فرهنگ و هنر

حیات کنسرت های آنلاین در گروی بلیت فروشی

نوازنده آنلاین در زمان تاج فکر می کند که “بهتر است برای تماشاگران این اجراها هزینه کمی پرداخت شود. “زیرا در این حالت ، با بازده مالی ، دستیابی به نتایج بسیار بهتر امکان پذیر خواهد بود.”

در دومین دور از کنسرت های آنلاین رایگان موسیقی ایران ، که عصر روز پنجشنبه ، 18 دسامبر ، در تالار رودک آغاز شد ، سامار حبیبی نوازنده ظریف با بهنام معصومی نوازنده تمبک روی صحنه رفت.

در ابتدای گفتگو با این هنرمند ، از وی در مورد اجراهای آنلاین به صورت رایگان یا بلیط س askedال کردیم. حبیب پاسخ سرگرمی برای همه را داد. و البته ، می تواند مشکلاتی وجود داشته باشد. در واقع ، اگر اسپانسری برای این اجراها در نظر گرفته شود ، یا اگر بودجه ای برای حقوق هنرمندان اجرا شده در این کنسرت ها از طرف دولت تعیین شود ، این خوب است ، اما اگر آنها می خواهند بازدهی بیشتری از بودجه خود داشته باشند ، بد نیست که هزینه بلیط کمی باشد. به خاطر داشته باشید ، شاید این شرایط بتواند به ادامه اجرا کمک کند.

او ادامه داد. «کنسرت های آنلاین مخاطبان زیادی دارند. از آنجا که مخاطب به راحتی می تواند نمایش ها را از خانه تماشا کند ، لازم نیست برای مسائلی مانند مسافرت هزینه های بالایی پرداخت کند. همچنین به دلیل مخاطبان زیاد این اجراها ، اگر هزینه کمی برای هر کنسرت وجود داشته باشد ، درآمد حاصل از آن می تواند سرانجام برای اجرای مداوم و بهتر هزینه شود. اما اگر مخاطبان هیچ گونه هزینه ای پرداخت نکنند ، بودجه ای که دولت برای این اجراها اختصاص می دهد ، محدود خواهد شد – فقط سالی یک یا دو بار – برای اجراهای محدود.

وی گفت: “پرداخت آنلاین بلیط باید فرهنگ سازی كند ، مخاطب باید یاد بگیرد كه برای دیدن یك اثر هنری ، موسیقی ، تئاتر یا سینما باید هزینه كند.” این باعث می شود که آنچه را که پرداخته است ، با جدیت بیشتری ببیند و به آن توجه بیشتری کند. “چنین هزینه های اندکی مخاطب را تحت فشار قرار نمی دهد ، عواقب آن به وی در ادامه فعالیت هنری کمک می کند.”

در پایان از این نوازنده پرسیدیم که چگونه مسافت با شروع تاج برای او می گذرد؟ او گفت. “شاید هر یک یا دو سال یک بار در ایران برنامه اجرا کنم ، عمدتا در خارج از کشور کنسرت برگزار می کنم ، اما امسال این شرایط به دلیل گسترش تاج وجود نداشت.” به طور کلی ، من با قوانینی که برای فعالیت های هنری و موسیقی وجود دارد موافق نیستم ، من فکر می کنم که آنها در مورد هنر صدق نمی کنند.

حبیب ادامه داد. “کلاسهای آموزشی مدت طولانی است که به دلیل تاجگذاری لغو شده است ، من با کلاسهای آنلاین موافق نیستم زیرا فکر نمی کنم بسیار موثر باشد. البته برای کسانی که معلمین مورد نظر را ندارند گزینه دیگری وجود ندارد. با این حال ، مدتی است که سعی در آموزش مطابق با پروتکل های بهداشتی داریم.

حبیب و ماسومی روز پنجشنبه 18 دسامبر ، حدود 40 دقیقه با اجرای اجراهای بداهه روی صحنه رفت. به گفته حبیبی ، آنها فقط یک بار تمرین کردند و تمرین دوم آنها روی صحنه انجام شد.

انتهای پیام: