عمومیکسب و کار ایرانیان

چرا آبسردکن یخچال اب سرد نمی کند

علت سرد نکردن آبسردکن یخچال چیست؟

آبسرد کن یخچال دارای مخزنی است که آب در داخل آن جمع می شود تا در زمان نیاز با فشردن پدال در اختیار ما قرار گیرد. این آب سرمای خود را از یخچال می گیرد بنابراین اگر آب داخل آبسردکن سرد نیست یکی از علل می تواند این باشد که دمای خود یخچال به اندازه ای خنک نیست که آب را هم تا اندازه مطلوب ما خنک کند. خنک نبودن محیط یخچال دلایل مختلفی دارد و باید یخچال توسط تعمیرکار عیب یابی شود تا علت اصلی خنک نشدن یخچال مشخص گردد. برای پیدا کردن علت سرد نشدن یخچال باید ترمودیسک، برد الکترونیکی، فن یخچال، گاز مبرد یخچال، المنت و موتور یخچال بررسی شوند.

به نقل از ای پی سرویس اصفهان یکی دیگر از مسائلی که موجب گرم شدن محیط یخچال و به دنبال آن خنک نشدن آب داخل آبسردکن می شود تنظیم نادرست ترموستات یخچال است. ترموستات قطعه ای است که دمای یخچال را تنظیم می کند و از سردتر یا گرم تر شدن محیط یخچال از دمایی که روی آن تنظیم شده است جلوگیری می کند. زمانی که ترموستات به خوبی تنظیم نشده باد و دمای یخچال بالا باشد آب داخل آبسردکن هم خنک نخواهد شد. عامل دیگر می تواند خرابی ترموستات باشد. زمانی که ترموستات خراب باشد نمی تواند دمای محیط داخلی یخچال را درست تشخیص دهد و همین باعث می شود که دمای یخچال گرمتر یا سردتر از حد تنظیم شده شود. سرد شدن بیش از اندازه می تواند موجب یخ زدن لوله آب آبسردکن شود و گرم شدن یخچال باعث می شود که آب داخل مخزن آبسردکن هم گرم باشد. برد کنترل کننده آبسردکن هم همچون مغز آن است و تمامی فرمان های مربوط به فعالیت آبسردکن توسط آن صادر می شود. اگر برد کنترل کننده آبسردکن خراب شود طبیعتاً آب داخل آبسردکن دمای دلخواه را نخواهد داشت.

گاهی اوقات منظور از کار نکردن آبسردکن این است که اصلاً آبی از آن بیرون نمی آید. این مشکل هم دلایل خاص خود را دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

دلایل خارج نشدن آب از آبسردکن

اگر مشکل آبسردکن شما این است که اصلاً آبی از آن خارج نمی شود عوامل دیگری موجب این مسئله شده اند. کم بودن فشار شیر آب، مسدود شدن یا خرابی فیلتر آب، خراب بودن سوئیچ دیسپنسر آب (یا همان آبسردکن)، معیوب بودن شیر ورودی آب یا شیر برقی، یخ زدگی لوله انتقال دهنده آب و معیوب بودن برد کنترل کننده دیسپنسر آب همگی می توانند مانع از دسترسی شما به آب داخل آبسردکن شوند.

یخ زدن لوله آب آبسردکن

طبیعتاً زمانی که لوله های انتقال دهنده آب یخ بزنند آب به مقدار کافی وارد مخزن آبسردکن نخواهد شد. برای این که بفهمید لوله یخ زده است یا نه باید لوله را که در پایین یخچال قرار دارد جدا کرده و در داخل آن بدمید. اگر هوا از آن عبور نکند مشخص می شود که لوله یخ زده است. برای حل این مشکل باید یخ داخل لوله را به طریقی ذوب کنید. در نهایت دمای یخچال فریزر را تنظیم کنید تا از یخ زدگی مجدد لوله جلوگیری شود.

کم بودن فشار آب خانه

آبی که وارد مخزن آبسرد کن می شود از لوله های آب خانه تأمین می شود بنابراین اگر فشار آب داخل لوله ها کم باشد آب به خوبی به داخل مخزن هدایت نمی شود و در داخل آبسردکن به اندازه کافی آب خنک نخواهید داشت. باید فشار آب خانه را اندازه بگیرید تا متوجه شوید مشکل از فشار آب خانه است یا خیر.

خراب بودن شیر برقی یا شیر ورودی آب

یکی دیگر از عواملی که موجب کار نکردن آبسردکن به خصوص در یخچال های ساید بای ساید می شود خرابی شیر ورودی آب است. با مولتی متر بررسی کنید که در شیر برقی اتصالی وجود ندارد. اگر اتصالی وجود داشت شیر برقی باید تعویض شود در غیر این صورت باید بقیه عواملی که موجب کار نکردن دیسپنسر آب می شوند را بررسی کنید.

آبسردکن یخچال دوو | آبسردکن یخچال دیپوینت | تنظیم دمای آبسردکن ساید اسنوا

خراب بودن برد کنترل کننده

برد کنترل کننده بسته به فعالیت آبسردکن به آن برق رسانی می کند. اگر برد خراب شود برق رسانی به خوبی صورت نمی گیرد و باعث می شود که آب داخل آبسردکن گرم باشد یا اصلاً آبی از آن خارج نشود. اگر آب خنک است و فقط دیسپنسر کار نمی کند باید اجزا و قطعات این قسمت را بررسی کنید و بعد سراغ برد کنترلی بروید. زمانی که کل سیستم آب سردکن کار نمی کند احتمال خراب بودن برد کنترل کننده بیشتر است.

کلید آبسردکن و کلید درب یخچال

کلید آبسردکن وظیفه دارد که جریان ولتاژ مورد نیاز آبسردکن را تأمین کند. زمانی که یکی از کلیدهای آبسردکن خراب باشد سیستم آبسردکن کار نمی کند. برای این که از خرابی کلید مطمدن شوید باید با مولتی متر اتصال جریان را در آن بررسی کنید. اگر جریان وجود نداشت باید فوراً کلید را تعویض کنید. از طرف دیگر، کلید درب یخچال هم زمانی که درب باز است سیستم یخساز و آبسردکن را غیرفعال می کند. اگر این کلید خراب باشد ممکن است حتی زمانی که درب یخچال بسته است آبسردکن را غیرفعال کند. برای اطمینان از خراب یا سالم بودن کلید درب باید با استفاده از یک مولتی متر وجود جریان در کلید را بررسی کنید. اگر زمانی که کلید درب فشرده و فعال می شود جریان وجود نداشت یعنی لازم است که آن را تعویض کنید.

فیلتر آب آبسردکن

به علت وجود املاح مختلف در آب ممکن است فیلتر آب آبسردکن به مرور زمان گرفتار رسوبات شود و مسدود گردد. مسدود شدن فیلتر مانع از انتقال آب به داخل آبسردکن می شود و عملکرد آبسردکن را مختل می کند. بهتر است که فیلتر آبسردکن را هر 6 ماه یک بار تعویض کنید تا شاهد این گونه مشکلات نباشید.

علت چکه کردن آب از آبسردکن یخچال ساید بای ساید چیست؟

یکی دیگر از مشکلات رایجی که ممکن است با آن مواجه شوید چکه کردن آب از آبسردکن است. این مشکل می تواند ناشی از وجود مشکل در لوله انتقال دهنده آب، شیر ورودی آب و یا پدال آبسردکن باشد. برای حل این مشکل باید ابتدا به مدت 5 الی 6 دقیقه پدال آبسردکن را فشار دهید تا تمام هئای داخل آن خارج شود. سپس باید بررسی کنید که فیتینگ ها خوب و درست آب بندی شده باشند. اکنون اتصال شلنگی که از پشت یخچال به شیر برقی متصل است را بررسی کنید که در آن قسمت مشکلی وجود نداشته باشد. تانک واتر را بیرون آورید و بررسی کنید که در فیتینگ هوا وجود دارد یا نه. تانک واتر را تست کنید و در صورت لازم آن را تعویض نمایید. اگر مشکل حل نشد شیر برقی را تعویض کنید. پدال آبسردکن هم می تواند باعث نشتی آب شود. پدال را چک کنید و اگر آسیب دیده است آن را تعویض کنید.

ممکن است خودتان نتوانید اجزا و قطعات آبسردکن را بررسی و تعویض کنید زیرا این یک کار تخصصی و دقیق است و باید توسط کارشناسان و متخصصان تعنیرات لوازم خانگی انجام شود. هنگام مواجهه با انواع مشکلات مربوط به آبسردکن یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آن ها در اسرع وقت یک تعمیرکار متخصص را به محل مورد نظر شما اعزام کنند و مشکل آبسردکن یخچالتان را برطرف نمایند.

تکنیک سرویس پارس یکی از برترین مجموعه های پیشرو در زمینه در تهران محسوب می شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و صحبت با کارشناسان خبره مجموعه تماس حاصل فرمایید

منبع : youtube.com