدیره این کمیسیون انتخاب می شوند. ” مجلس باید مستقیماً از رادیو پخش شود.

حال باید منتظر اولین قدم کمیسیون مشترک یعنی تعیین اعضای هیات مدیره کمیسیون بود ، آیا این کمیسیون می تواند نگرانی های کاربران فضای مجازی را با حفظ امنیت در فضای مجازی برطرف کند؟

انتهای پیام: