بین الملل

سازمان ملل از آشتی قطر و عربستان سعودی استقبال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از توافق قطر در مورد عادی سازی روابط و بازگشایی مرزها استقبال کرد.

العزه آزیرا قطر عصر سه شنبه گفت که گوترش از اقدام دو جانبه قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی خود استقبال کرد.

قطر و عربستان سعودی سه متحد ریاض (امارات ، بحرین و مصر) بیش از سه سال بعد روابط خود را به دلیل برخی اتهامات علیه عربستان قطع کردند و قطر را تحریم کردند. این کشور دیروز و امروز آشتی کرد و اجلاس شورای همکاری خلیج فارس برای اولین بار پس از هفت سال و هفت ماه برگزار شد.

امیر قطر در بدو ورود محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی به گرمی از او استقبال کرد و پس از جلسه امروز ، هر دو سوار اتومبیل شخصی بن سلمان شدند و از سایت های العولا (شمال غربی) عربستان بازدید کردند.

پس از جلسه ، تمیم بن حمد آل ثانی ، در تلگرافی که به پادشاهی عربستان سعودی ارسال شد ، وی را برای برگزاری این نشست ، ایجاد فضای برادرانه در این نشست تمجید و ابراز امیدواری کرد که جلسه امروز یک برکت برای مردم خلیج فارس باشد.

روابط عربستان سعودی ، مصر ، امارات متحده عربی چهار کشور بحرین چهار کشور عربی با قطر در سال 1996 از اولین سفر خارجی رئیس جمهور آمریکا به ریاض (5 ژوئن 2017) و اتهامات چهار کشور در دوحه قطع شد تلاش های آمریکا برای حل این دوره تا زمانی که ایالات متحده فشارها را برای آشتی فشار می آورد ، نتیجه ای نداشت.

انتهای پیام: