فرهنگ و هنر

پرسش‌هایی درباره یک کنسرت حاشیه‌دار

کنسرت ارکستر ملی ایران “شب موسیقی سینما” اواخر این هفته در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت که طی آن با حواشی مانند تأخیر مضاعف ، تغییر رهبر ارکستر و آفلاین کردن اجرای آنلاین روبرو خواهد شد. ،

به گزارش سرگرمی برای همه ، در مارس سال گذشته ، بنیاد رودکی برنامه ای را برای اجرای ارکستر ملی ایران تا پایان دهه 1400 اعلام کرد. در آخرین روزهای سال 1999 ، اولین اجرای این ارکستر توسط “ثمین باغچه بان” اجرا شد. “این دوره به رهبری نصیر حیدریان برگزار شد.

طبق این نمودار ، برنامه ارکستر ملی در سال 1400 ، شامل 12 کنسرت ، با ذکر دقیق روزهای هر یک از این اجراها توسط مدیران همراه بود.
بر این اساس ، کنسرت “شب موسیقی سینما” به سرپرستی سهراب کاشف قرار بود روز چهارشنبه (16 ژوئن) به صورت آنلاین برگزار شود ، اما در روز کنسرت ، در حالی که خبری از آن نبود ، بنیاد رودک اعلامیه ای صادر کرد اعلام لغو اعلامیه و جابجایی آن در هفته های پس از انتخابات.
سرانجام ، اجرای ارکستر ملی ایران که قرار بود 17 ژوئن برگزار شود ، به دلیل “محدودیت در سیستم عامل های پخش آنلاین” ، با وجود آمادگی گروه ، به جمعه 4 جولای موکول شد.
با این حال ، چندی پیش شایعه ای در مورد به تعویق انداختن اجرا و پخش اجرا وجود داشت که عنوان شد با تصمیم شورای هنری ارکستر ، به منظور ارائه مطلوب تر این اجرا برای بهتر نشان دادن آن ، . هنر نوازندگان ارکستر این آخر هفته ، 7 ژوئیه در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

بر این اساس ، آخر هفته این هفته قرار است ارکستر ملی ایران یک شب موسیقی از این فیلم را با اجراهای “علاقه مندی ها” و “مادر” روی صحنه ببرد.
قسمت اول این برنامه موسیقی فیلم “مورد علاقه ها” حسین علیزاده و قسمت دوم موسیقی فیلم “مادر” توسط ارکستر ملی ایران به کارگردانی ارسلان کامکار خواهد بود.
در آخرین اخبار این کنسرت عنوان شد که علی رغم اعلام قبلی هدایت ارکستر توسط سهراب کاشف ، اجرای این اجرا توسط ارسلان کامکار انجام می شود که پیش از این در ارکستر سمفونیک تهران کنسرت داشته است. همچنین برنامه ریزی شده بود که این نمایش بصورت آنلاین و بصورت زنده پخش شود که در نهایت به اجرای آنلاین تبدیل شد.

درنهایت این تصمیمات و عدم برنامه ریزی ، س questionsالات زیادی را در ذهن رسانه ها و موسیقی دانان ایجاد کرد. س Theالاتی که سرگرمی برای همه سعی کرد از ارسلان کامکاری ، رهبر ارکستر “ارکستر موسیقی ارکستر ملی ایران” به عنوان تنها فردی که آماده پاسخ دادن بود ، به آنها پاسخ دهد ، البته البته آماده انتشار پاسخ های بیشتر است .

این هنرمند در ابتدا گفت که دلیل تغییر رهبر ارکستر را نمی داند اما دلیل آن به وی اطلاع داده نشده است.

ما همچنین از کامکار در مورد تجربه کارگردانی این نمایش س askedال کردیم. او گفت. “من قبلاً دو بار ارکستر را با هوشنگ برادرم هدایت کرده ام ، در واقع این کنسرت اولین تجربه من نبود.” اما در پایان ، این چیزی بود که به تجربه من در موسیقی افزود. سرانجام ، ارکستر ملی نوازندگان خوب و توانمندی دارد و من از آنها راضی بودم.

ما از این هنرمند درباره حضور رهبر ارکستر دائمی در ارکسترهای سمفونیک اظهار نظر کردیم ، وی گفت که ارکستر ملی یا سمفونیک باید یک رهبر هنری ارکستر دائمی داشته باشد و گاهی در حضور رهبر ارکستر مهمان اجرا می کند.

ما همچنین با او در مورد این واقعیت بحث کردیم که برگزاری کنسرت استادانه در جهان معمولاً معمول نیست. او گفت. “برای ما عجیب است که گاهی اوقات ارکسترها رهبر ارکستر ندارند ، از یک کنسرت استادانه برای این اجرا استفاده می شود ، این اتفاق در خارج از ایران زیاد اتفاق نمی افتد ، زیرا آنها همیشه میهمان دائمی و غیره دارند. “چیزی اغلب اتفاق نمی افتد.” البته ، کنسرت مایستر یک موقعیت رهبری است ، من قبلاً تجربه رهبری داشته ام. اما در پایان ، من ادعای رهبر بودن ندارم ، من یک رهبر حرفه ای نیستم. اگرچه من بیش از یک سال به عنوان رهبر کار کردم ، به طور خصوصی با آقای کریستین دیوید ، که معلم همه رهبران ایران بوده است ، اما چون علاقه چندانی به رهبری نداشتم ، ادامه ندادم. البته من دو یا سه بار ارکستر سمفونیک و دو بار برادرم هوشنگ را رهبری کرده ام. اما در این نمایش من فقط کار خودم را کارگردانی می کنم ، و من احتمالاً این کار را بهتر از همه انجام خواهم داد ، زیرا من خودم کار کردم ، جزئیات آنها را بهتر می دانم.

در پایان گفت. “تمام مشاغل موجود در کرونا به دلیل تعطیلی یک اجرا یا کاهش تولید ، در صنعت موسیقی آسیب دیده اند و در صنعت موسیقی ، هنرمندان در این زمینه با مشکلات درآمد مواجه شده اند ، و دولت باید از آنها حمایت کند.” علاوه بر این ، به ارکسترها باید بودجه ویژه ای برای تأمین مایعات خود اختصاص داده شود ، خصوصاً اکنون که به دلیل تاج امکان برگزاری کنسرت وجود ندارد ؛ از طرف دیگر ، این بودجه باید تا زمان برداشتن تاج ادامه یابد تا ارکسترها می تواند به طور منظم کنسرت برگزار کند.

انتهای پیام: