اقتصادی

پرداخت ۱۴ میلیارد ریال حقوق به زندانیان گلستان/حکایت تلخ زندگی برخی از خانواده‌های زندانیان

سرگرمی برای همه/گلستان مدیرکل زندانهای گلستان از بهبود وضعیت اقتصادی زندانیان خبر داد و گفت:

غلامرضا سرلک امروز سه شنبه یکم آذرماه در مراسم افتتاحیه فروشگاه های زنجیره ای حامی که به منظور حمایت از زندانیان و خانواده های آنان برگزار شد، گفت: افتتاح فروشگاه حامی یکی از اقدامات موثر برای بهبود معیشت است. از خانواده های زندانیان خوشبختانه اتفاقات خوبی در یک سال گذشته افتاده است که بر سر کار زندانیان و خانواده هایشان افتاده است.

وی بیکاری و عدم مهارت را از عوامل اصلی بزهکاری و شروع بزهکاری در بین مجرمان دانست و افزود: سازمان زندان ها و بنیاد تعاون زندانیان می گویند فقدان مهارت خود عاملی برای جرم و بزهکاری است. تمام تلاش ها برای ایجاد شغل و زندانیان با مهارت بالا، سرمایه گذاری در این بخش و توسعه کارآفرینی بخش خصوصی، تعداد زندانیان بازگشت به چرخه جرم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مدیر کل زندانهای گلستان با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان در بازداشتگاه علاوه بر امنیت روانی فرد و جامعه می تواند احتمال ورود مجدد به زندان را کاهش دهد تاکید کرد: این وظیفه اخلاقی همه دستگاه های اجرایی است. شهروندان، کارآفرینان و سرمایه گذاران برای کمک به مشتریان زندانی در یافتن کار، به آنها کمک می کنند تا پس از آزادی دوباره وارد جامعه شوند.

با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال برای زندانیان نیاز به احداث کارگاهی به مساحت 1000 متر مربع در زندان گرگان و حدود 2000 متر مربع در زندان گنبدکاووس است که در خارج از زندان افتتاح یا ساخته می شود.

وی از پرداخت ماهانه یک میلیارد و 400 میلیون تومان به زندانیان استان گلستان خبر داد و یادآور شد. خوشبختانه توانستیم بخشی از مشکلات و مشکلات اقتصادی زندانیان را حل کنیم.

مدیرکل زندان های گلستان با بیان اینکه دستگیری یک زندانی به معنای دستگیری یک خانواده است، گفت: «وقتی فردی در زندان است خانواده اش در معرض آسیب های زیادی است، معیشت برخی از خانواده های زندانیان به گونه ای است که. با دیدن اشک از چشمانمان، برخی از خانواده های زندانیان در شرایط اقتصادی حداقلی به سر می برند.

سرلک با اشاره به اینکه برخی از خانواده های زندانی به جای فرش از فرش استفاده می کنند و یا سقف منازل آنها در حال فروریختن است، گفت. که همه زندانی ها شرور و جنایتکار نیستند و متأسفانه عده ای برای به دست آوردن لقمه ای نان مرتکب جنایت شده اند و اگر از آنها حمایت مالی شود قطعاً دیگر مرتکب جرم نمی شوند.

انتهای پیام