علمی و پزشکی

نتیجه مذاکره با عراق و عربستان درباره اعزام زائر ایرانی

رئیس سازمان حج تمتع آخرین نتایج از سرگیری سفر حجاج ایرانی به عراق ، دلیل ترک نکردن حجاج ایرانی از حج ، از سرگیری عمره ، منا و مسجد ال را توضیح داد. – بلایای حرام.

به گزارش سرگرمی برای همه ، علیرضا رشیدیان درباره اخبار مربوط به از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات گفت. دستورالعمل ها به طور مشترک با وزارت بهداشت و هلال احمر تهیه شده است. از طریق وزارت امور خارجه به عراق حتی به سوریه ارسال شد. اخیراً وزیر ارشاد در مبارزه با کرونا نامه ای را به عنوان رئیس ستاد به رئیس جمهور ارسال کرد که وزیر بهداشت پاسخ داد. وزیر بهداشت وی را نیز به معاون وزیر بهداشت ارجاع داد. این معاون با اشاره به شش نکته متشکل از شش نکته به عنوان شرایط بهداشتی ، آنها را با توجه به سلامتی و سلامتی خود به سازمان حج ارسال کرد که علی رغم دشواری آن شرایط ، آنها را پذیرفتیم

وی به برخی از شرایط تعیین شده از سوی وزارت بهداشت برای از سرگیری زیارت اشاره کرد. آزمون کرونا ، عدم اعزام از مناطق نارنجی قرمز و غیره ، این شرایط در حالی است که افراد قصد رفتن به انگلیس را دارند یا شرایط لازم برای سفر به کشورهای دیگر را ندارند.

بازگشایی جاده عراق ، شاید بعد از عرفه

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد. “بر اساس این شرایط ، ما با سفیر عراق در ایران مذاکره کردیم. روشن بود که وی بدون نظر دولت مرکزی نمی تواند برای زائران ایرانی ویزای زیارتی صادر کند.” به همین دلیل معاون سازمان زیارت به عراق اعزام شد و در آنجا با وزیر جهانگردی عراق گفت وگو کرد و یک گزارش بهداشتی رد و بدل کرد. اکنون که از حضور آنها در صحرای عرفات در جوار حرم امام حسین (ع) محروم شده ایم ، عجله داشتیم که حداقل هزار زائر ایرانی را به عرفه بفرستیم. قرار بود عراق تا شنبه گذشته به ما پاسخ دهد ، اما با موج جدیدی از ویروس کرونا در آن کشور ، آنها اعلام کردند که اکنون بعد از آرافا امکان پذیر نیست.

رشیدیان تأکید کرد. “بعد از عرفه ، طبق پروتکل وزارت بهداشت ، ما زمینه را برای محدودیت و کنترل زیارت عتبات فراهم می کنیم.”

رئیس سازمان زیارت حاجی در مورد پیش بینی های اعزام حجاج ایرانی به راهپیمایی ماهواره ای گفت. “ستاد ملی اربعین در وزارت کشور است ، ما یکی از کمیته های آن هستیم.” ستاد سخت کار می کند ، سناریوهای مختلف را در نظر گرفته است. امیدواریم با رعایت پروتکل ها شرایط حضور زائران ایرانی در این راهپیمایی را تضمین کنیم. این امر مستلزم همکاری بین دو کشور ، نظارت و مدیریت بیماری است. بنابراین از این پس نمی توانیم درباره Arbain پیش بینی کنیم. البته سناریوهای مختلفی در نظر گرفته شد ، همه کمیته ها در این باره مطلع شدند.

ما امسال می خواستیم هواپیمای زیارتی به حج بفرستیم

وی گفتگویی را که به مناسبت روز عرفه در برنامه تلویزیونی درباره ترک حجاج ایرانی از حج امسال برگزار شد ، ادامه داد. “حج دو سال تعطیل است ، حجاج از انجام آن وظیفه شرعی محروم هستند. “سال گذشته آغاز یک بحران بود. انجام ندادن حج غیرمنتظره نبود ، اما سال گذشته ، به دلیل موفقیت در درمان این بیماری ، واکسن ها و تشخیص ها ، همه تخمین زدند که حج انجام می شود. امسال. حتی وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که با 65000 نفر جمعیت حج اقامه می کند ، از این تعداد 15000 نفر ساکن این کشور و بقیه – از سایر کشورهای اسلامی هستند. برای هر کشور حدود دو یا سه هزار سهمیه تعیین شد. بنابراین در جریان گفتگوهای ایران و عربستان سعودی ، آنها به طور غیررسمی این تعداد را اعلام کردند و گفتند که وزارت حج عربستان سعودی این موضوع را به سازمان حج ایران اطلاع می دهد.

او افزود. “متأسفانه ، در ماه دوم القاعده ، که در سالهای گذشته ، پروازهای حج معمولاً در القاعده پنجم یا ششم در شبه جزیره عربستان انجام می شد ، معاون وزیر حج عربستان سعودی امسال در مورد ویروس کرونا دیگر به ما اطلاع داد و جهش واکسن و واکسن در کشورهای اسلامی ، “حج انجام نمی شود.

رئیس سازمان حاجی اعلام کرد. این تصمیم عربستان به چند دلیل دردناک بود. با توجه به اینکه در اروپا ، در المپیک و همچنین در مجالس هنری ، همانطور که در بسیاری از کشورها ، حتی در عربستان سعودی کنسرت برگزار می شود ، چرا حج یک وظیفه شرعی است که قابل آزمایش و تلقیح است؟ آنها مسلمانان را محروم کردند. همانطور که مقام معظم رهبری در پیام حج امسال اشاره کردند ، دلیل آن ممکن است ویروس تاج باشد – سیاست دولت عربستان سعودی.

رشیدیان در مورد چانه زنی های ایران برای حضور زائران در حج امسال گفت: “چندین دور گفتگو در عراق بین نمایندگان دو کشور در عمان انجام شده است و یکی از ارکان گفتگوها حج بود.” حتی پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد که به حج با هموطنان مقیم خود در این کشور ، خارجی ها از جمله ایرانی ها می گذرد ، ما اعلام کردیم که سفارت ، کنسولگری و نمایندگی خود را در جمهوری اسلامی تعطیل می کند. ایران در کنفرانس اسلامی Ida ida ، ما ایرانیانی که در عربستان سعودی زندگی می کنند نداریم. ما همچنین رسماً درخواست کردیم که برای محروم نشدن ملت ایران از حج ، با بهره گیری از این نعمت ، باید همان تعداد هواپیما را که هفته گذشته اعلام کردند ، بفرستیم که این غیر ممکن است.

وی به نوبه خود درباره مسئولیت های حجاج توضیح داد. از بین بیش از 70،000 نفری که در حج 99 ثبت نام کردند ، وجوه آنها با ارز مورد نیاز خود با نرخ مصوب دولت که می تواند نزدیک به یک سوم باشد ، اعتبار لازم را دریافت می کردند. قیمت فعلی بازار خریداری شده و در بانک مرکزی نگهداری می شود. نوبت به این افراد نیز ایمن است ، و اول ، وقتی حج تمتع شود ، آنها به عنوان اولویت اعزام می شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد از دست دادن حجاج ایرانی از زمان لغو حج در دو سال گذشته گفت: “زائران نباید آسیب ببینند. پیش بینی های لازم انجام شده است.

او افزود. البته عربستان سعودی امسال زیارت گران قیمتی انجام داد ». حج امسال که زائران فقط در مکه حضور دارند ،: هزینه ای برای حمل و نقل هواپیما از کشورهای دیگر وجود ندارد ، از 65 تا 116 میلیون درام هزینه دارد. افزایش قیمت به قدری وحشتناک بود که مالیات بر ارزش افزوده در این کشور از 3٪ به 15٪ رسید و کلیه قراردادها را تحت تأثیر قرار داد.

مشق شب و موارد منا ج مسجدالحرام

رئیس سازمان زیارتی اوجی همچنین درباره عمره گفت. “ما با عربستان سعودی درباره عمره به شرط احترام به عزت و عزت حجاج ایرانی مذاکره کرده ایم.” سال گذشته طرف سعودی آمادگی خود را برای پایبندی به یادداشت تفاهم اعلام کرد. از طرف دیگر به دلیل اعزام حجاج ایرانی به سفرهای کاری در طول سال ، حضور سفارت و کنسولگری ایران در آن کشور برای حمایت از حقوق شهروندان ایرانی ضروری است.

رشیدیان همچنین در مورد عواقب اخیر فاجعه منا صحبت کرد. “بازگرداندن حقوق شهروندان ایرانی در خارج از کشور یک مسئولیت معمول وزارت امور خارجه است ، اما به دلیل قطع روابط بین دو کشور ، نتایج کمیسیون در همه مذاکرات ، حقوق شهدا ، بازماندگان آنها. “جستجوی حقیقت توسط سازمان حج پیگیری شده است و این مسئله در همه خاطرات مطرح شده است. غرامت شهدای مسجد مقدس برای قربانیان آن حادثه توسط عربستان سعودی دریافت شد ، علی رغم مشکلات انتقال پول ، غرامت به خانواده های شهدای مقدس و بازماندگان تعلق گرفت. مسجد در مورد شهدای منا ، هنوز نتایج کمیسیون حقیقت یابی اعلام نشده است ، اما ما “اسناد مکتوب” رسمی خود را به طرف سعودی ارائه داده ایم و پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام: