اجتماعی

هشدار وزارت بهداشت در آستانه عید قربان / احتمال تغییر تصمیم در عرضه دام زنده

رئیس گروه بیماریهای قابل انتقال انسان و حیوان وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم تهیه حیوانات زنده از مزارع ممتاز دامپروری ، درباره عید قربان گفت: اعلام خواهد شد

در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، دکتر بهزاد امیر در مورد توصیه های بهداشتی در مورد ذبح حیوانات در آستانه عید قربان ، وی گفت: “یک نکته مهم که مردم باید از آن آگاه باشند این است که در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی”. دو بیماری بالقوه خطرناک و کشنده تب هموراژیک کریمه کنگو ، آنتراکس دستگاه گوارش ، از حیوانات آلوده به انسان قابل انتقال است. بنابراین ، امتناع از خرید حیوانات زنده ذبح شده یا گوشت از خارج از سازمان دامپزشکی موضوع مهمی است.

وی با تأکید بر اینکه حیوانات زنده باید از بازارهای مجاز برای تهیه دام تهیه شوند ، ادامه داد: “تأکید ما بر این واقعیت است که این مراکز تحت کنترل یک سازمان دامپزشکی قرار دارند.” البته با توجه به همزمانی ویروس تاج «مراسم شیوع عید قربان و مراسم ذبح گوسفند» می توان در مورد تهیه دام به مناطق تأمین شده تصمیم گیری كرد كه در این صورت تصمیمات جدیدی در آینده اعلام می شود.

امیر خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی برای تهیه دام و قبل و بعد از ذبح کشتار در کلیه مناطق دارای مجوز حضور دارند. آنها قابل تشخیص هستند.

وی با بیان اینکه ذبح حیوانات در کشتارگاهها ، گفت: “کشتار حیوانات در خانه ها و گذرگاه ها به هیچ وجه توصیه نمی شود ، زیرا خونریزی فعلی می تواند منجر به آلودگی محیط زیست ، افزایش دفعات و شیوع بیماریهای انسان به انسان شود.”

او اضافه کرد. “افرادی که حیوانات را ذبح می کنند باید از تجهیزات محافظتی مانند دستکش ، کفش ، لباس مناسب استفاده کنند و پس از ذبح مواد ضد عفونی کنند.” همچنین خون باید از نظر بهداشتی از بین برود.

امیر ادامه داد. کشتارگاه باید حداقل 24 ساعت در 4 درجه سانتیگراد در یخچال باشد تا کیسه صفرا سرد شود. گلیکولیز باعث افزایش pH اسیدیته گوشت نیز می شود که اگر گوشت حاوی ویروس تب هموراژیک کریمه کنگو (CCHF) باشد ، گوشت را از بین می برد.. ویسکوزیته کبدی و دیگر نیز باید پس از 48 ساعت ذخیره در 4 درجه سانتیگراد مصرف شود. متأسفانه ، دو نفر سال گذشته با مصرف CCHF به دلیل مصرف کبد خام ، قرارداد امضا کردند. بنابراین افراد باید از مصرف کبد خام خودداری کنند.

او نتیجه گرفت. “اهالی روستا باید مراقب باشند حیوانات را نکشند ، و به هیچ وجه از علائم بیماری استفاده نکنند.” سال گذشته ، فردی که از آنتراکس دستگاه گوارش رنج می برد ، کبد بیمار مبتلا به آنتراکس را مصرف کرده است که متأسفانه منجر به مرگ وی شد.

انتهای پیام: