عمومی

ادعای نوری درباره پشت صحنه بررسی طرح صیانت

یکی از اعضای کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی درباره بازگشت این طرح به مرکز پژوهش های مجلس تصریح کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، سایت جمهوری نوشت: دهمین جلسه کمیسیون تلفیق حمایت از حقوق کاربران و درخواست های اصلی صیانت از فضای مجازی تشکیل شد و با ارسال این پیش نویس به مرکز پژوهش های مجلس برای بررسی بیشتر، تصمیم گیری تکمیل شد.

درخواست اعمال ماده 142 آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. در ماده 142 آیین نامه داخلی شورای اسلامی آمده است که نمایندگان مجلس و دولت نمی توانند طرح یا لایحه ای را با بیش از یک موضوع به عنوان ماده واحده طرح تصویب کنند. اگر طرح یا لایحه حاوی بیش از یک موضوع باشد، مطالب و نظرات باید توسعه داده شوند: به تفصیل مورد بحث قرار گیرد.

از دیدگاه برخی از اعضای کمیته مشترک و اعضای مجلس، ابهاماتی در مورد برنامه جاری برای حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات اساسی وجود دارد که به آن طرح حفاظت از فضای مجازی می گویند. در همین راستا از نماینده مردم بستان آباد غلامرضا نوری جزلجه نماینده مردم کوم احمد امیرآباد فراهان درخواست شد تا با اعمال این مقاله و ارسال پروژه به مرکز تحقیقات کمیسیون اقدام کند.

در این جلسه اما بدون ذکر عنوان این ماده از اساسنامه، با قرائت هیئت رئیسه و رای گیری اعضای کمیسیون، توافق شد که پروژه برای بررسی بیشتر به مرکز تحقیقات ارسال شود. روزها.

ضمناً در ابتدای جلسه میکروفن رئیس کمیسیون و برخی از اعضا باز و اجتماعی بود.

علاوه بر این، روز گذشته خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه گزارش داد که در جلسه قبلی کمیسیون برنامه ریزی دفاعی، وزیر ارتباطات طی نامه ای خواستار تغییراتی در پیش نویس مواد شد و مدعی شد که پیشنهادات دولت شرایط را برای پلتفرم های محبوب اینستاگرام تغییر داده است.

رئیس فراکسیون مستقلین و عضو کمیسیون مشترک حفاظت از فضای مجازی غلامرضا نوری قزلجه در جلسه روز گذشته این کمیسیون درباره ارسال این طرح به مرکز تحقیقات گفت. این تصمیم فرصتی است برای همه بازیگران تا نظرات خود را علیه این بیان کنند.» و دولت می تواند از این فرصت برای برنامه ریزی و اجرای طرح های اصلاحی خود استفاده کند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم در این خصوص افزود: من از ابتدا با وضعیت فعلی این برنامه مخالف بودم. تلاش ما اصلاح این طرح است، یکی از راه‌های اصلاح این طرح ایجاد فرصتی برای بیان نظرات و دیدگاه‌های همگان بود.

نوری قزلجه همچنین درباره پیشنهاد خود برای اعمال ماده 142 آیین نامه داخلی اتاق گفت. در آخرین جلسه درخواست اعمال ماده 142 آیین نامه داخلی اتاق را داشتم اما جاریان سعی کرد عنوان ماده 142 را ذکر نکند. برنامه را بدون تاکید بر این مطلب به مرکز ارسال کنید تحقیق با رای گیری انجام شده است.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم نیز افزود. «البته بدون تاکید بر اینکه این ارائه به مرکز تحقیقات مرتبط با اعمال اصل 142 است، اصل رأی روحیه قانونی ندارد، اما نمی دانید چرا. او نمی خواست این را بگوید.”

وی در خصوص دلیل این تصمیم، ناگفته نماند اعمال ماده 142 نیز گفت. 45 روز در پژوهشگاه، 10 روز رای دادن باید رعایت کنید.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد. علاوه بر این، با توجه به اعمال ماده 142، دولت و دستگاه های اجرایی ذیربط باید در جریان بررسی برنامه به مرکز تحقیقات دعوت شوند و وزارت اقتصاد و ارتباطات و کلیه دستگاه ها، کارشناسان، نمایندگان، حتی نشریات – درخواست شده است. متاسفانه برخی علاقه چندانی به شنیدن این نظرات ندارند.

رئیس فراکسیون اقلیت مجلس نیز با انتقاد از روند کمیسیون برای حذف آرای منتقدان گفت: این دهمین جلسه دیروز بود، اما مجموع زمانی که به مخالفان خارج از کمیسیون داده شده کمتر از یک چهارم است».

وی افزود: آنها اجازه نمی دهند صدای فعالان این عرصه که مدعی حمایت از آنها هستند به گوش برسد.

نوری با اشاره به تنش بین خود در دیدارهای اخیر با رئیس کمیسیون گفت. من را تهدید کردند که از هیأت نظارت می خواهم تاکید کنم که باید نظرات مخالفان و منتقدان برنامه را بشنوید.»

نوری قزلجه همچنین درباره صحبت های اخیر احمد علیرضا بیگی مبنی بر اینکه رئیس کمیسیون برای پیوستن به نماینده کمیسیون ویژه مخالف برخی از موضوعات مهم برنامه بود، گفت.

او ادامه داد. می‌خواهند افراد همفکر خود را به کمیسیون بیاورند تا آرای خود را افزایش دهند، زیرا مصوبات دو سوم آرا را می‌خواهند، بنابراین با مدیریت ترکیب سعی می‌کنند آرای خود را افزایش دهند. به وضوح مخالفان را از بین می برد.”

نماینده بستان آباد با اشاره به صحبت های لو رفته رئیس و برخی اعضا در ابتدای جلسه دیروز کمیسیون نیز تاکید کرد: نطق لو رفته دیروز نشان می دهد که در کمیسیون چه می گذرد.

وی گفت: نوری جزلجه در پاسخ به درخواست دولت مبنی بر ارسال برنامه در این زمینه برای تغییر برخی موارد. «این آش آنقدر شور است که صدای دولت را بلند کرده است. «

او ادامه داد. با تصویب این طرح، وزارت ارتباطات در عمل ناکارآمد می شود، کمیسیونی زیر نظر شورای عالی فضای مجازی تشکیل می شود که پاسخگو نیست، ستاد ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون مشترک حفاظت از پروژه مرکز تحقیقات گفت. «امیدواریم این پروژه اصلاح شود، به آنچه واقعاً برای ساماندهی فضای مجازی نیاز است، برسد، اما در غیر این صورت، اگر مشکل مالی می‌خواهد، منافع دارد. اشغال مکان های خاص توسط مردم.» ما برای خاص ماندن در برنامه سکوت نخواهیم کرد.

انتهای پیام: