اجتماعی

چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی‌آید؟

مدیرعامل شرکت ساختمانی «شهرهای جدید» گفت. «هنوز تأییدیه نهایی افتتاح حساب بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن را تکمیل نکرده ایم. چون سعی داریم پروژه ها را تنظیم کنیم و سپس پیامک ارسال کنیم. اگر متقاضیان مبلغ اولیه را واریز کنند و پروژه تعریف نشود، به دلیل نوسان قیمت ساخت، ارزش ریالی پول آنها کاهش می یابد. بنابراین سعی می کنیم در اسرع وقت منابع را به پروژه ها تزریق کنیم.

علیرضا جعفری در گفت وگو با سرگرمی برای همه گفت. نهضت ملی مسکن در زمینی ساخته می شود که قیمت زمین آن یک سوم هزینه ساخت باشد. زمین های صنعتی برای ساخت روبناها، زیربناها، تأسیسات شهری و پروژه های خدماتی سرانه استفاده می شود.

او اضافه کرد: وی ادامه داد: در زمین‌سازی برای ساخت مسکن ملی، به دنبال استفاده از زمین‌های واقع در محدوده شهرهای جدید هستیم تا با الحاقاتی که در این حوزه انجام داده‌ایم، زمین با ظرفیت بالقوه به فعلیت برسد.

معماری خانه ها بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی خواهد بود

معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به معماری و اکولوژی کشور را مهم دانست و گفت: در بسیاری از مناطق کشور ما، فرهنگ زندگی شهری با خانه های دارای زندگی مطابقت دارد. بنابراین این الگوی بسیار تأثیرگذار در زندگی اسلامی نباید تحت الشعاع رویکردهای حوزه ساخت و ساز مسکن قرار گیرد. باید بتوانیم زندگی اسلامی را متناسب با معماری ایرانی توسعه و ترویج دهیم.

واریز اولیه 80 هزار نفر

جعفری درباره آخرین آمار افتتاح حساب و واریز وجوه برای واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید گفت. در حال حاضر بیش از 130 هزار نفر حساب افتتاح کرده اند و 80 هزار نفر مبلغ اولیه 40 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند. پیش بینی می شود 130 هزار نفر مذکور وارد مرحله بعدی یعنی سپرده گذاری شوند.

وی تاکید کرد. ما هنوز تایید نهایی بسیاری را برای افتتاح حساب انجام نداده ایم تا بتوانیم پروژه ها را تعریف کنیم. زیرا در صورت واریز مبلغ اولیه و تعریف نشدن پروژه از سوی متقاضیان، پول آنها در بانک باقی می ماند و با توجه به نوسانات قیمت ساخت، ارزش ریالی پول کاهش می یابد. از این رو برنامه ای اتخاذ شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن منابع به پروژه ها متصل شود.

در برخی شهرها به دنبال الحاقیه برای تامین زمین هستیم

مدیرعامل شرکت عمران «شهرهای جدید» با اشاره به بسته 100 هزار واحدی در شهرهای جدید نهضت ملی مسکن از هفته جاری گفت. جمعا 200000 واحد امیدواریم بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم. البته در برخی از شهرهایی که متقاضیان بیشتری داریم و با محدودیت زمین مواجه هستیم، در حال برنامه ریزی، مطالعه و امکان سنجی برای تمدید زمین هستیم تا بتوانیم با توجه به متقاضیان امکان ساخت مسکن را فراهم کنیم.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا واحدهای افتتاحیه آماده هستند؟ بله، 8 هزار واحد مسکونی «آنلاین» در شهرهای جدید آماده افتتاح است و 100 هزار واحد فاز دوم نیز متعاقباً به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام