علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

چگونه طعم قلیان شارژی را عوض کنیم

ویپ تمیز = عملکرد خوب دستگاه

تمیز کردن ویپ یکی از مهم ترین عواملی است که باعث می شود ویپ بهترین عملکرد را داشته باشد. اگرچه جویس ها و نیکوتین سالت ها به دستگاه و اجزاء آن آسیبی نمی زنند اما با گذشت زمان و با ماندن در درون مخزن و کویل، می توانند عملکرد آن را دچار اختلال کنند. به طور مثال استفاده از جویس هایی که گلیسیرین گیاهی دارند (VG) در طولانی مدت و با گیر کردن مواد بر روی سیم پیچ ها باعث می شود طعم ویپ عوض شده و حتی گاهی مزه ی سوختگی احساس شود.
حتی اگر کویل را عوض کنید، مورد دیگر آن است که وقتی بخواهید طعم جویس مصرفی را عوض کنید، مزه ی جویس قبلی در درون دستگاه باقی می ماند و این می تواند بر روی تجربه ویپینگ شما تاثیر منفی بگذارد.

یک مثال دیگر را می توان درباره ویپ های نو بیان کرد ! گاهی بعد از خرید یک دستگاه نو، بوی خاصی از اتومایزر و مخزن دستگاه شبیه به روغن ماشین احساس می شود! به طور مشخص آن ها کثیف نیستند اما بوی آن ها ممکن است مورد قبول شما نباشد و همچنین ممکن است ویپینگ را تحت تاثیر قرار دهد، به همین دلیل تمیز کردن گاهی برای ویپ های نو و جدید نیز واجب است.

تمیز کردن استاندارد

اگر مخزن (تانک) شما نسبتا تمیز است، آب گرم می تواند گزینه مناسبی باشد. هرکدام از اجزاء را جدا کنید و آن را در زیر جریان آب رم بگیرید. پس از پایان کار، آن ها را با حوله یا دستمال کاغذی خشک کنید و برای یک ساعت کنار بگذارید تا زطوبت و خیسی کاملا از بین برود. اگر بعد از خشک شدن تانک، هنوز هم کثیفی هایی بر روی آن می بینید، لازم است که قدم بعدی را بردارید!
یک فنجان یا کاسه را پر از آب کنید و به مدت دو دقیقه در ماکروویو قرار دهید. در حالی که آب در حال گرم شدن است، مخزن را زیر آب بگیرید تا کمی مرطوب شود. بعد از آن که ظرف آب را از ماکروویو خارج کردید، مخزن را درون ظرف بگذارید و اجازه دهید تا آب کاملا خنک شود. پس از خنک شدن آب، مخزن را از آن خارج کنید و با حوله یا دستمال کاغذی خشک کنید. تئجه داشته باشید که اگر از خشک کن و یا سشوار برای خشک کردن استفاده می کنید، گرمای بیش از حد می تواند به قطعات دستگاه آسیب بزنند و باید حواستان به این نکته باشد!

تمیز کردن با پروپیلن گلیکول (PG)

شما می توانید به جای آب از PG استفاده کنید. یک ظرف را تا ارتفاع مناسبی از آن پر کنید و مخزن را در آن قرار دهید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه از VG (گلیسرول گیاهی) استفاده نکنید چرا که این ماده روی سطح مخزن می ماند و به سختی پاک شود. استفاده از PG برای از بین بردن بو و طعم جویس های قبلی بسیار کارآمد و مناسب است. بعد از آن که مخزن را از ظرف خارج کردید، آن را بر روی دستمال قرار دهید تا کاملا خشک شود. پیشنهاد می شود در پایان با آب گرم نیز مخزن را به شستشو دهید و سپس خشک کنید.

استفاده از مواد پاک کننده

اگر می خواهید مخزن دستگاهتان شدیدتر و بهتر تمیز کنید، می توانید از برخی مواد پاک کننده ی خانگی استفاده کنید. باز هم تاکید می کنیم که پس از تمیز کردن، اجازه دهد مخزن به طور کامل خشک شود!

  • جوش شیرین ماده ایست که می توانید از آن برای پاک کردن مخزن ویپ از آن استفاده کنید و آن را درخشان کنید.
  • اتانول هم نوعی از الکل است که برای تمیز کردن ویپ مناسب است. توجه داشته باشید که الکل های قوی و صنعتی ممکن است به دستگاه شما آسیب بزنند! بعد از استفاده از اتانول مخزن را کاملا پاک کنید و بشویید چرا که ممکن است طعم بدی را ایجاد کند و همچنین استنشاق آن می تواند مضر باشد.
  • سرکه ماده ای اسیدی است که می تواند به خوبی کثیفی های مخزن ویپ را از بین ببرد. اگر از سرکه استفاده کردید، مخزن را به خوبی شستشو دهید تا بو و مزه ی آن ویپینگ شما را تحت تاثیر قرار ندهد.
  • بعضی از کاربران با استفاده از صابون مخزن دستگاه را شستشو می دهند! توجه داشته باشید که باید به خوبی آن را آب بکشید تا اثری از آن در مخزن نماند چرا که طعم تلخی دارد و ممکن است باعث آزار شما بشود.

پاک کننده ی اولتراسونیک (ultrasonic)

این ماده برای تمیز و پاک کردن جواهرات و طلا و نقره استفاده می شود. برخی از افرادی که از ویپ استفاده می کنند، پاک کننده های اولتراسونیک را برای اتومایزر و مخزن ویپ به کار می برند! احتیاجی نیست که ماده ای مخصوص ویپ را تهیه کنید و می توانید از مواد موجود در بازار خریداری کنید و در یک چرخه ی 10 دقیقه ای برای پاک کردن دستگاه ویپ مورد استفاده قرار دهید.
استفاده از این پاک کننده اصلا سخت نیست. کافیست ظرف را با اولتراسونیک و آب پر کنید و تانک را درون آن قرار دهید تا پاک شود. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید 1 یا 2 قطره مایع ظرف شویی به محلول خود اضافه کنید و صبر کنید تا کثیفی های تانک کاملا از بین برود. بعد از خارج کردن تانک از ظرف، اجازه دهید کاملا خشک شود و آن را با حوله یا دستمال پاک کنید.

از بین بردن طعم قلیان | اموزش عوض كردن طعم قليان برنجی | تعمیر قلیان شارژی ego

روش های طعم دار کردن قلیان چوبی

برای عوض کردن طعم قلیان چوبی و طعم دار کردن قلیان میتوانید به روش های ذیل عمل کنید.

  • استفاده از پارچه

معمولا برای طعم دار کردن قلیان چوبی به این روش، یک پارچه را به ابعاد قلیان برش زده و نم دار می کنند سپس پارچه را به دور پایه و تنه ی قلیان چوبی میپیچند تا بوی چوب را به خود بگیرد. بهتر است پارچه را با آب تنباکو نم دار کنید.

میتوانید از انواع تنباکو میوه بدین منظور استفاده نمایید. تنباکوی میوه ای را در آب خیس کرده و بعد از چند ساعت، پارچه را با آب تنباکو خیس کنید. برخی دیگر از افراد به جای پارچه از فویل آلومینیومی برای آب بندی و طعم دار کردن قلیان و از بین بردن بوی چوب قلیون استفاده می کنند.

  • استفاده از عصاره تنباکو

روش دیگری که برای طعم دار کردن قلیان استفاده میشود عصاره یا شیره تنباکو است. باید عصاره یا شیره ی به دست آمده، داخل تنه قلیون ریخته شود. برای از بین بردن بوی بد چوب قلیون این کار را چند بار تکرار کنید در این صورت بوی چوب از قلیان چوبی رفته و قلیون به خوبی آب بندی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: خرید ویپ پاد گیک ویپ بوست

چگونه شیره تنباکو را بگیریم؟

برای گرفتن شیره یا عصاره تنباکو باید ابتدا تنباکو را با مقداری آب جوش در داخل ظرفی ریخته و بعد از مدتی تفاله ها را جدا نمایید آب حاصله شیره یا عصاره تنباکو می باشد. توجه داشته باشید که این عصاره باید غلیظ باشد.

بهترین فروشگاه ویپ و پاد به شما تضمین قیمت ویپ می دهد؛ این به این معناست که شما می توانید با مقایسه قیمت ویپ ها با یکدیگر مناسب ترین را برای خود انتخاب کنید