اجتماعی

پرداخت ۵۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه عینک به خانواده‌های نیازمند

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تشریح آمار غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در جمهوری طی 8 ماهه امسال از صندوق اجتماعی خبر داد. کمک هزینه عینک و جراحی چشم را به خانواده های بی بضاعت می دهد و از سال گذشته در دستورالعمل حمایت های مالی میزان این یارانه به شدت افزایش یافته است و در حال حاضر حدود 500 هزار تومان یارانه عینک به آنها پرداخت می شود.

افروز صفری فرد در گفت وگو با سرگرمی برای همه. وی با اشاره به طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 ساله که از سال 1375 توسط سازمان اجتماعی اجرا می شود، گفت: اختلالات بینایی و درمان

وی با اشاره به انجام حدود 50 میلیون مورد غربالگری تنبلی چشم از ابتدای اجرای این طرح گفت: و جراحی چشم بینایی آنها مسدود شده است. از ویژگی های این برنامه نظارت بر کودکان کم بینا توسط همکاران بخش دولتی و غیردولتی است.

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به غربالگری های بینایی انجام شده در هشت ماهه سال جاری نیز خاطرنشان کرد: در این مدت حدود یک میلیون 900000 کودک غربالگری شدند که از این تعداد 39000 کودک دارای اختلالات بینایی (تنبلی چشم و عیوب انکساری) هستند. بیشتر موارد ناشی از تنبلی مادرزادی چشم است و هنوز علت خاصی تشخیص داده نشده است.

وی تاکید کرد: زمان طلایی برای تشخیص اختلالات بینایی وجود دارد و اگر افراد در سنین 3 تا 6 سالگی این اختلال را درمان کنند مشکلشان حل می شود و در غیر این صورت دچار اختلال بینایی خواهند شد.

وی همچنین به مراکز غربالگری بینایی اشاره کرد. از 2500 مرکز حیات مثبت فعال در جمهوری، نیمی از مراکز مجهز به مراکز غربالگری بینایی هستند، اما در کنار این مراکز، سازمان های مردم نهاد نیز در این زمینه با سازمان همکاری می کنند. . همچنین برخی از پایگاه های سیار غربالگری سیار را با کمک مردم محلی برای غربالگری کودکان در شهرها و روستاها انجام می دهند.

نایب رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد CPA با اشاره به پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم به خانواده های نیازمند گفت: البته دستورالعمل کمک های مالی بهزیستی نسبت به سال گذشته میزان کمک هزینه عینک را افزایش داده است. سازمان اجتماعی در حال حاضر حدود 500 هزار تومان یارانه عینک به خانواده های فقیر پرداخت می کند، اما قیمت عینک نیز افزایش یافته است و در کنار قیمت تقریبی عینک، سازمان اجتماعی حدود یک سوم را پرداخت می کند. قیمت عینک برای خانواده های فقیر

انتهای پیام