فرهنگ و هنر

آخرین وضعیت سلامت حاجی‌های ایرانی در عربستان

همزمان با ورود نیمی از زائران ایرانی به عربستان، رئیس مرکز پزشکی حاجی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ بیماری در بیمارستان نداریم و همه زائران در سلامت کامل هستند، وجود ندارد. بدون مشکل تامین دارو در عربستان سعودی به دلیل اسپاسم عضلانی بود.

دکتر سیدعلی مرعشی در گفت وگو با سرگرمی برای همه، در خصوص وضعیت سلامت و بیماری زائران ایرانی گفت. «خوشبختانه علیرغم اینکه عملیات حج امسال، آموزش زائران کشورمان با سرعت بالایی انجام شد. در یک زمان کوتاه، سرعت بالا معمولاً بر کیفیت تأثیر می گذارد.” اما شاهد حج روان هستیم، زائران در سلامت کامل هستند، تعداد زائران ایرانی که به درمانگاه های بیمارستان های مکه مدینه مراجعه می کنند نسبت به حج سال های گذشته کمتر بوده است.

وی افزود: تاکنون هیچ بیماری حاد و مشکل زایی در بین زائران ایرانی ثبت نشده است، بیمار در بیمارستان نداریم. ما تنها یکی دو مورد بستری برای تشخیص دقیق بیماری داشته ایم که در این زمینه همکاری خوبی بین بیمارستان های عربستان سعودی «ایران» وجود داشته است.

به گفته وی، بیشترین مراجعه زائران ایرانی به مراکز درمانی ایران و عربستان، اسپاسم – گرفتگی عضلانی بوده که بیشتر به دلیل تفاوت دمای محل اقامت زائران و همچنین شدت آن است. حاجی.

رئیس مرکز پزشکی زیارت حاجی جمعیت هلال احمر همچنین به زائران توصیه کرد برای جلوگیری از سرماخوردگی و گرفتگی عضلانی به تنظیم صحیح دمای محل اقامت خود با محیط خارجی توجه کنند تا در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند. : مایعات فراوان بنوشید، از رنگ های روشن استفاده کنید.

وی در ادامه به بیماری های شایع در دنیا از جمله انواع تب، گرده میمون و بیماری ایسکمیک قلب اشاره کرد. زائران با واکسینه شدن در معرض بیماری های مختلف تنفسی قرار می گیرند. لذا توصیه اکید می شود برای رعایت بهداشت فردی از ماسک در تمامی محیط های بسته استفاده کنند زیرا در صورت کوچکترین بیماری از ادامه فعالیت محروم می شوند فرصت محدود حج را از دست می دهند.

مرعش که اکنون در عربستان سعودی به سر می برد، گفت: تا زمانی که نیمی از زائران ایرانی در سلامت کامل وارد عربستان شوند، امیدواریم حج به همین منوال ادامه یابد.

وی همچنین از برپایی، تجهیز و آماده سازی ایام تشریک برای شورای پزشکی حج در منطقه مین عرفات خبر داد.

رئیس مرکز پزشکی زیارت حاجی جمعیت هلال احمر درباره تامین داروهای مورد نیاز زائران ایرانی در عربستان توضیح داد. «ما مشکلی برای تامین دارو نداریم. ابتدا قرار بر این شد که سرم ها و شربت های لازم که حجم و وزن بالایی دارند از عربستان تهیه شود که انجام شد. داروی ارسالی از ایران به عربستان در فرودگاه مدینه است که امیدواریم به زودی ترخیص شود. برخی از داروها قبلاً تمیز شده و در دسترس هستند. سایر کمبودهای دارویی را نیز از عربستان تامین می کنیم، بنابراین از نظر دارو مشکل یا کمبودی نداریم.

بر اساس اعلام سازمان حج، بیش از 22600 زائر ایرانی در پایان روز پنجشنبه 11 تیر 1401 وارد عربستان شدند. پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، حدود 39 هزار و 600 زائر ایرانی باید امسال به حج مشرف شوند. عربستان سعودی امسال با حدود یک میلیون زائر به حج مشرف می شود. با این حال، افزایش هزینه های سفر منجر به ورود جمعیت کمتر از حد انتظار به عربستان سعودی شده است. ارزش حاجی امسال تقریبا دو برابر شده است. عربستان سعودی امسال نیز تنها برای زائران زیر 65 سال که به طور کامل واکسینه شده اند ویزای حج صادر کرده است.

انتهای پیام: