بین الملل

پیامدهای تمدید استقرار گارد ملی در اطراف کنگره/ ماجرای هشدار سناتور تیلور در سال 1821چه بود؟

روزنامه نگار ، جیمز ایمز باوارد ، در مقاله اخیر خود در مورد موسسه میزس ، درباره تحولات اخیر در ایالات متحده ، از جمله حمله 6 ژانویه به کنگره و استقرار هزاران نیرو و نیروهای امنیتی در واشنگتن ، بحث می کند. به ایالات متحده نسبت به قلب نظامی گری و سرانجام در یک دیکتاتوری جدید هشدار داد.

گسترش مشکوک هزاران سرباز در واشنگتن به بهانه های مختلف

حدود 200 سال پیش ، سناتور جان فون تیلور گفت: “اسب اقتدارگرا اولین قدم از طبیعت استبدادی است.”

باوارد ادامه می دهد که برای دومین ماه متوالی ، به دلیل ورود و استقرار تعداد زیادی از نیروهای نظامی و امنیتی در واشنگتن ، بسیاری از اعضای کنگره از رهبران حزب نگران هستند که این دوره تمدید شود تا اواسط مارس (اواخر مارس 2016). در حالی که امنیت مهم است ، آمریکایی ها باید توجه داشته باشند که نظامی شدن اختلافات بین سیاستمداران کشور در حال شکل گیری است.

وی افزود: اشغال نظامی واشنگتن از 6 ژانویه آغاز شد ، زمانی که طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق با نهادهای اجرای قانون کنگره درگیر شدند. در این درگیری سه نفر کشته شدند ، از جمله یک افسر پلیس کاپیتول هیل. حدود 800 تظاهرکننده ، بقیه وارد کاپیتول شدند ، اگرچه بسیاری از افراد در آن روز از در باز وارد شدند و چند ساعت بعد خود به خود عزیمت کردند.

استقرار نیروهای گارد ملی در کنگره آمریکا

با این حال ، دولت فدرال 25،000 سرباز گارد ملی را در واشنگتن مستقر کرد تا از روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید اطمینان حاصل کند. از سال 1865 این اولین بار است که کنگره مملو از سربازان مسلح است. به دنبال این استقرار بی سابقه نیروها ، اعتراضات در روز تحلیف بایدن در پایتخت ممنوع شد. مراسم تحلیف بدون مشکل اساسی به پایان رسید ، اما اعزام نیروهای نظامی در مجلس سنا در روزهای استیضاح ترامپ به بهانه برقراری امنیت در واشنگتن تمدید شد.

هفته گذشته جان اوهیتلی ، سرپرست فرمانده ارتش آمریكا ، گفت: “اتفاقاتی كه واقعاً نمی دانیم طی چند هفته آینده رخ خواهد داد.”

وی افزود: استیضاح ترامپ در سنا از 11 فوریه آغاز شد و پنج روز بعد با تبرئه رئیس جمهور سابق به پایان رسید ، اما استقرار نیروها در واشنگتن تا پایان ماه مارس تمدید شد. این بار بهانه این بود که خطرات ناشناخته برخی اعضای کنگره را تهدید می کند. هفته گذشته جان اوهیتلی ، سرپرست فرمانده ارتش آمریكا ، گفت: “اتفاقاتی كه واقعاً نمی دانیم طی چند هفته آینده رخ خواهد داد.” ممکن است برخی از شکایات با مجوز قانونی صورت گیرد. اصلاحیه اول از حق شکایت در این کشور محافظت می کند ، اما این افراد می توانند از سو evil نیت سو استفاده کنند و یا مشکلات دیگری پیش بیاید.

باوارد گفت: “ما نمی دانیم آن وقایع چیست.” این جمله مانند این است که گفته شود کسی در جایی چیزی گفته است ، بنابراین استقرار نیروهای نظامی باید ادامه یابد. تهدیدهای اعضای کنگره از زمان بحران کشاورزان در دهه 1980 وجود داشته است ، اما به هیچ وجه کاپیتول را اشغال نکرده است.

زنگ هشدار برای حضور نظامی در دولت ایالات متحده به صدا در می آید

باوارد گفت ، رئیس پلیس کاپیتول ، یوگاناندا پیتمن هفته گذشته گفت که درگیری های 6 ژانویه حمله تروریستی ده ها هزار شورشی به کنگره بود. باورد نتیجه گیری می کند. بنابراین هرکسی که از سخنرانی ترامپ به کپیتول نقل مکان کرده باشد ، یک تروریست یا حداقل یک شورشی است که تفاوت چندانی با تروریست ندارد. اگر این ادامه یابد ، باید بپرسیم که آیا در زمان بایدن ، اگر شخصی با فکر بد در خیابان قدم بزند ، آیا کافی است او را تروریست بدانیم؟

به گفته باورد ، استقرار هزاران سرباز در خیابان های پایتخت مانند بمب ساعتی است. هرچه این استقرار گسترده ادامه یابد ، خطر تکرار فاجعه 1970 کنت کنتراست. در سال 1970 ، نیروهای گارد ملی اقدام به تیراندازی کردند و در نتیجه چهار دانشجو کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

استقرار نیروهای گارد ملی در کنگره آمریکا

در حال حاضر تمام ایست های بازرسی گارد ملی در واشنگتن اهداف بسیار خوبی برای گروه های افراطی است. گارد ملی به احتمال زیاد دارای سلاح های کوچک و غیر رزمی است ، حمله به آنها می تواند به ادامه اشغال نظامی منجر شود ، بهانه ای برای اعلام حمایتی بایدن.

با این حال ، روند کنونی زمینه را برای حضور نظامیان در سیاست آمریکا فراهم کرده است که نتیجه نهایی آن چیزی جز ظهور یک دیکتاتوری جدید در این کشور نخواهد بود.

داستان پر از داستان کشورهایی است که مدتها تحت اشغال نظامیان توسط دولت موقت نظامی بوده اند. هر کسی که معتقد است ایالات متحده در این زمینه مصونیت دارد ، باید قانون سناتور تیلور سال 1821 را جدی بگیرد. هشدار در برابر “خشونت علیه امنیت واقعی”. بنابراین ، مردم ایالات متحده ، اگر نمی خواهند به سرنوشت کشورهایی که توسط دولت های نظامی اشغال شده اند ، دچار شوند ، نباید اجازه دهند که ارتش در حال حاضر در سیاست مداخله کند و زمینه خوبی را برای تمدید دوره اعزام درخواست کند. نیروهای واشنگتن.

انتهای پیام / 4155 /