اجتماعی

متقاضیان نهضت مسکن آورده نیاورند حذف می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که واجد شرایط هستند و برای آنها پیامک واریزی ارسال شده است در صورت عدم اقدام با پرداخت اولیه با اولویت بعدی جایگزین خواهند شد.

خلیل محبته در گفت وگو با «سرگرمی برای همه» گفت. «سهمیه استان تهران در طرح نهضت مسکن سراسری 155 هزار واحد در سال است و در بخش زمین مشکلی نداریم. زمین در دو سال آینده تامین شده و تا چهار سال آینده تامین خواهد شد.

او اضافه کرد: «تا 45 روز پیش در کارگروه و کمیسیون در حال بررسی مسائل مربوط به زمین بودیم که این مرحله به پایان رسیده است. در حال حاضر در حال آماده سازی طرح ها و مشاوران هستیم. پیمانکاران در برخی مناطق کار خود را آغاز کرده اند. در برخی جاها زمین در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است، به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

ما برای تمامی افراد واجد شرایط پیامک ارسال کرده ایم

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تهران که تکلیف آنها مشخص نشده است، گفت. اگر پول را به موقع پرداخت نکنند با افراد اولویت بعدی جایگزین می شوند.

محبته خواه توضیح داد: اگر فردی واجد شرایط است و پیامک برایشان ارسال نشده است، موضوع را از طریق سایت پیگیری کنند. اگر جواب نداد با اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه تماس بگیرید.

بیش از 40000 دستگاه فروخته شده است

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: بیش از 40 هزار واحد اجرا شده و به زودی چندین پروژه دیگر نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به هر تعداد متقاضی در استان تهران واحدهای نهضت ملی مسکن می سازیم. تاکنون 900 هزار نفر ثبت نام کرده اند و تقریباً تعدیل آنها به پایان رسیده است. ثبت نام جدید به زودی انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بر اساس مصوبه دولت سیزدهم قانون پرواز تولید و تامین مسکن مصوب 26 مرداد 1400 ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال در برنامه آن گنجانده شده است. حدود 5.4 میلیون نفر در این برنامه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 3.6 میلیون نفر تایید شده اند. بر اساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی، ثبت نام مجدد از 24 تیر 1401 آغاز می شود. ثبت نام در سامانه طرح های حمایتی مجتمع مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام می شود.

تاکنون 507 هزار نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن در بانک مسکن افتتاح کرده اند و 290 هزار نفر نیز برای عقد قرارداد و دریافت سود در بانک مسکن سرمایه گذاری کرده اند. با 91 هزار نفر قرارداد بسته شد و در واقع اولین پرداخت های سازه را دریافت کردند. بر اساس آخرین محاسبات، قیمت تمام شده یک متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 750 هزار تومان و مدت زمان ساخت پروژه 18 تا 24 ماه خواهد بود.

انتهای پیام