عمومی

همچنان برنده عربستان است! – سرگرمی برای همه

به نظر می رسد سعودی ها از فتح پرسپولیس هیجان زده هستند. دلیل آن این است که آنها پس از نشان دادن قدرت خود در استقلال عربستان سعودی ، اکنون می توانند به خود ببالند که پرسپولیس تیم معروف ایرانی دیگری را به این کشور خواهد آورد. حتی در شرایطی که خود آنها از رفتن به ایران اجتناب می کنند ».

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه شرق: او نوشت: “هشتمین دور لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید. مشخص شد که فقط تیم پرسپولیس از ایران اجازه حضور در مرحله یک چهارم نهایی را دارد. این تیم پس از کسب استقلال تاجیکستان برای چهارمین بار در فصول اخیر به مرحله یک چهارم نهایی رسید. دو نماینده دیگر ایران ، استقلال و تراکتور ، در این دوره از بازی ها مقابل تیم های عربستانی شکست خوردند و به کار خود پایان دادند. تا اینجا ، مانند سال های اخیر ، تنها پرسپولیس می تواند به نمایندگی از ایران برای قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا امیدوار باشد. البته بیش از “پرسپولیس” ، هواداران این باشگاه از این اتفاق خوشحال هستند ، به نظر می رسد سعودی ها از بردن “پرسپولیس” هیجان زده هستند. دلیل آن این است که آنها پس از نشان دادن قدرت خود در استقلال عربستان سعودی ، اکنون می توانند به خود ببالند که پرسپولیس تیم معروف ایرانی دیگری را به این کشور خواهد آورد. حتی در شرایطی که خودشان از رفتن به ایران اجتناب می کنند.

نوشتن درباره دلیل و حادثه ای که مانع ورود سعودی ها به ایران شد ، تکرار می شود. حادثه ای در تهران در زمستان 2015 که در آن برخی افراد از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند باعث شد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و از سفر شهروندانش به ایران جلوگیری کند. این موضوع از سال 2015 ادامه دارد ، سعودی ها به ایران نمی آیند. نکته مهم این است که چنین موردی به ورزش نیز سرایت کرده و در حال حاضر هیچ ورزشکار سعودی در هیچ رشته ای پا به ایران نگذاشته است. سعودی ها با ادعای “ناامن” بودن ایران ، توانستند فدراسیون های ورزشی را متقاعد کنند که میزبان ایران نباشند و در صورت پذیرش ، بازی با تیم های سعودی را به کشور ثالث منتقل کنند.

اقدامی فریبکارانه در سادگی مقامات ایرانی

پس از اینکه سعودی ها مدعی شدند که ورزشکاران خود را به ایران نفرستاده اند ، مقامات ایرانی نیز هشدار دادند که به عربستان سفر نمی کنند. بر همین اساس ، کمیته اجرایی AFC کل جلسه بین ایران و نمایندگان عربستان را به یک کشور ثالث واگذار کرد تا شرایط برای هر دو طرف یکسان باشد. این “همان” اما با سادگی مسئولان ورزش آن زمان ایران ، محل عربستان شد تا قدرت خود را در عرصه سیاسی و ورزشی علیه ایران نشان دهد. داستان درباره مرحله پلی آف و گروهی بازیهای 2021 لیگ قهرمانان است. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به بهانه شیوع ویروس کرونا ، مسابقات مرحله گروهی را در چندین کشور برگزار کرده است. در ابتدا او درخواست میزبانی تیم های ایرانی را رد کرد ، سپس با گام جالب تری اعلام کرد که دو تیم فولاد و استقلال باید به عربستان بروند تا در بازی های پلی آف گروه های قهرمانان آسیا بازی کنند. لیگ. با این حادثه ، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اختلافات سیاسی در این زمینه بالاخره از بین رفت ، از این پس روابط ورزشی ایران و عربستان سعودی به شکل قبلی خود باز می گردد. با این حال ، سکوت مسئولان عالی رتبه ورزش ایران که فقط خوب “فریاد” زدند ، نگران کننده بود. آنها بعداً دریافتند که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمانت لازم برای حضور ورزشکاران سعودی در ایران را دریافت نکرده اند و هیچ تضمینی برای آمدن سعودی ها به ایران وجود ندارد. با این حال ، آنها با استناد به جملات کلی و البته بلاغی سعی کردند از درب دیپلماسی خارج شوند و به این معنا اشاره کنند که این مشکلات در آینده حل خواهند شد. اما آنها به خوبی می دانستند که فریب خورده اند. وقتی مطلع شدند که سعودی ها قرار نیست به ایران بیایند ، نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشتند و با استناد به حملات موشکی ریاض ، از آن کشور خواستند این کشور را بپذیرد و به کشور دیگری واگذار کند. به البته از آنجایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال های اخیر مقامات عالی رتبه ورزش ایران را “له نکرده” ، چنین درخواستی را که در آوریل 1400 ارائه شده بود ، رد کرده است.

کاسه عربستان سعودی پس از 2137 روز.

سعودی ها که توانستند از روابط سیاسی و ورزشی خود به خوبی استفاده کنند (برخلاف مقامات ورزشی ایران) ، سرانجام هر دو گروه لیگ قهرمانان را بردند و فولاد و استقلال را برای کشور به ارمغان آوردند. بنابراین فولاد اولین تیم فوتبال ایران بود که 2137 روز پس از آخرین بازی ایران و عربستان وارد عربستان شد. بعد از فولاد ، نوبت به استقلال رسید که پس از دریافت شاخه گل مانند فولادی ها وارد عربستان شود. به بیان ساده ، مقامات ایرانی که قبلاً در مورد “انجام این کار ، این کار” صحبت می کردند ، زیر بار این موضوع رفتند تا ایرانیان بتوانند وارد عربستان شوند. و بدون دریافت ضمانت لازم برای ورود سعودی ها به ایران.

ضربه مهلک

علیرغم نشانه هایی مبنی بر اینکه ایرانیان فریب خورده اند که فقط حضور یک طرفه در عربستان را پذیرفته اند ، اما شادی مایه تاسف بود که با عزیمت دو باشگاه ایرانی به عربستان ، همه چیز به یک کابوس تبدیل شد. تیم های سعودی نیز عازم ایران هستند. به این امر به ویژه زمانی اتفاق می افتد که استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک بازی سرنوشت ساز با الهلال عربستان انجام داد. در حالی که مسئولان خواب آلود ورزش ایران تصور می کردند تیم های سعودی در واقع خود را برای آمدن به ایران آماده می کنند ، رسانه های سعودی نزدیک به الهلال خیلی زودتر از مقامات ورزشی ایران متوجه شدند که اینطور نیست ، که هیئت ایرانی هنوز بازی می کند عربستان است؟ کشور سوم را نجات دهید. حتی کار به جایی رسید که فدراسیون فوتبال ایران نامه ای به همتای سعودی خود ارسال کرد و گفت که بهتر است تیم های سعودی به ایران بروند ، اما “نه” معنی دار پاسخ بود. فدراسیون فوتبال ایران نامه ای به فدراسیون عربستان سعودی بنابراین ، یک شکست بزرگ ورزشی برای مقامات ایرانی رخ داد ، و استقلال دوباره مجبور شد کشور دیگری (امارات) را برای میزبانی از رقیب سعودی خود انتخاب کند. شاید اگر این تیم می توانست رقیب خود سعد را در ورزشگاه آزاد میزبانی کند ، اکنون به جای الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حضور داشت.

و عربستان هنوز برنده است

اکنون که هیچ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به جز پرسپولیس باقی نمانده است ، سعودی ها آخرین شانس را دارند تا دوباره قدرت خود را نشان دهند. آنها موفق شدند قبل از دور شانزدهم به میزبان مرکزی نیمه نهایی غرب آسیا و همچنین فینال اصلی مسابقات برسند. این بدان معناست که بعد از “فولاد” و “استقلال” ، “پرسپولیس” باید برای شرکت در بازیهای حذفی این دور به عربستان برود و در صورت صعود به فینال آسیا ، دوباره باید به عربستان برود. این یک برد-برد برای عربستان سعودی است که دو نماینده از چهار تیم نهایی غرب آسیا دارد. بازندگان این روند پرسپولیس و فوتبال ایران هستند. “تیمی که سه بازی در نیمه نهایی ، دو فینال در چهار فصل گذشته لیگ قهرمانان انجام داده است ، اکنون 900 روز در آسیا حضور دارد و حق میزبانی ندارد.”

انتهای پیام: