فرهنگ و هنر

پخش صداهای مصدق و فاطمی از تلویزیون

برنامه تلویزیونی «برصد به دست فردا» با بررسی و تحلیل ابعاد مختلف کودتای 28 مرداد پخش می شود و صدای دکتر محمد مصدق و دکتر حسین فاطمی را نیز در بخش صداهای ماندگار پخش می کند.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از روابط عمومی، برنامه تلویزیونی «برصد به دست فردا» با موضوع کودتای 28 مرداد، عصر جمعه (7 مرداد) ساعت 22:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

از جمله موضوعات اپیزود «فردا می رسد به فردا» می توان به تحلیل ابعاد مختلف کودتای 28 مرداد، بررسی اجمالی وقایع این واقعه تاریخی و بررسی و افشای اسناد اشاره کرد. حضور سفیران و سربازان آمریکا و انگلیس در این مراسم.

معرفی مستند «کودتای 53» بخشی دیگر از قسمت 17 «برصد به دست فردا» است و صدای دکتر محمد مصدق و دکتر حسین فاطمی در بخش صداهای ماندگار پخش می شود.

به نویسندگی و تهیه کنندگی علی زارعان، به فردا، نویسندگی و تهیه کنندگی علی زارعان، کارگردانی فواد صفریان پور، کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که سعی دارد علاوه بر بررسی، تصویری از آینده را به مخاطب ارائه کند. فوری ترین مسائل جهان در قرن گذشته

این برنامه با اجرای علیرضا شجاعانوری با دو رویکرد «بررسی تحولات قرن گذشته» و «پیش بینی و آینده پژوهی» در قالب نکات مختلف در هر قسمت به بررسی یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذار اجتماعی می پردازد.

بحث در مورد گذشته و آینده موضوع برنامه با حضور کارشناسان و متخصصان از نکات این برنامه است.در این قسمت منصور بهیان، «نگاهی به آینده» و کیانا فرهی، «بررسی گذشته و وقایع قرن چهاردهم» با مهمانان پرداخت کننده برنامه به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

اردشیر رستمی راوی دیگر این برنامه است که با حال و هوای شاعرانه به ارائه موضوعات مختلف می پردازد و معین الدین زارعان نیز مستندهای ساخته شده در سینما و تلویزیون کشور را ارائه می دهد که تصویری روشن از قرن چهاردهم را به مخاطب ارائه می دهد.

از دیگر آیتم های این برنامه می توان به «دانش قرن چهاردهم (مستند کوتاه)» و «پدیده های قرن چهاردهم» اشاره کرد. (حوادث و حوادث)» اشاره کرد.

«بارصد به دست فردا» هر هفته جمعه ساعت 22:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود. اولین تکرار این برنامه روز بعد از پخش ساعت 16:00، دومی هر دوشنبه ساعت 9 صبح و سومی جمعه بعد از آن ساعت 16:00 است.

قسمت های اول تا شانزدهم این برنامه به موضوعاتی چون «طنز در قرن چهاردهم»، «بررسی تغییرات جمعیتی ایران در قرن چهاردهم»، «شهرهای مقاوم قرن چهاردهم»، «صد سال نفت» می پردازد. «علم»، «محیط زیست» و «مروری بر تاریخ صد ساله حرم رضوی»، «ارتباطات»، «صد سال معماری»، «رادیو»، «یک قرن سبک زندگی ایرانی»، «اینترنت و ارتباطات مدرن» . «دلتنگی»، «خانه و خانواده» و «آیین و آیین های ایرانی» با حضور کارشناسان پخش شد.

انتهای پیام