بین الملل

وزیردفاع انگلیس: روس‌ها تضمین دادند

بن والاس روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در سفارت بریتانیا در مسکو پس از دیدار با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه گفت که طرف روسی اطمینان داده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد. .

وزیر دفاع انگلیس خاطرنشان کرد که با روسیه در مورد اوکراین – توافقنامه مینسک و همچنین پیشنهاد روسیه در مورد تضمین های امنیتی گفتگو کرده است.

والاس با اشاره به گفتگوهای خود با شایگو به سخنان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرد که گفت وگو با لیز تراس همتای انگلیسی خود را گفتگویی کر و لال خواند.

وی گفت: ما درباره موضوعات مختلفی از جمله وضعیت مرزهای اوکراین، تنش در اطراف این کشور، پیش نویس توافقنامه بین روسیه و ناتو و جزئیات آن صحبت کردیم.

وی گفت: در مذاکرات مسکو به صراحت اعلام کردم که جنگ در اوکراین عواقب بسیار ناگواری از جمله برای امنیت قاره اروپا خواهد داشت.

نیروهای انگلیسی مستقر در اوکراین به زودی این کشور را ترک خواهند کرد

او با اصرار بر اینکه نیروهای انگلیسی فقط برای اهداف آموزشی در اوکراین حضور دارند، قول داد که به زودی بازخواهند گشت و لندن “هیچ برنامه ای” برای اعزام 600 نیروی ویژه به این کشور ندارد.

والاس گفت: «سیستم‌های دفاعی ارسال شده توسط بریتانیایی‌ها «فقط برای دفاع» هستند.

او مدعی شد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یک اتحاد “دفاعی” است که “به دنبال جنگ یا درگیری نیست”.

لندن قصد اعزام نیروهای ویژه به اوکراین را ندارد

وزیر دفاع انگلیس گزارش برخی رسانه ها مبنی بر استقرار 600 نیروی ویژه در اوکراین را تکذیب کرد و گفت: انگلیس قصد اعزام 600 نیروی ویژه به اوکراین را ندارد.

والاس گفت: لندن موشک‌های کوتاه‌برد به اوکراین خواهد داد. این سلاح ها ماهیت دفاعی دارند و برای دفاع مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، دولت انگلیس به دلیل تنش با روسیه، شهروندان انگلیسی را از رفتن به اوکراین منع نمی کند.

وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت که کشورش قصد ندارد از اصل تفرقه و حکومت داری در روابط با روسیه استفاده کند.

روابط روسیه و بریتانیا در دو دهه گذشته به دلیل مسائلی مانند اخراج دیپلمات ها، رسوایی های جاسوسی، ترور الکساندر لیتویننکو، یک مقام امنیتی سابق روسیه در لندن و مسئله اوکراین، تیره شده است. دو کشور

23311: